TP-Link TL-WR740N problem z podłączeniem

Gdy podłączam kabel WAN - mój komputer, jest tak samo jak na wcześniejszych 2 screenach:

Zrobić reset ?

Nam chodzi o status routera nie twojego komputera. Musisz zalogować się na router przez przeglądarkę internetową.

No ale nie mogę, jak pokazałem na wcześniejszych screenach, że nie można uzyskać dostępu.
Edit: Zresetowałem router. Gdy podłącze komputer do portu WAN, nie da się połączyć z konfiguracją routera. Gdy podłącze komputer do jednego z czterech slotów, połączenie z konfiguracją wraca ( nie podłączałem jeszcze kabla właściciela ).

O to właśnie chodziło. Podłącz go do portu WAN oczywiście,

Proszę.

Podłącz komputer do kabla z internetem (bez routera) i jeżeli będziesz miał dostęp do internetu daj obrazek z ipconfig /all -

Mam internet na tym kablu, przecież dzięki niemu tutaj piszę :slight_smile:
ipconfig /all chyba wyglada tak samo, jak w 1 poście:

Podłączając inny komputer pod ten kabel też masz dostęp do internetu?

Tak, internet działa na innym komputerze - screen z ipconfig na komputerze kolegi:

To dziwna sprawa że TP-link nie pobiera adresacji na WAN-a. Dioda portu WAN po podłączeniu kabla jest aktywna? Zmień jeszcze adres IP na 10.0.0.1 i sprawdź wtedy czy masz jakiś adres na WAN-ie w statusie.

Ikonka od WAN i ikonka od numeru gdzie mam podpięty kabel od komputera świecą się poprawnie.

Podłącz jeszcze raz komputer i daj w cmd komendę ping wp.pl jaki masz TTL? Wasz dostawca jakiego używa routera? Wiesz coś na ten temat?

Nie mam pojęcia, jakiego używa. Zresztą dziwnie on to ma skonfigurowane router - router i kabel do nas.

Nie mam pojęcia dlaczego wasz TP-link nie pobiera adresacji, wygląda na uszkodzenie portu WAN. Możesz spróbować wyłączyć DHCP (disable) na TP-linku i podłączyć kabel od dostawcy do jednego z 4 portów LAN. Adres IP ustaw np. 192.168.1.220 abyś mógł logować się na router.

Wyłączyłem dhcp, podpiąłem kabel od dostawcy na LAN, swój kabel na LAN + kabel kolegi i o dziwo działa.

Dla mnie wygląda na uszkodzenie portu WAN, oczywiście 100% pewności nie mam.

podpiąłem kabel od dostawcy na LAN, swój kabel na LAN + kabel kolegi i o dziwo działa.
Skoro porty są sprawne to musi działać. Możesz sprawdzić dostęp bezprzewodowy.

Akurat na dostępie bezprzewodowym mi nie zależy. Na samym kablu jest ok 8 Mb, a w ten sposób, co mamy teraz 1Mb - to,że kabel od dostawcy jest w LAN może być przyczyną ? Dodatkowo, gdy mam tak włożone kable, nie mogę się już dostać do konfiguracji routera w przeglądarce.

Pisałem o zmianie adresacji we wcześniejszym poście.

Możliwe że coś z tym kablem jest nie tak, Trzeba by sprawdzić router na innym łączu.

Kabel dostawcy wychodzi ze ściany i jest bardzo krótki. Do niego jest podpięte coś w stylu przedłużacza, gdzie podpiąłem swój kabel i podłączyłem router, więc jak to kabel właściciela to będzie słabo. Jutro wracam na weekend do domu, więc wezmę router i tam sprawdzę ten WAN. Puki co dzięki za pomoc.

Może dało by się podłączyć router do tego kabla co wystaje ze sciany?