Cześć!
Szkoda, że wcześniej nie natrafiłem na to forum - fajna inicjatywa i liczę na pomoc w rozwiązaniu problemu.
Razem z kablówką otrzymałem router WR740N. W porównaniu do poprzednich produktów TP-Linka zrobił na mnie na wstępie niezłe wrażenie, ALE...
ma on dziwną przypadłość. W pewnym momencie rozłącza się internet - na komputerze pojawia się informacja, że jestem połączony z siecią bez połączenia z internetem.
To co mnie zadziwia, to nie moge wejść w panel administracyjny (bezpośrednio po kablu też nie). Diody świecą się bez zmian, ale nie mam dostępu do internetu.
Słabo zauważalne jest na smartfonach - ikonka WIFI się świeci, ruch jest pokazywany (strzałeczki), ale jest problem z wyświetleniem jakiś sieciowych rzeczy.
Pomaga TYLKO restart prądowy urządzenia - wtedy wszystko wraca do normy w 2minuty.
Mam najnowszy firmware (z maja 2013). Przypisałem też nr IP do MACów, aby nie występowało przypadkowe zdublowanie nr IP.
Sytuacja zdarza się losowo - czasami 3 razy na pół godziny, a czasami przez parę dni nic się nie dzieje.
Jakieś pomysły? Gdzie szukać?
Daj zrzut ze Statusu routera i DHCP Settings. Zrób też diagnostykę sieci inSSIDer-em.
Do DHCP dopisz DNS-y. Mogą być te które masz na WAN-ie potem SAVE i Reboot routera. Spróbuj testu -
DNSy dopisane - póki co wyniki wyglądają następująco. Rozumiem, że ping powinen działać nieprzerwanie, aż do wystąpienia mojego problemu?
Wrzucam zrzuty z ekranu - wyniki normalne.
Tak dokładnie. Na razie nic niepokojącego nie widać.
Przed chwilą sytuacja się powtórzyła... Połączenie z routerem jest, ale zero internetu i brak możliwości wejścia w panel administracyjny.
Wszystkie 3 pingi wywaliło równocześnie.
Czyli samo połączenie z routerem jest problemem. To było połączenie bezprzewodowo?
Z routerem lacze sie ze wszystkich urzadzen bezprzewodowo.
Raz po usterce podlaczylem sie przewodowo i mimo zlapania polaczenia - nie moglem wywolac panelu admina.
Wyłącz wszystkie automaty w konfiguracji routera.
Faktycznie - miałem auto w nr kanału i w zabezpieczeniu wifi.
Ustawiłem kanał pod kątem okolicznych wifi, żeby był najmniej powtarzalny.
Zatem obserwujemy dalej...
Router dostałeś od operatora jako jego urządzenie więc się nie dziw. Jest on na pewno zarejestrowany po mac adresie. Adres logowania moze byc blokowany.
Urządzenie KUPIŁEM od operatora - jest to moja własność (nie dzierżawię). Do panelu mogę wchodzić gdy wszystko jest ok - nie mogę do niego wbić w momencie wystąpienia usterki
Testuj testu. Daj znać czy jest stabilniej, Jak będzie znowu problem to będziemy myśleć dalej.
Bardziej skłaniał bym się do postawienia diagnozy iż operator coś tam grzebie. Skoro masz kilka dni dobrze a czasami kilka razy w ciągu dnia jest źle to może tłumaczyć tylko to co napisałem.
Przemek spójrz na wyniki testów. Przerwało połączenie z routerem. Tu operator nie ma nic do gadania.
Ok. Skoro przerywa połączenie z routerem i nie jest to wina operatora oraz nie pomaga dopisanie adresów DNS oraz wszelka inna konfiguracja to co? Przegrzewanie się sprzętu? Podłącz sie do niego kablowo i w chwili wystąpienia usterki daj nam wynik komendy ipconfig/all z komputera.
W tej chwili trwa test po wywaleniu wszystkich ustawień "AUTO". Może zmieniał mi kanał i przy tym coś się krzaczyło?
Czekamy do kolejnej zwiechy - póki co jest dobrze.
Też bym zaczekał. Sprawdzimy, będziemy dalej się martwić
Możemy się martwić dalej... niestety problem znów się powtórzył...