Dostęp z zewnątrz dla usług 3G i LTE

,

Często możemy spotkać się z pytaniami na forum dlaczego nie można dostać się do konfiguracji routera lub urządzeń w sieci (nawet po przekierowaniu portów) kiedy korzystamy z usług 3G lub LTE. Dzieje się tak dlatego że większość usługodawców dla normalnych usług blokuje taki dostęp z zewnątrz. Tłumaczy się bezpieczeństwem klienta (ataki z zewnątrz) oraz ochroną limitów przyznanych przez operatora.
Większość operatorów nadaje adresy publiczne dla swoich klientów, niestety dostęp z zewnątrz jest blokowany na operatorskim firewall-u co uniemożliwia dostęp z zewnątrz do routera i urządzeń będących w sieci. Z informacji które mam na tą chwilę żadna z usługa LTE nie ma możliwości dostępu z zewnątrz.
Publiczne IP na WAN-ie routera

Rozwiązanie: kontakt z operatorem i zapytanie o możliwość wykupienia pełnego dostęp do internetu z publicznym adresem IP (bez blokad).
Plus GSM - [url=http://internet.plus.pl/firmy/promocje/publiczny-adres-ip Orange - [url=http://www.orange.pl/kid,4003367027,id,4003367038,title,Orange-VPN,article.html T-Mobile - [url=http://www.t-mobile.pl/pl/dlafirm/rozwiazania-dla-firm/prywatny-apn [b]Prywatne IP na WAN-ie routera[/b]

Zdarza się że dostawca usług przyznaje adres prywatny dla swoich klientów, co też uniemożliwia dostęp do konfiguracji routera i pozostałych urządzeń w sieci.
Rozwiązanie: Kontakt z dostawcą i wykupienie publicznego adres IP (bez blokad) który umożliwi dostęp do naszych urządzeń.