DNSy dopisane - póki co wyniki wyglądają następująco. Rozumiem, że ping powinen działać nieprzerwanie, aż do wystąpienia mojego problemu?
Wrzucam zrzuty z ekranu - wyniki normalne.
Tak dokładnie. Na razie nic niepokojącego nie widać.
Przed chwilą sytuacja się powtórzyła... Połączenie z routerem jest, ale zero internetu i brak możliwości wejścia w panel administracyjny.
Wszystkie 3 pingi wywaliło równocześnie.
Czyli samo połączenie z routerem jest problemem. To było połączenie bezprzewodowo?
Z routerem lacze sie ze wszystkich urzadzen bezprzewodowo.
Raz po usterce podlaczylem sie przewodowo i mimo zlapania polaczenia - nie moglem wywolac panelu admina.
Wyłącz wszystkie automaty w konfiguracji routera.
Faktycznie - miałem auto w nr kanału i w zabezpieczeniu wifi.
Ustawiłem kanał pod kątem okolicznych wifi, żeby był najmniej powtarzalny.
Zatem obserwujemy dalej...
Router dostałeś od operatora jako jego urządzenie więc się nie dziw. Jest on na pewno zarejestrowany po mac adresie. Adres logowania moze byc blokowany.
Urządzenie KUPIŁEM od operatora - jest to moja własność (nie dzierżawię). Do panelu mogę wchodzić gdy wszystko jest ok - nie mogę do niego wbić w momencie wystąpienia usterki
Testuj testu. Daj znać czy jest stabilniej, Jak będzie znowu problem to będziemy myśleć dalej.
Bardziej skłaniał bym się do postawienia diagnozy iż operator coś tam grzebie. Skoro masz kilka dni dobrze a czasami kilka razy w ciągu dnia jest źle to może tłumaczyć tylko to co napisałem.
Przemek spójrz na wyniki testów. Przerwało połączenie z routerem. Tu operator nie ma nic do gadania.
Ok. Skoro przerywa połączenie z routerem i nie jest to wina operatora oraz nie pomaga dopisanie adresów DNS oraz wszelka inna konfiguracja to co? Przegrzewanie się sprzętu? Podłącz sie do niego kablowo i w chwili wystąpienia usterki daj nam wynik komendy ipconfig/all z komputera.
W tej chwili trwa test po wywaleniu wszystkich ustawień "AUTO". Może zmieniał mi kanał i przy tym coś się krzaczyło?
Czekamy do kolejnej zwiechy - póki co jest dobrze.
Też bym zaczekał. Sprawdzimy, będziemy dalej się martwić
Możemy się martwić dalej... niestety problem znów się powtórzył...
Jeżeli masz możliwość podstawienia innego routera to trzeba by to zrobić. Podejrzewam uszkodzenie routera.
W obecnych warunkach kiepsko. Pogadam z dostawcą - na szczęście to lokalny, więc spora szansa na dogadanie się.
Jeśli wyczerpalismy możliwości diagnozy, to podmienię:)
To jest w pewnym sensie też forma diagnozy.
Oczywiście, że tak - chodzi mi jednak o diagnoze ktora polega na weryfikacji ustawień. Skoro nic więcej nie zakombinujemy, to zawalcze o wymianę sprzętu.