Witam,
jestem świeży na forum. Zostaliście moją ostatnią deską ratunku ;). Router już 3 razy wrócił z reklamacji za każdym razem wymieniany na nowy. Aktualnie posiadam z wersją 11.1. Problem polega na tym że nie wiem co się dzieje ponieważ po około 15-20 minutach router przestaje działać i za każdym razem trzeba go resetować. Pisałem do wsparcia technicznego powiedzieli mi ze nadaje się na gwarancję. Dodam że jeśli podłącze swojego starego cerberusa P6361 nie ma żadnych przerwań w dostawie internetu wszystko hula jak należy. A jeżeli podpinam tylko TPLinka internet mam 15-20 minut. Próbowałem już z klonowaniem adresów MAC i bez klonowania zawsze jest to samo. Na komputerze pojawia się komunikat połączono z siecią brak dostępu do internetu. Jeżeli podłącze kabel prosto od modemu do kompa internet jest bez żadnego szwankowania.
Wrzucę kilka screenów.
Zero kontaktu z routerem muszę go zresetować i wtedy łączy się na nowo i wszystko działa niekiedy zdarza się że muszę go wrócić do ustawień fabrycznych aby się połączył na nowo. Systemowo pokazuje ze jest połączony ale brak internetu. Modem to jest CISCO EPC3008.
Dokładnie tak za każdym razem to samo. Wiec odsyłałem na gwarancję i otrzymywałem nowy. A z tym routerem powiedziałem że się nie poddam i chcę walczyć już ze 3 razy leżał w szafie i w końcu znalazłem to forum 8), więc na nowo go ustawiłem i od razu założyłem posta.
Przewód który łączy modem i tp-linka jest oryginalny z pudełka? Kiedy występują problemy z dostępem do internetu diody na TP-linku zachowują się jakoś inaczej?
Tak kabel jest oryginalny z pudełka. Diody nie zmieniają żadnej wartości nic nie mruga nie zmienia koloru wszystko tak jak by było ok. Nie ma reguły na występowanie problemów. Zazwyczaj zauważałem problemy wieczorem lub dopiero rano jak wstałem i nie było internetu czasami zdarzało się jak wróciłem z pracy i internetu nie było. Jest dzień ze wifi działa w domu ale częściej jest jego brak jeżeli korzystam a TP-Linka.
Czy wszystkie urządzenia masz podłączone bezprzewodowo do routera? Sprawdzałeś czy równocześnie problem występuje w sieci przewodowej (LAN)?
Skonfiguruj router jak w poradniku, ustawiając sieć bezprzewodową bez automatów plus DNS-y w DHCP Settings (polecam OpenDNS lub te od dostawcy internetu) -
Tak wszystkie urządzenia są bezprzewodowo podłączone. Po LAN-ie jest dokładnie tak samo jak wyżej.
Kiedyś natknąłem się na jakimś innym forum na artykuł (teraz nie mogę znaleźć) mianowicie TP-Link gryzie się z kartami sieciowymi od Broadcoma nie wiem ile w tym prawdy ale czy może mieć to jakiś wspólny mianownik?
Już się biorę za konfigurację i dam zaraz znać.
Włącz sobie w tle konsolę cmd i ping 192.168.0.1 -t jeżeli zacznie się coś dziać z dostępem do internetu sprawdź czy router nadal odpowiada na zapytania -
Witam,
Po udanym "łikendzie" z internetem przyszedł czas na przerwanie. Diody routera nic się nie zmieniły przerwało tylko połączenie z internetem. Połączenie ze stroną routera było nie możliwe aż do momentu gdy się rozłączyłem z internetem i połączyłem na nowo. Strona statusu routera nic się nie zmieniła tak jak by nic się nie stało.
oto kilka screenów:
opierając się wyłącznie na obrazku z inssidera proponuję zmienić kanał na 5
oczywiście "raz na ruski rok" warto monitorować eter, bo sieci sąsiadów mogą się pojawiać i znikać powodując tymczasowe problemy
a generalnie kanał 13 jest dość ryzykownym wyborem
(w przypadku urządzeń z niepoprawną implementacją regionu EU jego użycie może powodować problemy)
Witam,
dziś znów się problem pojawił z internetem zrobiłem ping i router nie odpowiadał. Na routerze żadnych zmian jeżeli chodzi o diody, nie można się połączyć ze stroną routera. Wyłączenie routera pomaga ale nie o to chodzi abym co chwilę włączał i wyłączał router.
screen z pingu:
faktycznie nie chodzi o to, żebyś wyłączał (lub resetował) router w momencie gdy jest problem
wtedy trzeba właśnie przeprowadzić pełną diagnostykę…
wygląda na to, że nie masz wcale połączenia z routerem (być może brak linku wifi)
ale z samego pingu nie da się ustalić co jest przyczyną
w takim momencie powinieneś się podłączyć kablowo z routerem i sprawdzić czy działa połączenie kablowe
oraz (jeśli działa) np. pobrać z niego logi
jeśli nie działa również po kablu - znamy winowajcę - jest nim router (czyli = reklamacja)
jeśli działa po kablu to odłączasz kabel i wykonujesz kolejne sprawdzenie tym razem szukając problemu z WiFi
prawie wszystkie wcześniejsze screenshoty wykonałeś na doskonale działającym łączu, a trzeba to powtórzyć w sytuacji awarii (w tym inssider jako ostatni, bo powoduje on przekonfigurowanie karty wifi na czas swojej pracy)
czyli np. też co na to diagnostyka windows? (jako przedostatnia przed inssiderem)
czy możesz także wykorzystać inne urządzenie (smartfon, tablet inny komputer itd.)?
PS
ustawiłeś 5 kanał (@20MHz)?