Zmniejszenie predkości

Zastanawiam sie ,czemu zmalała predkośc po odpinaniu tplinka z 1050kb/s na 850kb/s ?
TL-wr 740N

O jakiej prędkosci mowa po wifi czy po lanie ? Jakie łącze ?

Lan i wifi ,łącze radiowe Router i AP
Max 1050kb/s i tak było
Teraz prędkosc skacze a youtube wczytuje filmiki z pręd. max 500kb/s
Łącze jest niestabilne i przy pełnym obciążeniu amplituda 800kb/s 1012kb/s
wcześniej 1012kb/s - 1050kb/s

Ilu użytkowników jest w waszej sieci? Im więcej tym łącze mniej stabilne.

Może było więcej osób ,bo niedziela i to dlatego ,zobaczę w poniedziałek jeszcze.Nigdy tak nie miałem, bynajmniej nie zauważałem.

To jest tak samo jak z łączem LTE. Im więcej użytkowników w danej chwili tym bardziej spada prędkość oraz stabilność.

No dokładnie ,tylko przez rok nie miałem tego i nie odczułem jak dzisiaj ,to mnie zdziwiło i myślałem,że to wina sprzetu.

Coś serio sie pochrzaniło youtube ładuje mi się teraz z prędkością średnią 300kb/s

Predkosc nadal skacze

Bez TP-linka wszystko jest w porządku? Jak rozumiem przewodowo i bezprzewodowo z TP-linka są takie same objawy?

Tak bez i z przewodem jest tak samo teraz mam predkość 6.5mb/s a miałem zawsze 7.90mb/s
Mogę pod AP Tp-link podpiąć bezpośrednio kabel anteny,pomijając czarny router z wejsciem i wyjsciem i zasilaniem ,bo to podobno sie przycina ?
Na Youtube max predkość 4Mb/s
a jak zawsze oglądałem live kolegi tak teraz zaczyna smużyć i nie da sie oglądać.

Chodzi ci chyba o zasilacz PoE? Dwa gniazda ethernet PoE i LAN, czy mam rację?

Dokładnie ,koleś mówił ,że to sie zacina kiedyś miałem max 3.5kb/s predkości nie dało sie otworzyć strony,jedynie wiadomości dawały rade.

Takie coś

Czyli tak jak mówiłem to zasilacz PoE, bez tego nie będziesz miał dostępu do internetu bo urządzenia zasila po skrętce antenę zewnętrzną.
Podłącz przewód z gniazda LAN do komputera (bez TP-link) i sprawdź co się dzieje z prędkością. Jeżeli stwierdzisz że też jest niestabilnie problem zgłaszaj u dostawcy. My nic tu nie poradzimy.

Dostawca może jakoś polepszyć sygnał ,czy coś w tym stylu ? Spróbuję bezpośredni jak nie będzie okej to dzwonię ,bo wcześniej przez 2 lata nie skakała mi tak prędkość.

nie znamy jego możliwości technicznych :smiley:
skoro to sieć bezprzewodowa, to może to być np. problem dotyczący anten i dopiero co rozpoczętej zimy
więc zadzwoń do BOK, bo bez twojej informacji prawdopodobnie dostawca nie wie o twoich problemach
ale jeśli nawet nie ma wolnych zasobów (aby poprawić twoją sytuację), to powinien dostać zgłoszenie problemu od Ciebie

Internet dziwnym cudem powrócił do dawnej dobrej jakości połączenia ,poprawiłem kable ,aby opierały sie o ranty metalowego grzejnika ,tak jak dotychczas od roku były położone i jest okej ,nie rozumiem tego ,ale działa jak ma działać już.

Ja miałem podobny problem, prędkość internetu często znacznie spadała, z tym że wifi działało lepiej. Po wizycie technika okazało się że winę ponosi przestarzały kabel. Musiałem kupić nowy grubszy kabel i problem zniknął.

Oni to zbadają tym testerem no nie ? ,mają możliwosc wszystko sprawdzić ,wzmacniacz antenowy też ?

szklana kula mi nie działa zbyt dobrze, ale podpowiada mniej więcej tyle:

  1. nie masz żadnego wzmacniacza antenowego
  2. ten sprzęt który masz na zewnątrz budynku to najprawdopodobniej zwykły zewnętrzny Access Point (stąd skrót AP) - po polsku "Punkt Dostępowy" (ale mało kto używa polskiej nazwy, bo nie jest dla każdego dość oczywista)
  3. wiele osób nazywa to coś ^ anteną, ale to nie jest poprawna nazwa, bo ten sprzęt składa się z anteny/zespołu anten i AP w jednej obudowie, poznać łatwo - po kablu - Ty masz komputerową skrętkę (do zasilacza PoE), a nie kabel antenowy (koncentryk)
  4. czasem rozwiązanie jest inne - na zewnątrz jest TYLKO antena, a AP jest wewnątrz pomieszczenia (ale to nie pasuje do twojego opisu)
  5. czasem stosowana jest nazwa Customer Premises Equipment (CPE), czyli po prostu "osprzęt abonencki", ale ta nazwa za to w żaden sposób nie precyzuje technologii - może to być zarówno sprzęt WiFi jak i LTE czy CDMA itd., swoją drogą nie wiemy co masz na zewnątrz

PS post powyżej był napisany w celu uzasadnienia SPAMu, lecz moderatorzy go usunęli i została ta niewiele wnosząca resztka…
z pewnością "nowy grubszy kabel" nie ma nic do rzeczy, ale wizyta technika operatora czasem bywa konieczna, dlatego problemy należy zgłaszać…
swoją drogą osprzęt abonencki zwykle bywa skonfigurowany w taki sposób, by była możliwa jego zdalna diagnostyka, więc to, że np. po zgłoszeniu nikt się nie pojawił nie znaczy wcale, że nic nie zostało zrobione