[MR3420] Rozłącza się przy WiFi

Witam.
Mam dość dziwny problem.
Posiadam router TPLINK MR3420 v2 (soft 3.14.9 Build 140319 Rel.38485n).
Do tego mam włożony modem Huawei E3276.
Internet z PLAY, LTE i prędkości mam do 50 MB/s w pobieraniu i około 13 MB/s w wysyłaniu.
Problem jest taki, że przy połączeniu WiFi i chęci pobrania większego pliku, za każdym razem restartuje się router oraz modem.
Jak normalnie przeglądam internet, używam jakiś aplikacji, itd. to nie ma problemu. Router restartuje się w momencie jak następuje pobieranie większej ilości danych i prędkość gwałtownie wzrasta (wiadomo, im większy plik tym prędkość się zwiększa).
Dotyczy to każdego urządzenia, które podłączane jest przez WiFi, telefony, laptopy, itd. Cokolwiek co tylko zacznie pobierać więcej danych.
Mam również podłączonego laptopa kablem do routera i tutaj nie ma żadnych problemów. Mogę ściągać z prędkością 50 MB/s przez całą noc i nie dzieje się nic.
Także problem jest raczej po stronie WiFi i nie wiem dlaczego... Próbowałem już różnych kanałów, zakresów, itd. ale cały czas to samo.
Tak jakby po prostu WiFi nie wyrabiało z takimi prędkościami i się restartowało.
Tutaj moje ustawienia WiFi:


Co może być nie tak? Na pewno nie jest to wina samego routera czy modemu, bo przecież przy połączeniu na kablu nie ma żadnych problemów przy pobieraniu.
Jednak problem pojawia się, gdy dochodzi do pobierania większej ilości danych (zresztą problem zaczyna się już nawet przy 6 MB), gdzie dochodzi do zwiększenia prędkości pobierania.
Nie wiem, może by po prostu ograniczyć prędkość przez WiFi do max 5MB/s czy coś takiego. Jest taka możliwość?
Z góry dziękuje za pomoc.
Proszę poprawić dodanie obrazków do forum (opis: dział Regulamin) - Administrator

Problemem jest "prądożerność" modemu USB, polecam zakupić aktywnego hub USB.

Rozumiem, ale dlaczego dzieje się to tylko przy połączeniu WiFi? Gdyby to był problem ogólny, to przy połączeniu na kablu też by się to działo, a tymczasem na kablu wszystko hula aż miło, a na WiFi wystarczy zacząć cokolwiek pobierać, albo otworzyć stronę z większą ilością grafiki i router się wysypuje.

Sieć bezprzewodowa (Access Point) w czasie swojego działania pobiera więcej prądu niż dostęp przez ethernet. Wydajność prądowa routera jest na granicy więc rozłącza wifi.

W takim razie, który aktywny hub będzie najlepszy? Kiedyś czytałem, że huby 1,1A mają być do tego modemu, zgadza się?
Czy jednak jakiś inny trzeba kupić pod ten modemik?

Na pewno 1A to minimum, nie polecę żadnego bo osobiście nie używam ale wybór jest duży,

W takiej sytuacji najlepiej użyć Huba z zasilaczem 2A np. http://allegro.pl/maly-hub-usb-aktywny-zasilacz-2a-unitek-y-206p-krk-i4397655430.html

Witam.
Kupiłem dzisiaj taki aktywny hub:
http://ovh.nowyelektronik.pl/product.php?id_product=82622
Modem się normalnie łączy, itd, ale niestety moja prędkość z 50mb/s spadła do 1mb/s...
Co jest nie tak? Wszystko działa jak należy, hub wydaje się w porządku, ale żeby prędkość była 1mb/s max?
Próbowałem w różnych portach USB i ciągle to samo... Czego to może być wina...
Bo mam dziwne wrażenie, że kupując chińszczyznę z allegro byłoby to samo.

Jak wygląda poziom sygnału z BTS-a?

