WR841N v11 Kamera IP

Witam, router jak w temacie. Sieć w moim domku chciałem doposażyć w kamerę IP. Wybór padł na Eura Tech. Ale do meritum sprawy. W sieci są 2 routery WR841N v11 główny i TL 740 N dodatkowy. Po podłączeniu kamery do routera dodatkowego mam obraz z kamery. Natomiast po połączeniu do routera głównego obrazu brak. Kamera w programie świeci na zielono. Z routera dodatkowego połaczyłem sie kamerą i chciałem ustawić połaczenie wifi z routerem podstawowym pomimo bardzo mocnego sygnału niestety jest niewidoczny. Dodatkowy widoczny i działa prawidłowo . Gdzie jest błąd?
Kolejny problem to jak uzyskać obraz z kamery poza moją siecią za pomocą oprogramowania w telefonie np.lub przeglądarce w pracy?

Napisz jak połączone są ze sobą te routery oraz gdzie ty jesteś w tej infrastrukturze podczas próby połączenia (aplikacja, telefon albo komputer?)

Router główny WR841N podłączony do sieci. Po lanie z niego dodatkowy 740N. Komputer po wifi połączony z głównym. Kamera po lanie podłączona do głównego. W aplikacji kamera widoczna jako on-line, brak obrazu. Próba ustawień kończy się komunikatem o prawach administratora. Druga opcja: Komputer po wifi połączony z 740N, kamera po lanie podłączona do 740N. Kamera on-line i obraz jest. Ustawienia z automatu wprowadzone. Przy wyszukiwaniu wifi w opcjach kamery widoczny tylko dodatkowy 740N i do tego się loguje. Nie widzi sygnału z WR841N. Pozostałe urządzenia widzą WR841N. Kamera widzi nawet hot-spot z komórki. Aplikacja zainstalowana z dysku dołączonego do kamery.

Kabel LAN z głównego do 740tki wchodzi którym gniazdem? Jak WAN, to problemem jest konfiguracja WR841N, który z jakiegoś powodu izoluje klientów (jaki tryb siec dla gości masz włączony, opcję izolacji klientów?).
Niezgodność interfejsów WiFi/WLAN nie jest jakoś specjalnie zaskakująca, zdarza się, zwłaszcza jak wymusiłeś np., szerokość kanału nietypową, kanał 13, albo nietypową nazwę, a czasem sama elektronika to może powodować (niezgodność interfejsów WiFi).

Wychodzi WAN-em. Tryb sieć dla gości w opcji standardowej. Nic nie zmieniane.Do tego samego routera jest podłączony TV i komputer. Działają bez problemu.

No to winny jest WR841. Zacznij od najprostszych rzeczy, czyli

  • przywrócenia fabrycznych
  • upgrade firmware do najnowszego

A to zależy od kamery (model?), dostępności w niej tak zwanego p2p, oraz (jak tego p2p nie ma) tego, jakie masz łącze internetowe.

Kamera EuraTech IC-03C3 z P2P. Przywrócone do fabrycznych z najnowszym firmware. Mam nadzieję że mój domowy prawie informatyk nie kopał w ustawieniach.

Ja bym zamienił te routery miejscami i potestował też tak.
Ogólnie wygląda na to, że masz dwa problemy z tym WR841 - niezgodność WLANów z kamerą oraz jakieś ustawienie dziwne dotyczące separacji użytkowników.
Alternatywnie wrzuciłbym soft typu LEDE/OpenWRT dla testu.

To jakie propozycje oprócz softu?

Ja najpierw bym pozbył się drugiej sieci.
Przestaw WR841N na adresację jaką używa WR740N.
W 740 zmień LAN IP na taki z podsieci 841 tylko z inną końcówką np 254 i wyłącz w nim DHCP a kabel LAN z 841 podłącz do portu LAN omijając port WAN.

Teraz będziesz miał wszystkie urządzenia w jednej sieci i niezależnie od podłączenia sie do któregoś routera powinieneś mieć dostęp do tej kamery.

Jeśli wszystko będzie OK to pomyślimy nad przekierowaniem portów dla kamery aby był do niej dostęp z zewnątrz.

Po wykonaniu wszystkich zaleceń nadal nie mam połączenia kamery z WR841N(kamera nie widzi sieci ).740N jest okresowo wyłączany i zależy mi na połączeniu z 841N, który jest włączony cały czas.

Dlatego zaproponowaliśmy zamianę 740tki miejscami z 841.
Wygląda na to, 841 z kamerą nigdy się nie dogada.

Może trochę inaczej. Przez program zainstalowany w komputerze nie wykrywa. Natomiast przez przeglądarkę wykrywa router. Mogę ustalić sieć jest obraz(po LAN-ie). Po odłączeniu kabla sieciowego koniec reakcji. W ustawieniach konfiguracyjnych kamery sieć nadal widnieje.

No to mamy już trzeci opis problemu i w zasadzie nie wiem jaki jest problem dokładnie. Do tego piszesz o odłączeniu kabla, ale nie napisałeś w której konfiguracji i między czym a czym był ten kabel.
To, czy kamera jest w sieci i jest w nią kontakt sprawdza się nie bliżej nieokreślonym statusem, tylko pingiem (o ile kamera kiedykolwiek na niego odpowiada).

Problem się rozwiązał. Trzeba było zmienić nazwę SSID routera na krótsze. Kamera spokojnie go znalazła. Połączyła i jest obraz. Na telefonie zalogowanym do innej sieci też mam podgląd z kamery.
Dzięki za pomoc. Trochę się znowu nauczyłem.