Gdy podłączam kabel WAN - mój komputer, jest tak samo jak na wcześniejszych 2 screenach:
Zrobić reset ?
Gdy podłączam kabel WAN - mój komputer, jest tak samo jak na wcześniejszych 2 screenach:
Zrobić reset ?
Nam chodzi o status routera nie twojego komputera. Musisz zalogować się na router przez przeglądarkę internetową.
No ale nie mogę, jak pokazałem na wcześniejszych screenach, że nie można uzyskać dostępu.
Edit: Zresetowałem router. Gdy podłącze komputer do portu WAN, nie da się połączyć z konfiguracją routera. Gdy podłącze komputer do jednego z czterech slotów, połączenie z konfiguracją wraca ( nie podłączałem jeszcze kabla właściciela ).
O to właśnie chodziło. Podłącz go do portu WAN oczywiście,
Podłącz komputer do kabla z internetem (bez routera) i jeżeli będziesz miał dostęp do internetu daj obrazek z ipconfig /all -
Mam internet na tym kablu, przecież dzięki niemu tutaj piszę
ipconfig /all chyba wyglada tak samo, jak w 1 poście:
Podłączając inny komputer pod ten kabel też masz dostęp do internetu?
To dziwna sprawa że TP-link nie pobiera adresacji na WAN-a. Dioda portu WAN po podłączeniu kabla jest aktywna? Zmień jeszcze adres IP na 10.0.0.1 i sprawdź wtedy czy masz jakiś adres na WAN-ie w statusie.
Podłącz jeszcze raz komputer i daj w cmd komendę ping wp.pl jaki masz TTL? Wasz dostawca jakiego używa routera? Wiesz coś na ten temat?
Nie mam pojęcia, jakiego używa. Zresztą dziwnie on to ma skonfigurowane router - router i kabel do nas.
Nie mam pojęcia dlaczego wasz TP-link nie pobiera adresacji, wygląda na uszkodzenie portu WAN. Możesz spróbować wyłączyć DHCP (disable) na TP-linku i podłączyć kabel od dostawcy do jednego z 4 portów LAN. Adres IP ustaw np. 192.168.1.220 abyś mógł logować się na router.
Wyłączyłem dhcp, podpiąłem kabel od dostawcy na LAN, swój kabel na LAN + kabel kolegi i o dziwo działa.
Dla mnie wygląda na uszkodzenie portu WAN, oczywiście 100% pewności nie mam.
podpiąłem kabel od dostawcy na LAN, swój kabel na LAN + kabel kolegi i o dziwo działa.Skoro porty są sprawne to musi działać. Możesz sprawdzić dostęp bezprzewodowy.
Akurat na dostępie bezprzewodowym mi nie zależy. Na samym kablu jest ok 8 Mb, a w ten sposób, co mamy teraz 1Mb - to,że kabel od dostawcy jest w LAN może być przyczyną ? Dodatkowo, gdy mam tak włożone kable, nie mogę się już dostać do konfiguracji routera w przeglądarce.
Pisałem o zmianie adresacji we wcześniejszym poście.
Możliwe że coś z tym kablem jest nie tak, Trzeba by sprawdzić router na innym łączu.
Kabel dostawcy wychodzi ze ściany i jest bardzo krótki. Do niego jest podpięte coś w stylu przedłużacza, gdzie podpiąłem swój kabel i podłączyłem router, więc jak to kabel właściciela to będzie słabo. Jutro wracam na weekend do domu, więc wezmę router i tam sprawdzę ten WAN. Puki co dzięki za pomoc.
Może dało by się podłączyć router do tego kabla co wystaje ze sciany?