Dobra, problem jest chyba u mnie we wiosce, bo wywaliło jedną fazę chyba na całą wieś, więc może nadajnik też dostał.
Bo upload działa bez problemu i leci u mnie na najwyższych obrotach.
Przed chwilą sprawdziłem na telefonie i też ledwo 1mb/s leciało, a już wyszedłem w pole :slight_smile:
Poczekam aż naprawią sprawę z prądem i wtedy zobaczę. Najważniejsze, że 40zł nie poszło w ...................
Zwracam uwagę na pisownię (wulgaryzmy) forum mamy publiczne jak by nie było - Administrator

Wracam z moim problemem.
Otóż ten aktywny hub pomógł tylko połowicznie, niestety wciąż często wywala, gdy ktoś połączy się na WiFi.
Jakie są normalne rozwiązania? Jakie są routery, które bez problemu by pociągnęły ten internet LTE + WiFi.
Oczywiście z możliwością podpięcia modemu, bo pewnie takie, żeby włożyć sim kartę to już znacznie droższe.
Ewentualnie druga opcja, to ograniczyć prędkość pobierania na WiFi, bo router wywala w momencie, gdy prędkość skacze i automatycznie zwiększa się pobór mocy, której nie ma i router się restartuje.
Jest to bardzo irytujące...

Próbowałeś podstawić zasilacz o większej wydajności prądowej niż ten. Spróbuj w miarę możliwości załatwić/pożyczyć zasilacz 12VDC1,5A.

Mniej więcej coś takiego?
http://allegro.pl/zasilacz-wtyczkowy-12v-1-5a-18w-wtyk-dc-2-5-5-5-i4526477311.html

Tak, dokładnie taki zasilacz.

Hmm, na innym forum polecono mi aktualizację firmware'u, którego na polskiej stronie TPLinka rzecz jasna nie ma...bo po co aktualizować.
Firmware ktoś tam dostał od angielskiego supportu, jego numer to "3.15.9 Build 140710 Rel.35420n". Podobno właśnie poprawia problemy z rozłączaniem.
Muszę powiedzieć, że chwilę testuje i jest ok, nawet na 2 telefonach na raz, zobaczę jeszcze w praniu jak będzie się sprawować.
W razie czego załączam FW dla potomnych.

Testój. Zobaczysz czy pomogło.

Witam wszystkich, nie chciałem zakładać nowego wątku dlatego podepnę się pod ten temat bo mam podobny problem. mianowicie tracę połączenie z siecią wi fi kilka czasem kilkanaście razy na godzinę połączenie znika średnio na kilka sekund do kilku minut.
Podczas utraty połączenia z internetem siec jest widoczna ale połączenie jest ograniczone. W tym momencie nie można nawet połączyć sie z menu routera.
Mam router MR3420
internet dostarczam tylko kablem lan
Mam go od okolo roku i cały czas działał poprawnie na standardowych ustawieniach
kabel lan od dostawcy podpięty bezpośrednio do komputera działa wyśmienicie
Sterowniki wgrane najnowsze ze strony tp linka na poprzednich było to samo
z sieci wi fi korzystają 2 laptopy, komórka i dekoder, podczas przerwy żadna z tych rzeczy nie ma połączenia z internetem
od samego początku w ustawieniach sieci mam ustawiony tryb mieszany 11bg bo jak ustawie tryb mieszany 11bgn to jeden laptop mimo posiadanej karty sieciowej n. nie potrafi nawiązać połączenia (brama domyślna niedostępna)
inne urządzenia działają dobrze, dla tego mam 11bg
robiłem próbę z połączeniem 11bgn bez tego jednego laptopa ale przerwy tez występowały.
Proszę o pomoc bo nie wiem juz co robić.
Pozdrawiam Bartek

Napisz jeszcze jaki masz tam SOFT wrzucony?

Wersja Firmware:
3.15.9 Build 141009 Rel.62201n
Wersja sprzętowa:
MR3420 v2 00000000

Spróbuj go zresetować do ustawień fabrycznych i ponownie skonfiguruj. Możesz też zmienić hasło szyfrowania sieci wifi- tak dla testu. Ustaw sobie kanał nadawania na sztywno. Pomoże Ci w tym program inSSIDer zainstalowany na komputerze. Zrób pomiary nim i pokaż jak wygląda u ciebie otoczenie sieciowe.