Czy mój router [TD VG3631] się psuje?


(wlodarek1) #1

Do dzisiejszego południa wszystko działało ok .
Ok godz 14-tej zaczęło się knocić ; router przestał łączyć z netem i nie dało się wyświetlić jego panelu konfiguracyjnego ,
ani przez WIFI ani po podłączeniu kabelka ethernet . Poradziłem się panów na infolinii tplinka ; kazali zrobić powrót do ustawień fabrycznych i skonfigurować wszystko od nowa , co też zrobiłem . W tej chwili sdytuacja jest taka że router łączy z netem ale nie działa
telefon VOIP ani nie można wyświetlić panelu konfiguracyjnego . Gdy odstawiłem router tplinka a wyciągnąłem z szafy liveboxa2
to widzę , że na liveboxie działa wszystko prawidłowo . Czy to oznacza że mój tplink 3631 się popsuł i mam go odstawić do naprawy ?
Zarówno "miękki "jak i "twardy" reset ratują sytuację tylko na kilka minut .
Proszę o pilną pomoc .


TD Vg3631 ciągle wyskakuje ograniczenie dostępu
(wojtek2803) #2

Spróbuj wrócić do starszej wersji Firmware .


(wlodarek1) #3

Tak Wojek , spróbuję tego sposobu , tylko że pan z suportu który przysłał mi na maila te najnowsze firmware , sam powiedział że po jego zainstalowaniu nie ma już powrotu do wersji wcześniejszych .
Ale jak mam w tej chwili wgrać firmware skoro nie mogę otworzyć panelu konfiguracji , choć lapek i router są połączone kablem Ethernet >:(


(wojtek2803) #4

Pokaż screena z ipconfig/all jak jesteś podpięty do routera .


(wlodarek1) #5

Przed chwilą próbowałem powrotu do starszego firmwaru .
Wywaliło komunikat że " uploaded file is not accepted" - coś w tym stylu .
A oto screen

Obrazek poprawiłem .Wojtek2803


(wojtek2803) #6

Router pliku nie akceptuje

Potwierdza niestety to teraz :frowning:


(wlodarek1) #7

I co teraz ; oddawać do naprawy :-[


(wojtek2803) #8

I co wtedy się dzieje ? Czy jest zsynchronizowany z linią adsl ? Wykonaj w tym momencie ping na jego adres IP czyli 192.168.1.1.


(khorn) #9

Chyba dzisiaj była jakaś apokalipsa VG3631, bo i mój najwyraźniej padł. Losowo działa od kilku do kilkudziesieciu minut po czym albo się całkowicie restartuje (samoczynnie) albo traci synchronizację. Tak czy owak zrywa połączenie internetowe. Jest na to jakaś rada poza oddaniem na gwarancję/do naprawy? Bo router jest w miarę nowy, kilkumiesięczny, a wizja powrotu do liveboxa na jakiś czas mnie przeraża chociażby ze względu na skoki pingu do 1000-3000 co kilka sekund na tym cudownym urządzeniu (TP-Link działał do tej pory bez zarzutów).


(wojtek2803) #10

Firmware masz najnowsze ?


(khorn) #11

zainstalowałem ten który wysłał mi Pan z supportu - 130603
teraz to już oszalał zupełnie, bo zrywa co kilka minut, traci synchro potem nastepnym razem sobie restarcik walnie.. nie mam już siły..


(wojtek2803) #12

Niema nic innego jak w takim razie zareklamować .


(wlodarek1) #13

Wyłączyłem router na noc , ale niestety dziś rano jest dalej to samo ;
z netem łączy , ale bramka VOIP - nie działa .
Chyba więc pojedzie do naprawy :-\


(zielony1978) #14

Witam.Niestety mam taki sam problem z tp-link 3631 ,wczoraj zaczął wariować na livebox działa niby normalnie.Do tej pory nie było problemu tp-linkiem voip działał super nawet podczas poważnego obciążnia.Firmvare mam jak koledzy wyżej,myśle że to nie przypadek i nasz operator miesza coś z usługą.


