Router W8960N i W8961ND

Jak w temacie czym się różnią i który będzie najlepszy dla neostrady i słabego łącza na wsi? Prosze o pomoc.

Czym się objawia to słabe łącze?

Mówi się że Broadcom lepiej zachowuje się na słabszych liniach więc W8960N.

To jest nieszczęsna neostrada od 1-10mb i mam częste zerwania połączenia lub niską prędkość mój dotychczasowy modem to LINKSYS CISCO ADSL WAG54G2, który ma ze 4 lata.

Przydały by się parametry linii bo tez tego ani rusz. Linię w domu/mieszkaniu masz sprawdzoną? Wszystko na YTKSY?

Status routera pokaż.

Jestem zielony w tych sprawach,jak mam sprawdzić parametry linii? monterów było z kilku i linia jest ponoć ok.

Tu masz przykład na moim routerze jaką zakładkę podać. Oczywiście musisz się najpierw zalogować do niego. U ciebie może być inna.

Czy to wszystko co jest na temat właściwości linii w tym routerze?

Niestety tak przeglądałem każdą możliwą zakładkę i nic więcej ani modulacji ani tłumienia ani synchro....

To nie dobrze. Nie wiadomo jakie masz tłumienie jaki SNR? Za bardzo nie możemy Ci doradzić odnośnie tych routerów nie znając parametrów linii. Mogę jedynie z autopsji powiedzieć że mam model W8961ND i tu nie mogę narzekać. Sprawuje się dobrze pomimo oddalenia od centrali o jakieś 3km. Nie chciałbym polecać Ci go w ciemno.

Wpisz coś takie w przeglądarce:
http://192.168.1.1/setup.cgi?next_file=adsl_driver.htm

Z tego co wiem to moja centrala też jest jakieś 3-4 km ode mnie, zastanawia mnie czy to już pora na wymianę tego modemu gdyż ma już 6 lat a chodzi bez przerwy dzień i noc, i czy nie jest za słaby na tą neostradę 1-10?

Można pokusić się jeszcze o wymianę zasilacza oraz aktualizację oprogramowania przed zmianą na inny sprzęt.

Co do softu to sprawdzałem i nie ma nowszego niż posiadam obecnie a jest on z 2008 roku, postaram sie po robocie jeszcze sprawdzić ten link od Administrator, a co ma zasilacz do rzeczy bo nie kumam? :-\