Tp-link Wr740n - Koniecznosc resetowania routera kilka razy dziennie

Witam.
Mam problem z routerem, ktory od niedawna musze resetowac kilka razy dziennie (jestem laikiem, wiec moge sie mylic, ze winien jest router, ale nie sadze:-)).
Siec w domu wyglada tak:
Router Tp-link wr740n podlaczony do modemu Thomson, ktory pobiera sygnal z sieci kablowej kablem antenowym. Po kablu jest podlaczony pecet. Przez wifi mam podlaczony tv, 2 dekodery n-ki podlaczone do access pointow Tp-link Tl-Wa730re. Te urzadzenia maja ustawione stale ip. Do tego dochodza: laptop, tablet, smartfon. Tym urzadzeniom nie utawialem stalego ip.
I od kilku tygodni rouer sie dziwnie zawiesza, bo sygnal jest silny, a polaczenia brak. Pomaga reset,ale na krotko.
Gdzies wyczytalem, ze czesto po 2 latach wysiadaja zasilacze w routerach, wiec zasilacz wymieniłem, ale nic to nie dało.
A moze ten tp link jest za cienkim bolkiem dla tylu urzadzen i ma problemz ruchem w sieci? Wszak jet to podstawowy model, za ktory 2,5 roku temu zaplacilem 59 zl.
A moze musze zaiwestowac w cos drozszego w cenie do 200 zl? Jesli tak, to jaki model tp linka polecacie w cenie 150-200 zl?
Albo może wystarczy zmiana firmware na nieoficjalny?
Tylko wy, doswiadczeni uzytkownicy, mozecie mi pomoc i jestescie ostatnia nadzieja:)

Zrób mały test. Poodłaczaj po kolei wszystkie urządzenia. Podłącz najpierw AP-ki z dekoderami i sprawdzaj czy zrywa. Potem kolejno dołączaj następne.

Daj obrazek z konfiguracji Wireless Settings i Statusu Routera. Możesz zainstalować na komputerze z kartą bezprzewodową inSSIDer-a i zrobić pomiary? Wrzuć zakładkę NETWORKS na forum. W jakim trybie pracują WA730RE?

Jeszcze moze mala uwaga dlaczego uwazam, ze router sie sypnal.
Zrobilem teraz test speedtest.net i router podlaczony po kablu z pecetem osiagnal takie wyniki:
ping 14 ms
pobieranie 8,3 Mb/s
wysylanie 0,73 Mb/s
i tak wyglada u mnie norma.