Witam mam problem z internetem ponieważ często podczas grania skacze ping oraz są gubione pakiety. Czasami nawet istnieją spadki prędkości np do 13 Mbps (wykupione mam 15). Gdy dzwonie do operatora to sprawdza i mówi że niby wszystko do mnie dochodzi poprawnie i to niby problem z moim routerem/PC. Komputer mam połączony MODEM (Cisco epc3208) -> router (TP-link TL-WR841N) -> PC ( po kablu). Czy możliwe że Cisco się gryzie z TP-linkiem, lub jest uszkodzony router albo za słaby ? Gdy podłącze bezpośrednio modem -> PC to zdarzają się zadziej takie sytuacje. Próbowałem dublowania adresu MAC, zmiany kanału ale dużo to nie pomogło, może trochę rzadziej te błędy się pokazują.Czasem też jest tak że rozłącza internet po czym muszę zresetować router (czasem wystarczy komputer) i działa z powrotem. Do routera poprzez kabel mam podłączone dwa urządzenia: telewizor i komputer, gdy na telewizorze ospale jakiś filmik na youtube to na komputerze rozłącza internet i ping skacze od 50 do 500. Co może być przyczyną tych spadków ?
Mam kablówkę 15 Mbps ( w nocy podwojenie do 30 ).
/ Jeśli nie ten dział to niech ktoś przeżuci
Temat przeniosłem do odpowiedniego działu . Wojtek2803
Firmware na routerze masz zaktualizowane do najnowszej wersji ? Jak masz zaadresowane urzadzenia w sieci ?
Firmware o dziwo miałem przedostatnia aktualizacje chociaz pare msc temu aktualizowałem a najnowsza z 2012, ale zaraz juz aktualizuje. I jak mam sprawdzić adresacje tych urządzeń ?
Kabel z modemu w jaki port masz wpięty w TP linku ? Jaki ma adres IP lan modem , oraz TP link ?
Kabel z modemu mam wpięty w WAN
Router miał 192.168.1.1 (przed aktualizacja firmware miał 192.168.0.1)
I ten ip lan modemu jak sprawdzić ?
/ Po aktualizacji firmware ping spadł z ~50 do ~25, lecz wciąż skacze gdy odpalę coś na TV
Pokaż screena z zakładki status na TP linku . Oczywiscie jak jest spięty z modemem.
Sprawdż jak wygląda ping bez routera ?
Spróbuj z wyłączonym UPnP w zakładce Forwarding.
Coraz rzadziej są te skoki pingu ale się zdarzają i skaczą one tak do ~140
Zrobił bym test poleceniem pathping aby stwierdzić gdzie występują problem:
Patrz w drugiej części poradnika.
Zrób to samo bez TP-linka.
Na TV masz zaktualizowane oprogramowanie ?
Tak dokładnie .
Coś dziwnego dzieje się u ciebie na modemie. Zgłaszaj problem u dostawcy.
Jutro bede dzwonil.
Jakis konkretny powod im podac czy poprostu ze cos dziwnego z modemem jest ?