TD-w8960n + tl-wa830re


(n0rb) #1

Witam
Jestem nowym na tym forum więc na wstępie chciałem się przywitać, Hej :slight_smile:
Trafiłem na to forum gdyż nie mogę sobie poradzić z konfiguracją TL-WA830RE router to TD-W8960N
Na wstępie chciałem zaznaczyć ze jestem zielony w tym temacie, z opisów które widziałem wywnioskowałem że to chyba jest problem z IP.
Zrzut ekranu nr.1 TD-W8960N
Zrzut ekranu nr.2 TL-WA830RE
Jeżeli ktoś może wsiąść mnie za rękę i poprowadzić krok po kroku byłoby super.


Td-w8960n + tl-wa830re
(Marcin) #3

Co masz w statusie WA830RE? Połączenie jest zestawione (connected)?


(n0rb) #4

Czesc.
Dziękuje za szybko odpowiedz.
Connection Status to Existing Network
Root Wireless Network Name (SSID): remo
Signal: 0%
Connection Status: Disconnected
Próbowałem wykorzystać opcję szybkiego połączenia QSS i również przeszedłem przez "Quick setup" sieć wi fi wykrywa bez problemu ale niestety nie łączy się :frowning:


(Marcin) #5

Dodatkowe zabezpieczenie typu QSS czy filtracja mac wyłącz na głównym TP-linku, zostaw tylko WPA2-PSK i wpisz poprawnie klucz.


(n0rb) #6

Dziwna sprawa, uzyskałem połączenie na hmm 5 min. po czym połączenie zerwało i teraz nie moge się połączyć :frowning:
Jakieś inne pomysły :o ?


(Marcin) #7

Możliwe że to kwestia poziomu sygnału który jest na granicy stabilności.


(n0rb) #8

hej. W pierwszej chili to była jedna sensowna odpowiedź, po czym zaprałem 830 do pokoju w którym jest td-w8960n i niestety połączenia nie udało mi się uzyskać.Jutro zresetuje wszystkie ustawienia i może zacznę od nowa.


(host21) #9

Witam.
Mam podobny problem. Czy udało się tą sytuację rozwiązać.
Dzwoniłem do TP serwisu. Niby przez tydzień wszystko działało. Potem przestało i dalej są problemy.
Proszę dajcie znać czy udało się problem rozwiązać.


(Marcin) #10

Jaki masz poziom sygnału? Wyłącz automaty w konfiguracji urządzeń (konkretne wartości w Wireless Settings).


(host21) #11

Witam.
Tak to wygląda


(wojtek2803) #12

Co się dzieje ? Jakie to są problemy , z czym związane ?
Channel Width ustaw na konkretną wartość 20MHz.


(Marcin) #13

Potwierdzam to co mówił wojtek, zmniejsz pasmo i prędkość, do WPA (TKIP lub AES) też wprowadź takie wartości jakie masz ustawione na W8960N. To samo tyczy się głównego routera względem Wireless Settings (bez automatów).


(host21) #14

Ustawienie Routera


(Marcin) #15

Sam widzisz że masz AUTO na kanale przez to może sobie zmienić. Ustaw konkretny kanał, węższe pasmo 20MHz, i transmisja bez 11n starczy 11g.


(wojtek2803) #16

Channel ustaw na konkretny kanał, wyłącz QSS.


(host21) #17

Zrobiłem tak jak prosiliście.
Wyłączyłem QSS, ustawiłem WPA i AES na 830 i routerze.
Z 192.168.0.1 po odłączeniu kabla ethernet i połączeniu się z wifi łączy się bez problemu. Niestety z 192.168.0.254 nie łączy się i nie mogę sprawdzić ustawień.
Zamieszczam również zrzut z ekranu z androida z programu fing.
Efekt poniżej


(Marcin) #18

Czy WA830RE spełnia swoją rolę wzmacniacza w takiej konfiguracji? Aby mieć bezproblemowy dostęp do WA830RE zmień Smart IP na Static IP i wyłącz DHCP na WA830RE.


(host21) #19

Ok Panowie.
Na razie chodzi. Jest komunikacja między 830 a 896.
Dam znać czy się powiodły ustawienia.
Po ostatnim kontakcie z Tp serwis też chodziło. Po tygodniu była lipa.


(host21) #20

Wielkie dzięki Panowie. Na tą chwilę zasięg w całym domu bez przerywania sygnału. Jednym słowem ŚMIGA !!!
Mam pytanie do admina. Czy jest jakiś system nagradzania za solidną pomoc ?


(Marcin) #21

U nas wystarczy "kliknij pomógł"