TD-W8901G Błędy CRC

Witam, od kilku miesięcy mam nowego dostawcę internetu z internetem do 20Mb/s. Wszystko ok, osiągałem prędkości 15, 14 Mb/s ale był jeden problem. Tak jak w temacie, występują błędy CRC co uniemożliwia mi granie w jakąkolwiek grę online. Tam utrata pakietów dochodzi do 26%~ oraz ping na chwilę skacze, po czym wraca do normy. Niestety, dzieje się to bardzo często. Załączam screen panelu administratora:

Nadmienię, że nie dawno udało mi się osiągać dobre prędkości (14Mb/s) oraz grać bez straty pakietów, natomiast nie miałem dostępu do panelu administratora, nie wiem czemu, nie łączyło mi się.
Wczoraj zrestartowałem router i powróciły błędy CRC :frowning:

Osobiście nie gram w gry. Tyle błędów to nie tragedia. Jak ściągasz coś z sieci to sprawdź wtedy ile ich jest.

U mnie co prawda stary router TP link TD-W8901G też generował błędy CRC ,a działo się to zazwyczaj gdy włączałem router do sieci . Czy u Ciebie błedy CRC narastają do tyś czy są to tylko pojedyncze jak na screenie ? Filtry masz założone ?

Na tą chwilę mam już 21 CRC, zdarzało się też z 2 tyś. Najbardziej chciałbym wrócić do stanu, gdzie nie miałem dostępu do administratora, a internet był dobry. Jeśli chodzi o filtry, to nie wiem, jeśli chodzi o splitter to go nie mam :-
Edit: dodam, że występuje coś takiego również w system log: POE: Bad len; hdr.len 1442 pkt 1434

To jesteśmy w domu. A masz telefon stacjonarny? Jeśli tak, to MUSISZ mieć założony filtr ADSL (czasem nazywany błędnie splitterem gdy jest w postaci jednej kostki razem z rozdzielaczem. Kup sobie - niedrogie to. Jeśli nie masz telefonu to nie musisz tego mieć.
Jeszcze jedno - w ustawieniach advanced
---> ADSL ustaw ADSL2 (bez +) i bitswap enable. Może ci nieco spaść prędkość (ale niekoniecznie, a jeśli już to niewiele) ale powinno się uspokoić z błędami.
WRÓĆ!!! Widzę, że masz opcję DO 20Mb/s, więc taka zmiana może skutkować zerwaniem połączenia. Nie zmieniaj modulacji.
klasyczny filtr ADSL (bez splittera - podłączasz pomiędzy rozdzielaczem, a telefonem) takie były zwykle z Liveboxem lub modemami USB

A tutaj taki od razu z rozdzielaczem na modem i telefon. Takie zwykle były w zestawie z routerami TP-LINK

Przejrzyj instalację w domku . Router podepnij do pierwszej "puszki " co jest podłączona linia . Zobacz co się będzie działo z błędami CRC

Właśnie o to chodzi, że nie mam telefonu stacjonarnego.

Jakim kablem w domu masz wykonana instalację ?

Przepraszam, nie znam się.
edit: TF Kable i ytksy (?) 2x2x0,5 2003 0279m - tak mi pisze na kablu :stuck_out_tongue:
edit2: odłączyłem kabel od drugiego gniazdka - nie wiem czemu to było włączone. Prędkość podskoczyła do Data Rate:17284 Max Rate:18848 kbps
Błędy CRC nadal występują, natomiast w systemlogu mam strasznie dużo wiadomości tego typu

Masz Neo? zmoże zmień z PPPoE na PPPoA VC-MUX.
Co do linii telefonicznej to zrób tak aby nie miała ona odczepów. Tzn że od puszki do routera idzie w całości bez niepotrzebnych rozgałęzień. Filtr nie jest Ci potrzebny.

[quote="Heinz, post:10, topic:7444"]Masz Neo? zmoże zmień z PPPoE na PPPoA VC-MUX.
Co do linii telefonicznej to zrób tak aby nie miała ona odczepów. Tzn że od puszki do routera idzie w całości bez niepotrzebnych rozgałęzień. Filtr nie jest Ci potrzebny.[/quote]
zmiana na PPPoA VC-mux nic nie daje, cały czas są błędy, kabel mam bezpośrednio połączony do routera.

Spróbował bym jeszcze wymienić zasilacz, może on powodować błędy.
Czy kabel który jest podłączony do puszki jest dobrze podłączony? chodzi o to żeby nie był rozparowany. Jeśli możesz to zrób foto puszki.

[quote="Heinz, post:12, topic:7444"]Spróbował bym jeszcze wymienić zasilacz, może on powodować błędy.
Czy kabel który jest podłączony do puszki jest dobrze podłączony? chodzi o to żeby nie był rozparowany. Jeśli możesz to zrób foto puszki.[/quote]
Zdjęcie kabla - 1 wejście bezpośrednio do routera a drugie do puszki.

Spróbowałem podłączyć router do innej puszki - nic się nie zmieniło.

Opisujesz kabel biały czy czarny?
Jeśli to gniazdo na ścianie jest jako jedyne używane w domu to odłączył bym jeden kabel który idzie dalej do drugiego gniazda.
Ten przewód który trzymasz dobrze by było jak by nie był za długi, bo jest on płaski.
Na Twoim tłumieniu (12dB) powinieneś mieć pełne 20Mbit

[quote="Heinz, post:14, topic:7444"]Opisujesz kabel biały czy czarny?
Jeśli to gniazdo na ścianie jest jako jedyne używane w domu to odłączył bym jeden kabel który idzie dalej do drugiego gniazda.
Ten przewód który trzymasz dobrze by było jak by nie był za długi, bo jest on płaski.
Na Twoim tłumieniu (12dB) powinieneś mieć pełne 20Mbit[/quote]
Dobra, odkręciłem drugie gniazdko w salonie. A co do tego kabla czarnego, przyznam, że jest on długi, nawet bardzo.

Rozumiem że odłączyłeś kabel od pierwszego gniazda, bo tak powinieneś zrobić. Zrób fotkę rozebranego gniazda pierwszego.
Ten płaski kabel teoretycznie może być do 5 metrów. jednak w dzisiejszych czasach lepiej nie używać dłuższego niż 1,5m.

Przepraszam, mogłem być trochę niezrozumiały :stuck_out_tongue: Więc tak: zdjęcie gniazdka, do którego mój router jest aktualnie podłączony, jedyne używanie gniazdko w domu

Biały kabel idzie na dół potem przez ścianę i tam jest 2 gniazdko (salon) które właśnie rozkręciłem (przepraszam za syf, dawno tam nie zaglądałem :D)

Rozkręć te gniazdko do którego jest podłączony router i odłącz kabel który idzie na dół. Podłącz router jeśli możesz jak najkrótszym kablem.
Jak rozkręcisz te pierwsze gniazdko to zrób zdjęcie tak aby było widać kolory przewodów. Zrób screen ze statusu routera.

Rozkręciłem i przed sobą zobaczyłem coś takiego

nie wiem za bardzo jak się za to zabrać...

Najpierw zrób tak żeby bylo widać co z czym jest podłączone.
Gniazdo na rj11 które jest używane korzysta z koloru czerwonego i zielonego. Linia telefoniczna powinna być podłączona pod 2 prawe złącza głównego gniazda (starego typu) i do tych złącz podłączone jest małe gniazdo (czerwony i zielony).
Kabel z dołu poprostu wytnij przy samych złączach( np małymi nożyczkami.) lub odkręć śrubki i odłącz go.
Podłączoną zostaw tylko linię z zewnątrz i małe gniazdo rj45.