TP-Link TL-WR802N problem z wejściem na router


(felis) #1

Witam
Dzisiaj dotarł do mnie router. Niestety też mam problem z logowaniem.
Połączony kablem z komputerem. Komputer zaadresowany na sztywno 192.168.0.10 i maska 255.255.255.0. Komunikat z karty sieciowej: "sieć niezidentyfikowana". Połączenia przez przeglądarkę, z adresem 192.168.0.254 nie daje się uzyskać. Dioda na routerze cały czas równomiernie miga.
Ma ktoś jakieś pomysły czy trzeba odsyłać do sprzedawcy.
Z góry dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam


(Marcin) #2

Mówisz oczywiście o WR802N?


(felis) #3

Tak. Model: tl-wr802n v.1


(Marcin) #4

Przewód ethernet masz oryginalny? Widać że router linkuje się z komputerem? Sprawdzałeś czy ping 192.168.0.254 odpowiada?


(felis) #5

Na tym przewodzie chodzi duży tplink, ale zaraz podłącze oryginał. Komunikat po pingu był taki: Destination Host Unreachable


(Marcin) #6

Robiłeś reset do ustawień fabrycznych?


(felis) #7

Tak kilkukrotnie. Myślę, że tu jest problem. Po jednym resecie dioda routera zaświeciła się po około 30 sek. stałym światłem. Wtedy na chwilę zdołałem się zalogować przez przeglądarkę. Zmieniłem ustawienia na klienta, nastąpił reset. Po resecie działał jako klient. Chciałem coś jeszcze zmienić i znów nie dało się wejść przez przeglądarkę. Wykonałem kolejne resety, ale już po żadnym dioda nie chce świecić stałym światłem tylko równomiernie miga (w czasie rozruchu gdy miga chwilę nieregularnie).


(Marcin) #8

Zrób reset 30/30/30 -


(felis) #9

Reset 30/30/30 nic nie zmienia. Kabel oryginalny, też nic nie dał.


(Marcin) #10

Moim zdaniem pozostaje odesłać do sklepu no chyba że jeszcze któryś z kolegów ma jakiś pomysł.


(felis) #11

OK, dziękuję, chyba nie ma wyjścia jak zwrot lub wymiana na inny egzemplarz.


(Heinz) #12

Opisz jakie diody jak migają podczas uruchomienia.


(felis) #13

Podczas uruchomienia dioda miga nieregularnie przez około 30 sek. Potem przechodzi w regularne miganie. Wtedy nie udaje się uzyskać połączenia z routerem. Co jakiś 20 reset (do tej pory dwa razy) udało mi się uzyskać inny efekt. Na początek dioda migała nieregularnie, a potem zapaliła się stałym światłem. Wtedy udało się wejść przez przeglądarkę i można było wszystko ustawić. Po resecie końcowym znów nie da się wejść do routera. Trzeba się bawić w resety sprzętowe i liczyć, że dioda zapali się po którymś stałym światłem.


(szopen) #14

owszem są jeszcze jakieś pomysły - napisz jak go konfigurujesz, może popełniasz systematycznie ten sam błąd?
w jakim trybie ma pracować?

The default IP addresses of the TL-WR802N have two: 192.168.0.254 for AP mode, Range
Extender mode and Client mode, and 192.168.0.1 for Wireless Router mode and Hotspot Router
mode. And the default Subnet Mask is 255.255.255.0


(CHACA) #15

Z jakiej przeglądarki korzystasz, może trzeba usunąć ciasteczka.


(felis) #16

Ma pracować jako klient lub repeater w zależności od potrzeb w danej chwili. Tylko problem nie polega na konfiguracji, a dostaniu się do menu urządzenia przez przeglądarkę www. Jak to robię opisałem w pierwszym poście.
Miałem już trzy takie routery tylko starszy model 702N i nie było z nimi żadnych problemów. A ten odsyłam do wymiany bo to zbyt proste urządzenie by tracić na konfiguracje całe popołudnie, a nie 5 minut jak było z poprzednikami ze starszej serii.


(felis) #17

Przeglądarka nie ma tu znaczenia, bo w ustawieniach karty sieciowej mam komunikat sieć niezidentyfikowana i tu się wszystko rozbija. Jak dwa razy dioda zaświeciła ciągłym światłem to karta sieciowa dawała komunikat połączono i mogłem ustawiać co chciałem. np. Tryb klienta. Tyle, że wszystko działało aż do resetu. Potem znowu "schody".


(CHACA) #18

Próbowałeś przez tplinklogin.net.


(felis) #19

Próbowałem, przez tplinkwifi.net, bo tak jest na obudowie. Nic to nie dało. Wszystko rozbija się przy próbie nawiązania połączenia przez kartę sieciową. Tam tkwi problem. Jak się udało te 2 razy to potem wszystko szkło wzorowo.


(szopen) #20
  1. nie ma co się obrażać - trafiają tu osoby o różnym poziomie umiejętności - od zupełnie zerowego do eksperta, nie sposób przewidzieć jaką wiedzą dysponujesz na podstawie pytania

  2. to działa tylko gdy ten router równocześnie stanowi twój lokalny DNS (więc nie działa jeśli masz statyczne adresy IP, chyba, że poprawnie zgadłeś adres IP routera i wpisałeś go jako DNS)

  3. a jak wygląda wtedy podstawowa diagnostyka sieci?
    (ping do adresu tego tp-linka, ipconfig /all itd.)
    zwróć uwagę na to, że zachowanie sprzętu zależy od konfiguracji - choćby to, że są ROŻNE adresy IP w zależności od konfiguracji
    wcześniej pytałem o SZCZEGÓŁY a nie o ogólną metodę
    (zapewne przydałaby się jeszcze wiedza choćby o adresie głównego routera w danej sieci, skoro ten ustawiasz jako klient, oraz o innych urządzeniach ze statycznym IP w tej sieci np. innych egzemplarzach takiego samego lub podobnego urządzenia)

  4. to miałeś jednak INNE ROUTERY, bo TL-WR702N to nie TL-WR802N choć w podobnej obudowie

  5. nie wykluczam oczywiście tego, że być może trafiłeś na wadliwy egzemplarz, ponieważ w trybie klienta używasz prawidłowego IP, ale podałeś zbyt mało informacji by wyrokować o tym czy to wadliwy sprzęt czy problem konfiguracyjny,
    a przy okazji - skoro starszy model nie sprawia problemu w twoich konfiguracjach sieci, to przy okazji wymiany spytaj czy jest możliwość zamiany na tamten właśnie (sprzedawca nie musi się zgodzić na wymianę na inny model, ale czasem jest to możliwe)
    jeśli mnie pamięć nie myli to TL-WR702N używa domyślnie zawsze tego samego domyślnego adresu IP 192.168.0.254
    w TL-WR802N jest inaczej

  6. a powinien być "Request timed out" /"Upłynął limit czasu żądania." (przy założeniu, że kabelek jest wadliwy, czy "router jest trupem")
    tutaj problemy leżą prawdopodobnie w komputerze (firewall, w tym systemowy/ antywirus/ zła konfiguracja protokołu TCP/IP), bo problem polega na braku trasy do urządzenia, a coś się po drodze zajmuje routingiem, choć nie powinno (zakładając, że wszystko masz OK i tak jak opisałeś)