TP LINK WR1043ND - spowalnia łącze, jak to rozwiązać


(Mantouu) #1

Witam,
problem już swój opisałem na kilku forach ale jeszcze nie udało mi się go rozwiązać. Kupiłem wyżej wymieniony router, podłączyłem go pod internet i miałem 150 mbitów (mieli mi po kilku dniach ograniczyć do 50mbitów). Po 1 dniu coś się stało (nawet nie wiem czy 24h minęły) i router zaczął mi spowalniać łącze. Na speed teście zaczęły mi wychodzić śmieszne wyniki typu 11 DL i 40 UP ( przy łączu 50 mbit). Zaniosłem go na gwarancję i dostałem jakiś mały router linksysa. Po podłączeniu okazało się,że wszystko działa poprawnie. Gwarantowane 50 DL i 5 UP było zapewnione. Dostałem telefon z serwisu,że mój router tp link wr1043nd jest sprawny. Pan z serwisu osiągał na nim wyniki po 120mbit i nic mu nie spowalniało. Po podłączeniu go spowrotem pod moją sieć- znów mam 10 mbit DL i 40 UP na speed teście. Zaznaczam,że takie wyniki uzyskuję na kablu i na wifi.
Moja sieć aktualnie wygląda następująco. Konwerter-->router--> PC wszystko po kablu. Wifi wyłączyłem na czas tej usterki? Sterowniki mam aktualne. Próbowałem downgradeować/upgradedować firmware, rózne rzeczy z firewallem, z duplexem, wpisałem swoją maskę pc..
Bardzo proszę o pomoc w konfiguracji bo jak mniemam tutaj leży problem.. Gdzieś sieje błedami na lewo i prawo i o to tego wynik..
Raz jeszcze.. Heeeelp!
Pozdrawiam
Zdesperowany nowy użytkownik TP linka
edit:

......... :frowning:
Firmware Version:
3.13.12 Build 120405 Rel.33996n
Hardware Version:
WR1043ND v1 00000000


(jimasek) #2

Jeżeli podłączysz komputer bezpośrednio do modemu/routera dostawcy z prędkością jest wszystko w porządku?
Może zacznij od początku reset do ustawień fabrycznych i ponowna konfiguracja? Co masz w logach routera System Tools->System Log?


(Heinz) #3

Możliwe że winny jest switch w tym routerze. Spróbuj najpierw włączyć router i poczekać aż się uruchomi potem podłączyć kabel WAN i następnie kabel LAN.
Albo spróbować podłączyć inny zasilacz.
Jak wychodzi speedtest z podłączonym bezpośrednio kablem do modemu?


(Mantouu) #4

Tak, jak podłączyłem laptopa prosto z konwertera to internet śmigał normalnie. Zrobię reset do ustawień fabrycznych i wtedy zamieszczę loga także 5 minutek i jestem! Póki co zamieszczam z ostatnich poczynań.
Dziękuję za odpowiedź szybką!
Edit:
prosto po kablu z konwertera do PC:

..........


(jimasek) #5

Zrobiłeś reset routera?


(Mantouu) #6

tak

próbowałem po kolei właczyć router, potem podpiąć pod WAN, potem lan czekając dłuższą chwilę pomiędzy każdym procesem ale niestety bez efektu


(jimasek) #7

Zrób test, wyłącz DHCP na TP-linku (disable) kabel od dostawcy daj do portu LAN (WAN-pusty) i jeżeli będziesz miał dostęp do internetu zrób speedtest i jeszcze pobierze pliki z -
http://www.noc.gts.pl


(Mantouu) #8

  • WAN pusty
    plik pobierało z prędkością około 200 kb/s
    Przed chwilą podłączyłem kabel biegnący do routera z kablem biegnącym od routera ( mam jakąś przełączkę na rj 45) i o to jaki wynik uzyskałem na

(jimasek) #9
Przed chwilą podłączyłem kabel biegnący do routera z kablem biegnącym od routera ( mam jakąś przełączkę na rj 45) i o to jaki wynik uzyskałem na speed teście:
Mam rozumieć że ominąłeś po prostu router?

(Mantouu) #10

Tak : P żeby sprawdzić czy ten drugi kabel jest uszkodzony


(Heinz) #11

Ja tu widzę problem w switchu. Możesz spróbować podłączyć inny zasilacz o podobnych parametrach ( 12V musi być i plus w środku)


(jimasek) #12
Tak : P żeby sprawdzić czy ten drugi kabel jest uszkodzony
Kupić albo zrobić nowy patchcord.
tu widzę problem w switchu. Możesz spróbować podłączyć inny zasilacz o podobnych parametrach ( 12V musi być i plus w środku)
Albo coś z okablowaniem.

(Mantouu) #13

zmieniłem zasilacz- wynik ten sam. Sprawdzę jeszcze inny kabel czy z nim będzie działać, brb!


(Mantouu) #14

Inny kabel- wynik ten sam :frowning:


(Mantouu) #15

Dzisiaj powiedziano mi, że ten router jest sprawny. Iść do serwisu, powołać się na forum i powiedzieć, że switch jest walnięty i chcę wymiany? : P


(jimasek) #16

Jaki to dokładnie dostawca internetu jest?


(Heinz) #17

Trochę dziwne to. Jak masz 2 komputery to możesz je podłączyć do portów lan w routerze i sprawdzić prędkość miedzy nimi przez iperf, lub spróbować podłączyć router przez dodatkowy inny switch.
Wtedy można wykluczyć uszkodzenie TP-Linka


(Mantouu) #18

Dostawca S-net. Wyniki z speedtestu są prawdziwe bo sprawdziłem ściągając/uploadując. Drugi komputer jaki mam to 10 letni laptop z xp. Nie zaniży wyników w iperfie?


(Heinz) #19

Nie powinien. Myślę że te 100Mbit powinien uciągnąć. Najlepiej zrób pierwszy test na podłączeniu bezpośrednim potem przez router. Serwer iperf postaw najpierw na jednym kompie potem na drugim.


(Mantouu) #20

Hmm.. a w telegraficznym skrócie jak to zrobić?.. - ok znalazłem pod windowsa wersję, coś właśnie mi się wydawało nie tak : P
edit:
jperfa sobie daruję, laptop na chodzie nie jest, co chwilę blue screen,a nie mam ochoty na naprawe tego starucha aktualnie..
tak mi się nasunęło- jeśli serwisant miał 118mbitów w domu na tym routerze to nei znaczy,że ma przyzwoitą przepustowość ?