Cześć, jestem tu nowy więc na początku się przywitam.
Przejdę do rzeczy: moja dziewczyna jest użytkownikiem internetu kablowego w sieci Lnet w Łodzi. Do tej pory miała wszystko ustawione od nowości, jednak padł jej router. Zakupiłem dziś model jak w temacie. Wyciągnąłem umowę od internetu, zacząłem konfigurację zgodnie z wytycznymi z instrukcji. Konfigurator ładnie przeprowadził mnie po wszystkich etapach, podałem wszystkie bramki, dns'y itd, proces zakończył się pozytywnie, ale po drodze nigdzie nie musiałem podawać/zmienić adresu MAC routera (czyli jeśli dobrze rozumiem, ustawił się on automatycznie). Uruchomiłem urządzenia ponownie i... brak internetu. Ok, wyczytałem w instrukcji, że w razie problemu trzeba sklonować adres mac. Niestety nic to nie daje, nie wiem co mam dalej z tym zrobić, to nie jest adres mac który jest podany w umowie. W moim routerze, który mam w domu, sam mogę zmienić adres mac routera tak, aby był zgodny z tym który mam przypisany w sieci kablowej. Z racji, że nie jestem specjalistą w kwestii ustawień sieciowych, poprosiłem znajomego, który wielokrotnie już to ustawiał. Niestety obaj polegliśmy, adres mac był nie do ruszenia. Czy mam rozumieć, że na tym urządzeniu nie można tego zmienić i mam dzwonić do operatora internetu, żeby to on zmienił adres mac na taki jak mój router ustawia? Proszę o pomoc i łopatologiczne wytłumaczenie.
Z góry dzięki
Zapewne musisz podać mac adres nowego routera operatorowi aby mógł go zarejestrować.
Ok, szkoda, ze takich informacji nie ma przy zakupie. Zwykly laik musialby juz do domu wzywac informatyka, co dalej generuje koszta zmiany routera. Mam nadzieje, ze to jutro zalatwi sprawe. Tak jak wspomnialem wczesniej, dziwi mnie ze moj 6 letni netgear, ktory wcale nie byl wiele drozszy ma mozliwosc recznej zmiany adresu mac, a nowy model jest tak ogranoczony...
Masz linka w moim poście jak można zmienić adres mac na TP-linku!
Nie znam się na tym, ale sposobem, który wskazałeś nic nie wychodziło. Zadzwoniłem do dostawcy, podałem adres MAC który był na spodzie routera i cała konfiguracja trawa dosłownie kilkanaście sekund.
Jednak będę się upierał przy swoim bo wiele razy tak zmieniałem adres fizyczny portu WAN nie nie było problemów. Jeżeli temat rozwiązany to proszę o zamknięcie a w razie problemów zapraszam ponownie. Administrator