Zawieszanie się routera kilka razy dziennie


(1088xvx@gmail.com) #1

Witam, posiadam neostrade 8mb na routerze Model TD-W8950N na win 10 i codziennie jest konieczność resetowania go wielokrotnie i mi się to niezbyt podoba, rozważam reklamacje ale może zna ktoś jakieś szybsze rozwiązanie.Próbowałem wgrać nowy firmware dla v1.1 ale po wskazaniu pliku .bin dostaje komunikat "Błąd wczytywania obrazu. Wybrany plik nie jest prawidłowym plikiem obrazu."Router jest dość nowy tzn mam go ok 2 miesiące i od początku problem występuje.


(Marcin) #2

Router sam kupiłeś czy dostałeś od operatora? Jak wyglądają parametry linii?


(TytusXP) #3

Wykonaj to co pisze mój przedmówca, ale jeśli router się naprawdę zawiesza, np. nie można wejść do konfiguracji, to Router kwalifikuje się do reklamacji, ale przed reklamacją spróbuj moich porad:
wykonaj REset 30/30/30
i skonfiguruj router na nowo.
Potem jeszcze raz spróbuj wgrać firmware upewniając się, że pasuje do Twojej wersji sprzętowej v1.1
TEN PLIK POWINIEN BYĆ PRAWIDŁOWY
Jeśli te zabiegi nie pomogą, to kup jakiś niedrogi zasilacz stabilizowany (tam chyba oryginał miał 9V, wiec możesz wstawić 12V, ale NIE więcej) posiadający wyższy amperaż (wydajność prądową w mA od oryginalnego zasilacza). Amperaż może być dużo wyższy, to nie ma znaczenia. Byleby napięcie nie było większe niż 3V ponad to co na oryginalnym. Pamiętaj o prawidłowej POLARYZACJI (biegunowości) zasilacza.


(1088xvx@gmail.com) #4
Statystyki - xDSL
Tryb:	ADSL_2plus
Typ Ruchu:	ATM
Status:	Połączono
Stan zasilania linii:	L0
 
 	Pobieranie	Wysyłanie
Modulacja linii (Trellis):	Wł	Wł
Margines sygnał-szum (0.1 dB):	60	84
Tłumienie (0.1 dB):	280	138
Moc wyjściowa (0.1 dBm):	192	120
Osiągalna prędkość transmisji (Kb/s):	14,169	1,295
 
 	Ścieżka 0	 
 	Pobieranie	Wysyłanie
Prędkość (Kb/s):	12,169	1,295
 
MSGc (# bajtów w nagłówku komunikatu kanału):	59	14
B (# bajtów w ramce danych multipleksera):	175	17
M (# ramek danych multipleksera w ramce danych FEC):	1	8
T (ramki danych multipleksera na bajtach synchronizacji):	2	7
R (# bajtów kontrolnych w ramce danych FEC):	12	14
S (stosunek długości ramki danych FEC do ramki PMD):	0.4991	3.8187
L (# bitów w ramce danych PMD):	3013	331
D (głębokość przeplotu):	64	8
Opóźnienie (milisek.):	8	8
INP (symbol DMT):	1.00	1.00
 
Super ramki:	37,170	35,969
Błędy super ramek:	2	0
Słowa RS:	4,831,882	631,575
Naprawialne błędy RS:	2,375	47
Nienaprawialne błędy RS:	51	0
 
Błędy HEC:	18	0
Błędy OCD:	0	0
Błędy LCD:	0	0
Suma komórek:	17,306,331	1,830,952
Komórki danych:	48,639	25,507
Błędne bity:	0	0
 
Suma ES:	2	0
Suma SES:	0	0
Suma UAS:	52	52

Po upgradzie firmware nie wykrywa ipv6 więc na infolinii kazali mi ustawić samo ipv4, myślę że dam routerowi teraz kilka dni i zdecyduje go wymieniać jeśli nadal będzie się zawieszał.


(Marcin) #5

Nie odpowiedziałeś na moje pierwsze pytanie


(1088xvx@gmail.com) #6

Jakie to ma znaczenie technicznie rzecz biorąc? Są w ogóle na świecie ludzie którzy nie biorą routera za 1zł i kupują sobie inny? Nadal nie widziałbym sensu komplikowania sobie życia w ten sposób, ten mi od ręki skonfigurowali i powinien być w 100% kompatybilny z usługą skoro taki dali, przynajmniej tak to rozumiem.


(Marcin) #7

Jeżeli chcesz uzyskać pomoc to odpowiadaj na pytanie które ci zadają! W przeciwnym wypadku po co w ogóle rozpoczynałeś temat na forum!?
Jeżeli router jest od dostawcy (brandoiwany) to ma całkowicie inne oprogramowanie niż oryginalny TP-Linka i cała pomoc techniczna leży po stronie dostawcy. Jeżeli nie działa poprawnie ma obowiązek go wymienić na nowy.


(1088xvx@gmail.com) #8

Byłem pewien że TP-LINK to zew. firma tpsy i że oprogramowanie jest to samo.
Temat zacząłem zacząłem żeby uzyskać dodatkowe informacje i nie poszło tak źle, zostawiam też ślad po problemie gdyby kiedyś ktoś miał podobny z tym modelem.
Na samym IPV4 router nie zawiesił się jeszcze ani razu, stabilność połączenia wydaje się więc być większa a w szybkości bez zmian.
Gdyby problem się również zaczął pojawiać to natychmiastowo go wymienię.
Dzięki i pozdrawiam