Soft jest najnowszy - już dawno przywróciłem ustawienia fabryczne.
Na czystym telefonie to samo.
Próbowałeś (testowo) TP-linka skonfigurować jako router czyli typowo przez port WAN do Thomson TWG870u? Jak to wtedy wygląda na wifi?
W sumie to nie próbowałem - może jutro potestuję.
Ustawiłem w TP-Linku WPA-PSK AES - dalej to samo - czasami zadziała ale przeważnie łączy się z WiFi, dostaje adres IP i ściana...
Teraz wyłączyłem zabezpieczenia ale włączyłem filtrowanie po MACu - na trzy próby trzy razy zadziałało OK - zobaczymy jak to dalej będzie działać.
Czy filtrowanie po adresach MAC jest jakimś zabezpieczeniem i można tak sieć zostawić na jeden dzień, czy każdy to może obejść?
Sprawdź tą konfigurację z routerem. Zmień wtedy też nazwę sieci na coś innego niż w Thomsonie. Powiedz czy zadziała będziemy wtedy kombinować jak rozwiązać twój problem.
SSID już rozdzieliłem bo teraz router ma zabezpieczone WiFi a AP bez zabezpieczeń.
To jeszcze nie wszystko, mam wrażenie że to problem z adresacją a dokładnie serwerem DHCP i DNS-ami robi całe zamieszanie w sieci. Tak więc proszę o konfiguracje przez WAN TP-linka i uzupełnienie DHCP Settings:
No i bez zabezpieczeń też kicha... Telefon połączył się z siecią WiFi, dostał IP i DNSy z serwera DHCP (modem) i nie ma dostępu do Internetu.
Jutro uruchomię tego TP-Linka jako router (podpięcie przez WAN, uruchomiony serwer DHCP, druga sieć WiFi, etc.) i zobaczymy co będzie.
A jakie to dokładnie są dane (adresy)?
IP 192.168.0.14
DNS - takie same jak dostaje reszta sprzętu w sieci
62.179.1.63
62.179.1.62
Brama 192.168.0.1
Po adresacji widać że wszystko jest dobrze . Dziwny przypadek nie ukrywam .
Czyli poprawnie jak się okazuje.
Spróbuj jeszcze pokombinować z Wireless Advanced, po każdej zmianie SAVE i reboot urządzenia.
Dzisiaj pokombinuję z przestawieniem TP-Linka z AP na router.
Czy w przypadku mojej "sieci" wystarczy przepiąć kabel w TP-Linku z portu LAN do portu WAN?
Niestety modem Thomsona nie ma "static DHCP" więc zachodzi prawdopodobieństwo że adres przydzielany TP-Linkowi będzie zmienny i albo ustawię go na stałe albo przed zalogowaniem do panelu będę sprawdzał czy nie zmieniło się jego IP.
Wygodniej będzie ustawić na sztywno IP - jakie adresy wpisać w sekcji WAN a jakie w LAN?
W WAN ustaw najpierw Dynamic IP
w LAN zmien jego ip na np. 192.168.5.1. Włącz serwer DHCP. WiFi wg siebie.
Jeśli urządzenia nie będą działać to zmień WAN na Static IP i wpisz tam:
IP 192.168.0.2
Maska 255.255.255.0
Brama 192.168.0.1
DNSy 62.179.1.63 i 62.179.1.62
Zresetowałem ustawienia routera i komputer PC_02 podpiąłem bezpośrednio kablem do TP-Linka.
Ustawiłem
WAN na Static IP:
IP 192.168.0.2
Maska 255.255.255.0
Brama 192.168.0.1
DNSy 62.179.1.63 i 62.179.1.62
LAN:
192.168.1.1
Komputer PC_02 podpiąłem ponownie do switcha. Do switcha podłączyłem też TP-Linka (przez port WAN)
Teraz na modemie widzę że router jest podpięty i ma static_ip 192.168.0.2 ale z komputera PC_02 nie mogę się z nim połączyć ale pingi dochodzą.
Z komputera PC02 się nie podłączysz chyba ze ustawisz mu w zakładce Security - Remote Management. Wystarczy tam wpisać IP komputera który będzie zarządzać routerem lub ip 255.255.255.255 żeby każdy komputer mógł konfigurować router od strony WAN.
Ustawiłem "Security / Remote Management" i już mogę konfigurować TP-Linka z kompa PC_02.
Ale teraz najważniejsze - ten felerny telefon łączy się z Internetem za każdym razem...
To chyba dobrze!?
Ale to nie rozwiązuje podstawowego problemu.
Teraz sieć z TP-Linka to inna podsieć niż sieć z modemu - urządzenia nie "widzą się" (drukarka nie działa, etc.).
Zresetuj router i ustaw jeszcze raz jako AP.
Próbowałeś coś zmieniać w Wireless Advanced tak jak wpisałem wcześniej?