Awaria routera czy coś poważniejszego?


(geforc) #1

Witam, od pewnego czasu mam problem z internetem, zgłaszałem do dostawcy czyli do multimo, on wysłał zgłoszenie do el tel, gosciu przyszedł, zrobił pomiary i powiedział ze z łączem wszystko ok . Chyba nie jest ok bo dalej rozłącza mi internet, wygląda to tak że ikonki ADSL i WLAN się świecą a INTERNET nie, jednocześnie przy zegarze systemowym pojawia się ikonka zółta z wykrzyknikiem. JEdynym rozwiązaniem jest wyłączyć i włączyć router, wtedy wszystko wraca do normy... Czy to problem z routerem i trzeba wymienićna nowy ?? mam model TP LINK W8950ND


(CHACA) #2

Pokaż ustawienia routera. Czy jest powtarzalność wyłaczeń? Dopisz w zakładce DHCP DNS-y np: 8.8.8.8. i 8.8.4.4.


(geforc) #3

O które ustawienia chodzi ? którą zakładkę ??
Nie, losowo to jest, np dzisiaj już 3 razy musiałem resetować router a wczoraj i przedwczoraj ani razu.
W której zakładce ?


(CHACA) #4

Napisałem przecież w której. Musisz się najpierw zalogować na router.


(geforc) #5

Chodzi o to ?? :
tam gdzie jest start ip adress ??

a ta zakladka z ustawieniami to o które chodzi ? bo tam pelno ich jest


(CHACA) #6

Nie bardzo. Pokaż zakładkę DSL.


(geforc) #7

w diagnostyce wszystko mam PASS oprócz :
Test ATM OAM F5 end-to-end ping: F5 FAIL


(CHACA) #8

Ok gra. Teraz zakładka DNS.


(geforc) #9

mam zaznaczone "Enable Automatic Assigned DNS"
a w drugiej zakladce w DNS nie mam nic

a co z tym ?? : Test ATM OAM F5 end-to-end ping: F5 FAIL


(geforc) #10

a więc ?? mam kupić nowy router ??


(CHACA) #11

Dopisz jeszcze w zakładce DNS adresy 8.8.8.8 i 8.8.4.4.


(geforc) #12

Narazie wyłączyłem oszczędzanie energii w karcie sieciowej do której jest podłączony router... moze to od tego


(Heinz) #13

Jeśli jeszcze nie resetowałeś routera to go zresetuj i skonfiguruj ponownie.
Podaj też statystyki ADSL z zakładki Device Info.


(geforc) #14


(Heinz) #15

Nie jest za dobrze. Masz bardzo dużą ilość błędów na łączu i zbyt niski margines szumu na downloadzie.
Czy kiedyś było dobrze? Jak wygląda instalacja telefoniczna w Twoim domu? Jeśli masz w domu zasilacz o identycznych parametrach jake ma oryginalny zasilacz do tego routera, to spróbuj go zamienić i wrzucić jeszcze raz parametry łącza.
Jeśli masz inny router ADSL to spróbuj go podłączyć i z niego wrzuć parametry łącza.


(geforc) #16

To było tak, na początku wrzesnia zwiększyłem prędkość neta w multimo z 6 na 20mbps.
Jak miałem 6 to było ok, czasami, raz czy dwa razy na miesiac cos sie rozłączało i tyle.
Odkąd mam prędkość 20, to takie są właśnie cyrki.
Innego routera nie mam ani zasilacza.
Instalacja normalna, tak jak pisałem, było wcześniej ok. Budynek wybudowany w 2006 roku


(Heinz) #17

Nie wiem jak to działa w Multimo ale w Orange masz coś takiego jak DLM który automatycznie dopasuje prędkość do parametrów linii aby nie powstało takie coś jak u Ciebie.
Możesz zapytać u swojego operatora czy by zrobił stabilizację linii i troszkę przyciął prędkość. Wg parametrów synchronizacja na poziomie 17000kbps Downstream powinna dać stabilne łącze ( prędkość łącza będzie około 14-15Mbit/s) Na upstream też bym przyciął do 900kbps jest tam dużo UAS co świadczy o zerwanej synchronizacji.
Możesz jeszcze monitorować parametry a w szczególności parametry SNR Margin. ten parametr sprawdzaj co kilka minut. Jeśli będzie spadać poniżej 6dB to na łączu będą pojawiać się błędy.


(geforc) #18

Czyli mam powiedziec w multimo zeby zrobili stabilizację mojej linii ? i ewentualnie obnizyli predkosc wysylania i odbierania bo jest za duzo UAS ?? to UAS to po polsku ma jakas nazwe ? bo pewnie zapytaja...
Rozumiem ze zmiana routera nic nie da ?


(geforc) #19

Zauważyłem że internet wyłącza się jak włącze pobieranie jakiegoś pliku i ten plik pobiera się z maksymalną prędkością.


(Marcin) #20

Dzieje się tak przez przeglądarkę czy jakiegoś torrenta?