WR1043ND - odcina dostęp do internetu po kilku minutach

Witam,
od pewnego czasu jestem szczęśliwym posiadaczem routera TP-Link WR1043ND.
Niestety od samego początku mam z nim pewien dość wkurzający problem, z którym nie mogę sobie poradzić mimo stosowania metod wyszukanych w sieci.

Mianowicie... do routera mam w domu podłączone:

  • 2x smartphony z systemem Bada OS (WiFi)
  • 1x smartphon z systemem Android (WiFi)
  • 2x komputey stacjonarne z systemem Windows XP (jeden przez WiFi, a drugi przez LAN)
  • 1x laptop z systemem Windows 8.1 (WiFi)
  • 1x laptop z systemem Windows XP (WiFi)

No i właśnie jedynie z tym ostatnim laptopem jest non stop problem... :confused: Jest to IBM T43.
Internet bez problemu się przyłącza, po czym po czasem kilku minutach, czasem po godzinie lub więcej internet nagle się rozłącza. Dokładniej to jest połączenie z routerem, natomiast brak dostępu do internetu. Podobnie nie da się z niego w tym momencie zalogować do routera (192.168.1.1)

Próbowałem już zmieniać software w routerze na najnowszy dostępny ale nic to nie pomogło...

T43 z innymi hotspotami działa bez zarzutu. Postawiłem też na nim system od nowa bo myślałem, że problem leży w laptopie. Niestety to też nie pomogło. Obojętnie czy łączę się za pomocą Access Connection, czy za pomocą obsługi sieci bezprzewodowych z platformy Windowsa XP problem jest dokładnie taki sam.

Bardzo proszę o pomoc ponieważ już mi się pomysły skończyły co może być nie tak... :confused:
Jeśli potrzebne są wam jeszcze jakieś informacje ode mnie to proszę o listę pytań, na każde odpowiem.

Windowsy XP mają zainstalowane SP3? Szyfrowanie/zabezpieczenie sieci jakie masz ustawione? Próbowałeś bez zabezpieczeń?

Tak oczywiście. Windowsy XP z SP3 i najnowszymi aktualizacjami. Podobnie jak wszędzie poinstalowane są najnowsze wersje sterowników do wszystkich urządzeń.
Szyfrowanie WPA/WPA2-PSK.
Do tego filtrowanie po adresach MAC. Bez filtrowania MAC też są te same problemy.
Natomiast zupełnie bez zabezpieczenia nigdy nie próbowałem... :stuck_out_tongue: chyba, że nie to miałeś na myśli :wink:
Komórki i laptop z Windowsem 8.1 są podłączone za pomocą QSS.

To spróbuj. W miarę działania zwiększaj. Czy w bliskiej odległości od routera działa?

OK, będę próbował i jak przetestuje z tymi zabezpieczeniami to się odezwę.
A czy ewentualne zrobienie sieci jako taka bez szyfrowania, ale za to z filtrowaniem MAC jest równie bezpieczna jak powiedzmy bez filtrowania MAC a z szyfrowaniem?
Co do odległości od routera to nie ma to wpływu na działanie. Mieszkam w dużym piętrowym domu, zasięg jest bardzo dobry praktycznie w każdym miejscu, na podwórku też.
A ten IBM obojętnie czy jest niemalże obok routera czy gdzieś dalej to i tak się rozłącza po jakimś czasie, tzn nie rozłącza się, bo ciągle pokazuje, że niby jest połączony z siecią ale internetu nie ma...
Nie jest to też raczej problem związany z zawalonymi kanałami, ponieważ akurat w mojej okolicy jest zajęte tylko kilka kanałów.

Jeszcze kwestia zarządzania energią dla karty sieciowej. Sprawdź czy jest wyłączona.

Z filtrowaniem po mac jest sieć bezpieczna nawet z wyłaczonymi zabezpieczeniami.

No więc spróbowałem waszych rad i muszę stwierdzić, że dalej jestem w punkcie wyjścia.
Po wyłączeniu szyfrowania w IBM T43 dalej znika połączenie z internetem po pewnym czasie użytkowania :confused:
Wyłączyłem też tryb oszczędzania energii w karcie IBM-a jednak w dalszym ciągu nie rozwiązało to mojego problemu. :frowning:
Bardzo proszę o dalsze rady.

Inne urządzenia działają poprawnie z tym routerem?

Tak. Zgodnie z tym co już napisałem w pierwszym poście, cała masa innych urządzeń podłączonych do tego routera działa bez zarzutu. Jedynie ten T43 wariuje :confused: ale tylko i wyłącznie z tym routerem, ponieważ z innymi routerami i miejskimi hotspotami działa bez problemów.

Co masz w DHCP Settings i Wireless Settings routera? Daj jakieś obrazki.

Proszę bardzo :slight_smile:

Dopisz Primary DNS 8.8.8.8 Secondary DNS 8.8.4.4 oraz Channel ustaw na konkretny numer kanału i Channel Width daj na 20MHz. Mozesz także do karty sieciowej dopisać takie same DNS-y. Choć nie przypuszczam, że powodem może być brak DNS-ów.

Witam,
pozmieniałem te adresy DNS i zdefiniowałem domyślny kanał ale niestety internet w dalszym ciągu się rozłącza.
W załączniku umieściłem dwa logi z Access Connection w IBM T43.
Jeden po diagnozie gdy internet działa a drugi gdy nie działa. Może wam się uda coś z tego wyczarować. :slight_smile:

Co masz w ipconfig /all na tym IBM T43?

Proszę

Dlaczego zasłaniasz adresy wewnętrzne w sieci? Możesz zrobić taki test - [url=https://tplinkforum.pl/t/prosty-test-na-stabilnosc-lacza-internetowego/5024

Ok, zrobię ten test jak tylko internet znów się rozłączy i wrzucę wyniki.

Możesz jeszcze zainstalować inSSIDer-a i zrobić pomiary.

Witam po małej przerwie.
Zrobiłem te testy i wychodzi na to, że problem leży gdzieś w laptopie, ponieważ gdy przerwie dostęp do internetu to laptop nie może połączyć się z routerem.
Poniżej zamieszczam screeny z tych testów.

Proszę bardzo o analizę powyższych danych oraz o jakieś wskazówki co dalej.
Z góry dziękuję :slight_smile: