Archer C2 i TL-WA860RE

Witam,
Ostatnio kupiłem router Archer C2 I niestety odkryłem, że w nie daje on rady pokryć całego mieszkania odpowiednio silnym sygnałem. Internet znika w miejsca gdzie gdzie sygnał jest nieco słabszy. Problem miał rozwiązać Extender TL-WA860RE. Zasięg się poprawił, ale mam inny bardzo dziwny problem z którym nie mogę sobie poradzić. Mianowicie po uruchomieniu Extendera po kilku minutach (czasem kilka minut, czasem kilkanaście, raz nawet działało przez 2 h) pracy w całej sieci przestaje działać DNS. Przeprowadziłem podstawową diagnostykę, która wykazała

  1. Pingi na bramę domyślną działają
  2. Pingi na adres Lanowy Archera działają
  3. Pingi po IP działają (np. 8.8.8.8 )
  4. Pingi po nazwach dns nie działają (wewnętrzne i zewnętrzne)
    Po jakimś czasie DNSy wracają, ale potem znowu znikają. Za każdym razem kiedy nie działają strona statusowa extendera pokazuje brak Internetu. Jak działają to pokazuje, że jest internet. Problem momentalnie znika jak wyłączam Extendera.
    W logach na Extenderze pojawiają się wpisy. Te błędy są powiązane z problemem bo jak nie występują to wszystko działa, jak tylko się pojawią, przestaje działać.
  5. NTP connection fail, no connection to the internet
  6. DNS probing failed, DUT can not get a dns server
    TL-WA860RE ma najnowszy firmware TPLINKA. Przywracanie ustawień fabrycznych nie rozwiązuje problemu...
    Konfiguracja tak ogólnie wygląda tak:
  7. Modem od UPC ma ustawionego Archera w DMZ.
  8. Archer ma IP na WAN jako Dynamic.
  9. Archer ma włączony NAT i DHCP (Extender ma DHCP na Off).
    Próbowałem zmieniać konfigurację na różne sposoby, między innymi w DHCP na archer ustawiałem DNSy takie jak przypisuje UPC na modemie (takie ma Archer na WANie), ale bez rezultatów.
    Będę wdzięczny za jakieś pomysły co może być przyczyną problemu i jak go rozwiązać.

Pierwsze pytanie:
Próbowałeś do DHCP Settings C2 dopisać DNS-y swojego dostawcy? Potem Save i reboot routera.
Drugie pytanie:
Jaki masz poziom sygnału z głównego routera na repeatrze (patrz status) i czy jest stabilny (nie ma wahań w okolicy 20%?
Ustaw na wzmacniaczu adresację na Static IP z puli głównego routera
Przykład:
C2 - 192.168.0.1
WA860RE - 192.168.0.200
Częstym problemem w użytkowaniu wzmacniacza jest poziom sygnału z głównego routera plus lokalne zakłócenia elektromagnetyczne, nie koniecznie od innych sieci.
Spróbuj obniżyć też szerokość kanału do 20MHz na routerze i wzmacniaczu. Kanał na routerze ustawiony na sztywno tam gdzie jest mało zakłóceń.

Dzięki za odpowiedź. Siłą Sygnału jest w zasadzie zawsze na poziomie 80% (czasem 90%). Mocno waha się natomiast prędkość jaką pokazuje strona statusowa (10Mbps-150 Mbps). Dopisałem DNSy dostawcy do C2 i nie przynosiło to rezultatów (był reset i sprawdzałem czy klienci dostają nowe DNSy- było OK). Statyczny adres też ustawiałem na Extenderze, wydawało się że pomogło bo wtedy podziałał ok 1 h ale potem nagle problem wrócił. Spróbuję ustawić szerokość kanału na 20 MHz i dam znać.

Mówisz o repeaterze oczywiście i wartości sygnału ze statusu?
Przestaw wzmacniacz w takie miejsce żeby pokakazywał 30-50% bo urządzenia mogą się zakłócać.
Pokaż ipconfig /all kiedy łączysz się z siecią bezprzewodową.

Prześlę ipconfig wieczorem z domu. Tak, mówię o Repeaterze i sile sygnały jaki pokazuje strona statusowa na TL-WA860RE. Mogę spróbować, ale go przestawić, ale ide była taka, żeby z gniazdka LAN, które ma TL-WA860RE korzystał komputer. Sprawdzę te rzeczy i dam znać. Dzięki!
PS. Jakie powiązanie ma siłą sygnału z dnsem ? Ten problem z DNSem wsytępuje nawet dla urządzeń podpiętych kablem LAN bezpośrednio do C2. Generalnie jakby TL-WA860RE w jakiś sposób psuł DNSy w całej sieci.

Próbuję to właśnie ustalić (potrzebuję więcej informacji), zdolności jasnowidzenia niestety nie posiadam.

Możesz też wykonać test na stabilność łącza:

Zrób screeny gdy coś zacznie się dziać.

Ok, zrobię testy i dam znać. Dziękuję.

Mam trochę więcej informacji. Zmieniłem szerokość kanału na 20 MHz - mam wrażenie że mam lepsza stabilność sieci. Dokonałem zmiany na C2 i Extender. To nie rozwiązało problemu z dnsami.
Modem od UPC ma adres LAN 192.168.1.1, WAN C2 ma adres 192.168.1.10, LAN C2 ma adres 192.168.0.1, DHCP na C2 przydziela adresy z zakresu 192.168.0.100 - 192.168.0.199. WA860RE ma teraz statyczne IP 192.168.0.254.

ipconfig karty wifi przed właczeniem extendera

ipconfig z karty lan po włączeniu extendera (podpięta do portu lan na extenderze)

Wszystkie pingi śmigały, włączyłem extender i dalej działało ale internetu nie było więc przerwałem pingi do wp.pl i odpaliłem ping wp.pl -t i pathping wp.pl jeszcze raz - efekt poniżej

Jak problem występuje strona statusowa na WA860RE wygląda tak

A to logi

Po wyłączeniu extendera, sprawy wracaj do normy

Dla mnie to jakieś szaleństwo - nie ogarniam tego. Będę wdzięczny za jakieś pomysły ? Teraz sprawdzę extender podpięty w lokalizacji, gdzie sygnał jest słabszy.

Dodaj jeszcze do test pingu adres repeatera oprócz bramy i DNS-ów

Pingi do TL-WA860RE działaj bez problemu. Zresztą nawet jak to jest zepsute cala siec działa bez problemu po adresach IP - mogę zmieniac ustawienia C2 i TL-WA860RE.

Mam 2 dodatkowe obserwację. Ja już wejdę na jakś stronę po właczeniu TL-WA860RE to potem ta strona działa - to pokazuja te pingi - leca dalej, dopiero jak przerwę i znowu pusze pingi na wp.pl to przestają dzialac - tak jakby cos był w cache.
Druga obserwacja to po wylaczeniu TL-WA860RE niektóre przeglądarki na niektórych komputerach pokazuja monit logowania do panelu TL-WA860RE mimo ze nie są do niego podpięte - wszystkie kompy podpięte są do C2.

Adres IP WA860 ustaw w tej samej podsieci bo z tego co widzę masz 0.254 a na głównym jest 1.1
Albo inaczej skąd ten ping 1.1 odpowiada? Bo brama jest 0.1 jak teraz widzę!?

192.168.0.1 to adres C2 w LAN, 192.168.1.1 to adres modemu od UPC. C2 dostaje automatycznie IP z modemu. C2 jest ustawione w DMZ modemu.

No to testy miałeś zrobić to adresu bramy LAN-owej czyli 192.168.0.1
Problem z DNS-ami na 100% nie występuje kiedy repeater jest wyłączony?

Problem od razu ustępuje (kilka sekund jak go wyłączam). Pingi wszystkie działają - niezależnie co chcę fingować, cala siec działa tylko po nazwie nie idzie nic znaleźć

To co pokazałeś nie jest stabilnym pingiem do bramy. To było połączenie bezprzewodowe jak rozumiem i bez repeatera?

To było połączenie jak repeater był włączony i dnsy nie działały. Jak repeater jest wyłączony ping do bramy wygląd w zasadzie tak samo. Chwilo zmieniłem konfigurację bo testuje różne warianty. Teraz C2 działa jako tylko AP. DHCP jest na modemie od UPC, brama domyślna chwilowo to 192.168.1.1 (adres modemu UPC). W takim wariancie sieci pingi wyglądaj tak

To nadal nie jest stabilnie, u mnie wygląda to tak bezprzewodowo

Różnica spora.... Wiesz co może być przyczyna takiego pinga ? C2 stoi teraz w tym samym pokoju co komputer wiec chyba powinno śmigać jak szalone, a pingi skacza. Jak podłączam pod LAN to mam <1ms, po wifi skacza w przedziale 3 - 250 ms.

Wykonaj skanowanie sieci programem Inssider . Wrzuć na forum screena.

Wykonaj skanowanie sieci programem Inssider . Wrzuć na forum screena.
To też się przyda :) Zacznijmy od początku, zrób test ping w różnych wariantach: kablowo i bezprzewodowo do bramy (tylko urządzenie UPC) kablowo i bezprzewodowo do bramy (przez WAN TP-linka ale WA860RE wyłączony) Poprosił bym obrazki z dokładnym opisem co z czego.