(khorn) #15

No i teraz pojawia się pytanie... WTF?
Jakoś śmiem wątpić w zbieg okoliczności, że jednego dnia padły 3 takie same routery. Miałem pisać, że u mnie hard reset (ustawienia fabryczne, tak?) pomagał na 1,5-2h po czym znów zaczynał wariować.. ale przed chwilą nawet i to nie pomogło, bo po chwili znów stracił synchronizację.
Ogólnie do tego występują takie kwiatki jak:

  1. Traci synchro i nagle mi strona konfiguracyjna nie działa, muszę restartować cały router, czasami nawet 2-3 razy, żeby załapało.
  2. Jak wczoraj raz tracił synchro, a raz się kompletnie restartował (samoistnie) tak dziś chyba tylko traci synchro
    Nawet już się zmusiłem do odszukania Liveboxa, tego cygańskiego nasienia ale i tu coś jest nie tak, bo niby wszystko jest ok, pokazuje, że jest sieć, jest synchro, jest połączenie internetowe, ba, nawet skype mi pokazuje, że jestem zalogowany, a nic poza tym nie działa, zero. Nie udało mi się doprowadzić do działającego połączenia internetowego (w praktyce, a nie jak to na papierze niby jest wszystko ok) więc nawet nie jestem w stanie sprawdzić czy dalej na Liveboxie pingi skaczą co kilka sekund do 1000-3000 itp.
    Tak czy inaczej nie mam zielonego pojęcia co mam robić... odnosić VG3631 na reklamacje (zakupiony 10.04.2013) czy nie... właśnie nawet w trakcie pisania tego posta padło mi synchro. Już nawet to irytujące "pstrykanie" wewnątrz routera, które następuje przy odnawianiu synchro mnie tak irytuje, że mam ochotę utopić te wszystkie routery...
    O i jeszcze kolejny kwiatek... jak stracę synchro i samo się na nowo ustanowi i złapie połączenie z netem to i tak tego neta nie mam mimo, że wszędzie (diody, na stronie konfiguracyjnej itp) jest napisane, że wszystko śmiga. Dopiero restart routera pomaga i rzeczywiście odzyskuję połączenie z internetem.
    EDIT: Miarka się przebrała. Router poleciał na gwarancję. Mili panowie w sklepie dali mi "pożyczaka" na czas tej "cudownej i szybkiej" usługi jaką jest gwarancja.

(wojtek2803) #16

Troszkę to takie specyficzne że w ciągu jedno dnia tyle modeli TP link się "wysypało", a może nad zwyczajniej usługodawca coś przestawiał . Jednak jak najbardziej należy skorzystać z serwisu gwarancyjnego .


(wlodarek1) #17

Wojtek - ja dzwoniłem na infolinię neostrady , pytałem jakich zmian oni dokonali , że ludzie mają teraz takie kłopoty.
Pan z infolinii 801505`505 o żadnych zmianach nic nie wie ...


(tenobcy) #18

Także stałem się ofiarą ostatniej wersji beta fw 0.6.0 1.0 v0001.0 Build 130902 Rel.40808n objawy identyczne jak u kolegi wyżej Voip nie działa, wifi zawiesza się co chwila, synchronizację adsl co chwila zrywa, a także pojawiają się samoistne restarty całego urządzenia support na dzień dzisiejszy rozkłada ręce karząc czekać na poprawkę bo do starszych wersji fw nie można wrócić :-
I w ten oto sposób zostałem bez telefonu w domu bo internet do czasu pojawienia się poprawki fw przepiąłem na Netia Spot


(Marcin) #19

Informacja z supportu TP-linka w sprawie TD-VG3631:
Problem dotyczy Neostrady z usługą Neofon i pojawił się niemal równocześnie 2-3 dni temu u wielu użytkowników. Przyczyna takiego zachowania routera jest na razie nie znana a zespół pracuje nad rozwiązaniem problemu. Prosimy o nie odsyłanie urządzeń (gwarancja) bo wszystkie działają tak samo.


(tenobcy) #20

Co oni ............. jak u mnie na Netii jest to samo (Netia na kablach tp)
Kolego ostrzegam to jest forum publiczne więc proszę bez wulgaryzmów - Administrator