WR841N v11 Kamera IP


#1

Witam, router jak w temacie. Sieć w moim domku chciałem doposażyć w kamerę IP. Wybór padł na Eura Tech. Ale do meritum sprawy. W sieci są 2 routery WR841N v11 główny i TL 740 N dodatkowy. Po podłączeniu kamery do routera dodatkowego mam obraz z kamery. Natomiast po połączeniu do routera głównego obrazu brak. Kamera w programie świeci na zielono. Z routera dodatkowego połaczyłem sie kamerą i chciałem ustawić połaczenie wifi z routerem podstawowym pomimo bardzo mocnego sygnału niestety jest niewidoczny. Dodatkowy widoczny i działa prawidłowo . Gdzie jest błąd?
Kolejny problem to jak uzyskać obraz z kamery poza moją siecią za pomocą oprogramowania w telefonie np.lub przeglądarce w pracy?


(Jakub Danecki) #2

Napisz jak połączone są ze sobą te routery oraz gdzie ty jesteś w tej infrastrukturze podczas próby połączenia (aplikacja, telefon albo komputer?)


#3

Router główny WR841N podłączony do sieci. Po lanie z niego dodatkowy 740N. Komputer po wifi połączony z głównym. Kamera po lanie podłączona do głównego. W aplikacji kamera widoczna jako on-line, brak obrazu. Próba ustawień kończy się komunikatem o prawach administratora. Druga opcja: Komputer po wifi połączony z 740N, kamera po lanie podłączona do 740N. Kamera on-line i obraz jest. Ustawienia z automatu wprowadzone. Przy wyszukiwaniu wifi w opcjach kamery widoczny tylko dodatkowy 740N i do tego się loguje. Nie widzi sygnału z WR841N. Pozostałe urządzenia widzą WR841N. Kamera widzi nawet hot-spot z komórki. Aplikacja zainstalowana z dysku dołączonego do kamery.


(Jakub Danecki) #4

Kabel LAN z głównego do 740tki wchodzi którym gniazdem? Jak WAN, to problemem jest konfiguracja WR841N, który z jakiegoś powodu izoluje klientów (jaki tryb siec dla gości masz włączony, opcję izolacji klientów?).
Niezgodność interfejsów WiFi/WLAN nie jest jakoś specjalnie zaskakująca, zdarza się, zwłaszcza jak wymusiłeś np., szerokość kanału nietypową, kanał 13, albo nietypową nazwę, a czasem sama elektronika to może powodować (niezgodność interfejsów WiFi).


#5

Wychodzi WAN-em. Tryb sieć dla gości w opcji standardowej. Nic nie zmieniane.Do tego samego routera jest podłączony TV i komputer. Działają bez problemu.


(Jakub Danecki) #6

No to winny jest WR841. Zacznij od najprostszych rzeczy, czyli

  • przywrócenia fabrycznych
  • upgrade firmware do najnowszego

A to zależy od kamery (model?), dostępności w niej tak zwanego p2p, oraz (jak tego p2p nie ma) tego, jakie masz łącze internetowe.


#7

Kamera EuraTech IC-03C3 z P2P. Przywrócone do fabrycznych z najnowszym firmware. Mam nadzieję że mój domowy prawie informatyk nie kopał w ustawieniach.


(Jakub Danecki) #8

Ja bym zamienił te routery miejscami i potestował też tak.
Ogólnie wygląda na to, że masz dwa problemy z tym WR841 - niezgodność WLANów z kamerą oraz jakieś ustawienie dziwne dotyczące separacji użytkowników.
Alternatywnie wrzuciłbym soft typu LEDE/OpenWRT dla testu.


#9

To jakie propozycje oprócz softu?


(Heinz) #10

Ja najpierw bym pozbył się drugiej sieci.
Przestaw WR841N na adresację jaką używa WR740N.
W 740 zmień LAN IP na taki z podsieci 841 tylko z inną końcówką np 254 i wyłącz w nim DHCP a kabel LAN z 841 podłącz do portu LAN omijając port WAN.

Teraz będziesz miał wszystkie urządzenia w jednej sieci i niezależnie od podłączenia sie do któregoś routera powinieneś mieć dostęp do tej kamery.

Jeśli wszystko będzie OK to pomyślimy nad przekierowaniem portów dla kamery aby był do niej dostęp z zewnątrz.


#11

Po wykonaniu wszystkich zaleceń nadal nie mam połączenia kamery z WR841N(kamera nie widzi sieci ).740N jest okresowo wyłączany i zależy mi na połączeniu z 841N, który jest włączony cały czas.


(Jakub Danecki) #12

Dlatego zaproponowaliśmy zamianę 740tki miejscami z 841.
Wygląda na to, 841 z kamerą nigdy się nie dogada.


#13

Może trochę inaczej. Przez program zainstalowany w komputerze nie wykrywa. Natomiast przez przeglądarkę wykrywa router. Mogę ustalić sieć jest obraz(po LAN-ie). Po odłączeniu kabla sieciowego koniec reakcji. W ustawieniach konfiguracyjnych kamery sieć nadal widnieje.


(Jakub Danecki) #14

No to mamy już trzeci opis problemu i w zasadzie nie wiem jaki jest problem dokładnie. Do tego piszesz o odłączeniu kabla, ale nie napisałeś w której konfiguracji i między czym a czym był ten kabel.
To, czy kamera jest w sieci i jest w nią kontakt sprawdza się nie bliżej nieokreślonym statusem, tylko pingiem (o ile kamera kiedykolwiek na niego odpowiada).


#15

Problem się rozwiązał. Trzeba było zmienić nazwę SSID routera na krótsze. Kamera spokojnie go znalazła. Połączyła i jest obraz. Na telefonie zalogowanym do innej sieci też mam podgląd z kamery.
Dzięki za pomoc. Trochę się znowu nauczyłem.