Problem z udostępnianiem Neostrady pomiędzy TD-W8961ND a WR710N


(Roman) #1

Witam i proszę o pomoc.
Mam internet przez Neostradę na której stoi Router TD-W8961ND.
Ze względu na konieczność podłączenia netu do dekodera nc+ zakupiłem TD-W8961ND.
Skonfigurowałem TD-W8961ND jako client-a. Router widzi WiFi z TD-W8961ND, ale nie ma internetu.
Internet po WiFi z TD-W8961ND na innych urządzeniach działa.
O tyle dziwne, że jak tylko zmienię sieć na inną WiFi (np z tel komórkowego) to działa poprawnie.
Żadnych dodatkowych konfiguracji nie zmieniam.
Pozdrawiam
Roman


(wojtek2803) #2

Nie ma takiej opcji w tym modelu bo to router ADSL-owy.


(Roman) #3

Oczywiście mój błąd. Jako klient pracuje TL-WR710N


(wojtek2803) #4

Jaką masz adresację LAN na tym TD_W8961 ? Jaki zakres adresów DHCP ? Jaką ma adresację obecny Klient


(Roman) #5

na TD-W8961ND:
Jako Router: 192.168.1.1
Maska: 255.255.255.0
DHCP:
Zakres IP jw dla routera 192.168.1.100-107
Nie widzę tego clienta jako urządzenia na routerze


(wojtek2803) #6

Ten Klient czyli TL-WR710N jaka ma adresację lan ?
Ustaw adres Lan na TL-WR710N na 192.168.1.2 serwer DHCP na Disable .


(Roman) #7

na TL-WR710N
zmieniłem w ustawieniach sieci:
typ na Static IP (było Smart IP (DHCP))
adres ip na 192.168.1.2
maska bz
IPMG Proxy na Disable
Nadal nie ma internetu


(wojtek2803) #8

Wybierasz Wireless Settings - Client klikasz survey wyszykujesz swoją sieć klikasz Connect save . I w Wireless Security wprowadzasz hasło od tej sieci wfi z którą się łączysz . Oczywiście serwer DHCP na Disable .Po całej konfiguracji reboot routera .


(Roman) #9

Wszystko odbywa się tak jak opisujesz (zresztą zgodnie z instrukcją). Po reboot routera mam w ustawieniach TL-WR710N DHCP dla serwera Enable i nie mam możliwości zmiany


(wojtek2803) #10

Pokaż screena ze statusu routera TL-WR710N . Disable DHCP i klikasz save i rebotujesz router System Tools-Reboot.


(Roman) #11

W załączeniu.


(wojtek2803) #12

Cały czas mówimy o TL-WR710N !! Kolego nie z tego routera screena dałeś .


(Roman) #13

Chyba późna godzina.
Teraz status z WR710N


(wojtek2803) #14

Nie zmieniłeś adresu Lanowego masz IP 192.168.0.254 !! Masz ustawić na IP 192.168.1.2 W zakładce Network -Lan zmień na 192.168.1.2 i save , reboot routera.


(Roman) #15

Nie wiem, czy coś źle robię, ale jak wpisuję nowy adres i próbuję zapisać to mi przywraca dotychczasowy.


(wojtek2803) #16

Zresetuj router do fabrycznych ustawień. I ponowna konfiguracja adresy w trybie Clienta muszą być w tym samym segmencie sieci . Zmień na IP LAN na 192.168.1.2 i z pewnością Ci to zadziała .


(Roman) #17

Czyli zmienić adres przed konfiguracją jako Klient?
jeszcze zrzut z zakładek DHCP i LAN


(wojtek2803) #18

Zresetuj router zmień adres IP . I konfiguruj tak jak dotychczas czyli jako Clienta . Najważniejsze to zmień adres Lanowy na 192.168.1.2


(Roman) #19

nic nie dało.
Po zresetowaniu zmieniłem IP LAN na WR710N, reboot, następnie konfiguracja na Clienta, reboot, niestety adres IP dla WR710N wrócił na początkowy.


(Roman) #20

Nadal proszę o pomoc. Ponownie na WR710N ustawiłem clienta z wykorzystaniem netu z routera z tel komórkowego. W takim zestawieniu bez żadnych dodatkowych konfiguracji wszystko działa. Nie mogę tego zrobić na neostradzie.
Myślałem, że to wina routera, więc wymieniłem liveboxa na TPlinka TD-W8961ND. Nie działa na żadnym (sam internet jest udostępniany i korzystam z niego na innych urządzeniach)