Wzmacniacz sygnału TL-WA850RE V2 zrywa internet i się zawiesza

Witam

Mam problem z zestawieniem sieci z wykorzystaniem nowego routera i wzmacniacza sygnału: nowy router HUAWEI B535-232, wzmacniacz TL-WA850RE V2.
Po zestawieniu połączenia, kiedy łącze się z wzmacniaczem po WIFI lub kablem (inna nazwa SSID niż router) np. laptopem lub komórką, to nawiązuje połączenie i je trzyma. Kiedy zaczynam korzystać z internetu, to po 10 sec zrywa połączenie z internetem i dalej dzieją się ciekawe rzeczy:

  • nie mogę połączyć się ze wzmacniaczem przez przeglądarkę (ani WIFI ani ETH)
  • kiedy wpinam/wypinam kabel ETH do/z lapka, to dioda ETH na wzmacniaczu nie reaguje
  • przycisk RESET nie reaguje
  • na laptopie pokazuje, że nie jest w stanie połączyć się z SSID wzmacniacza
  • na kom pokazuje, że połączenie was Denied

Aby naprawić sytuację muszę wypiąć wzmacniacz z gniazdka i podłączyć. Kiedy łącze się do jego SSID i zaczynam korzystać z internetu, to dzieje się powyższe. Dzieje się tak w przypadkach 50/50. Aby tylko z taką konsekwencją działały innego jego funkcje, to byłoby dobrze.
Zrobiłem troubleshooting:

  • zestawiłem wzmacniacz z telefonem i starym routerem (D-Link) dla testu i działa on poprawnie
  • zmieniłem kanał z 1 na 13 (zmiana poszła to routerze a wzmacniacz zmienił kanał automatycznie)
  • update FW do najnowszej wersji dostępnej na stronie producenta
  • ustawienie static IP oraz uruchomienie DHCP na wzmacniaczu (IP range nie pokrywają się z DHCP routera)
  • wyłączenie filtrowania MAC, IP, DOMAIN odpowiednio na routerze i wzmacniaczu
  • zmiana częstotliwości na routerze do 20mhz
  • podłączyłem inny wzmacniacz Level-8 do nowego routera HUAWEI i działał poprawnie
  • wyczyściłem LEASE na routerze HUAWEI, aby wzmacniacz zgłosił się ponownie pod nowym IP
  • jedna uwaga: przed updatem FW wzmacniacz zgłaszał się do routera z błędnym MAC (inny był MAC wpisany w naklejkę znamionową oraz w panelu admina wzmacniacza w Statusie pokazywał się MAC z naklejki), po updatcie FW zgłasza się poprawnie do routera
  • nie ma konfliktu IP
  • logi wzmacniacza nie pokazują błędów

Tak to więc wygląda. Znam się trochę na sieci i mam pewną teorię w tej materii, ale jestem ciekaw Waszego zdania. Co radzicie? Być może coś ominąłem i dobrze byłoby sprawdzić.

Pozdrawiam,
Karol

1 polubienie

To wygląda na jakąś niezgodność między interfejsem radiowym Huawei'a oraz TP-Linka, to nie jest pierwszy taki raport jaki widziałem tutaj na forum.
Może są jakies ustawienia interfejsów radiowych po obu stronach, które na to pomagają, ale nie mam tego zestawu w ręku, żeby po eksperymentować.
Z pewnością nie powinno się to kończyć "śmiercią" repeatera. Sprawdź, czy odpowiada po tym na pingi od strony routera - bo jeżeli całkiem umiera, to można próbować to zgłosić do TP-Linka.

Cześć Kuba

Nie mam obecnie repeatera w ręku, ale sprawdzę jak przechodzi ping z routera, kiedy go podłącze. Pingowałem repeater z poziomu laptopa i ping się urywał, kiedy dostawał zawiechy. Sprawdziłem router i ciężko znaleźć coś ciekawego do zmiany.
Myślę, że to jest brak kompatybilności pomiędzy urządzeniami. Repeater TPLINKa jest wersji II a obecnie jest wersja VII. Skontaktuje się chyba bezpośrednio z producentem, bo szkoda kupować nowy, kiedy ten działa w zestawieniu z innym routerem. Zobaczymy.

Pozdrawiam,
Karol

Witaj Karol. Czy w ciągu tych kilku miesięcy udało Ci się rozwiązać problem? Mam aktualnie dokładnie ten sam wzmacniacz ,router i identyczny problem. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.

Czesc Andrzej

Kupilem nowy repeater :wink: Zglosilem sprawe dalej do firmy TPLINK, aczkolwiek nie byli w stanie pomoc i zostawili ta sprawe. Ja z tym urzadzeniem zrobilem dosc duzo i widocznie pomiedzy tym modelem routera i repeaterem nie ma kompatybilnosci. Z innymi routerami, ktore mam nie ma problemu.
Gdybys chcial dalej zajac sie ta sprawe i uda sie Tobie, to bede wdzieczny za info, gdyz mam go w zapasie :wink:

Pozdrawiam,
Karol

U mnie także nie ma problemu z innymi routerami tylko konkretnie z tym.
Szczerze mówiąc to właśnie założyłem wczoraj konto tutaj bo chciałem prosić o pomoc w tym problemie i akurat zauważyłem Twój post to napisałem tutaj zamiast zakładać nowy temat. Ty Karol tak jak napisałeś "znasz się trochę na sieci" ja niestety trochę mniej i obawiam się, że tym bardziej nie znam rozwiązania, ale spróbuję się trochę w wolnym czasie podszkolić :wink: Jednak proszę (prosimy?) o pomoc kogoś z forum bo na pewno się przyda bo jak widać po tym co Karol napisał to nie jest to prosta sprawa...