Witam wszystkich forumowiczów!
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem wybudzania komputera z sieci WAN, wybudzanie po sieci LAN działa bezproblemowo,
schody zaczynają się gdy chcę wybudzić komputer z poza sieci LAN, konfiguracja routera wydaje się być poprawna, adresy komputerów
w sieci LAN są przypisane na routerze statycznie
paczkę wysyłam na adres stały routera który znam, mam skonfigurowaną domenę DDNS na no-ip.com więc zawsze mogę sprawdzić jaki jest aktualny adres IP routera ale niestety to nie działa
Jedyne co mi się udało ustalić to po zalogowaniu poprzez telnet na router przy włączonym komputerze np adres 192.168.1.102 jest on widoczny
w tabeli ARP routera
natomiast po wyłączeniu router nie pamięta go w tablicy
Dzwoniłem z tym problemem na help desk TP-Linka ale wiedza kolesia z którym rozmawiałem była wątpliwa i jedyne co potrafił stwierdzić to tyle że router jest zapewne uszkodzony i powinien pamiętać ten adres.
Jest może ktaś kto uporał się z tym problemem na tym modelu routera, albo zna jakiś sposób by dopisać do ARP na stałe te adresy,
przeszukałem sieć i kończą mi się pomysły a nie chcę wymieniać routera.
pozdrawiam
Seba
Proszę nie dublować tematów bo wszystko poleci do koszta - Administrator
Dodanie przekierowania portu 7 nic nie pomogło, zresztą pakiet budzący wysyłam zawsze po sieci LAN na port 9 i tu działa.
Dodatkowo przy włączonym komputerze z adresem 192.168.1.102 sprawdziłem i paczka wybudzająca wysłana spoza sieci LAN
na porcie 9 dochodzi bez problemu, test na Wireshark i WOL Aquila listener, dowodzi to ewidentnie że po wyłączeniu komputera
z wyżej wymienionym adresem powoduje zniknięcie dowiązania MAC do adresu IP na ruterze w tablicy ARP
Dopisanie MAC do adresu IP na routerze poprzez telnet wg. poradnika komendą:
arp add
nic nie daje, bo nie mam takiej komendy dostępnej na moim routerze, dzwoniąc do TP-Linka chciałem dowiedzieć się czy jest jakiś manual
z opisem wszystkich komend jakie są dostępne na moim routerze po zalogowaniu poprzez telnet, być może u mnie jest taka instrukcja
żeby dopisać takie powiązanie, ale ma inną składnie np: set ip arp albo coś podobnego, ale niestety nie otrzymałem żadnej odpowiedzi, poza tą, że pewnie router jest uszkodzony bo powinien pamiętać.
Po wejściu poprzez telnet mam kilka komend głównych dostępnych, ale nie będę przeglądał wszystkich i strzelał w ciemno, która składnia jest poprawna, główne opcje na telnecie to:
sys exit ether wan
etherdbg tcephydbg ip bridge
dot1q pktqos show set
lan
jedyne co znalazłem to w sekcji ip jest podmenu:
TP-LINK> ip
address alias arp dhcp
dhcpoption dhcpsvrfilter dns httpd
icmp ifconfig ping route
status udp rip tcp
dhcpautocalc mut igmp igmpv3
igmpsnoop
dalej w ip arp
TP-LINK> ip arp
status
i tu jest tylko status gdzie mogę podglądnąć tylko wpisy w aktualnej tablicy, które w zależności czy dany komputer jest włączony lub nie, są lub też ich nie ma.
Jedyne co powoduje funkcja STATUS ustawiona na STATIC na pierwszym zdjęciu mojego postu przy adresie 192.168.1.102 to, to że przy włączonym DHCP na routerze i konfiguracji połączenia na komputerach: uzyskaj adres IP automatycznie, po włączeniu danego komputera ma on po włączeniu przypisany adres zawsze taki jak ustawiony na routerze z tableli na pierwszym zdjęciu, a nie pierwszy wolny z puli.
Próby przypisania stałego adresu na danym komputerze też niczego nie zmieniają.
Podsumowując czy zna ktoś może odpowiednią składnię instrukcji która spowoduje poprzez telnet dopisanie MAC do adresu IP na stałe w tablicy ARP na routerze TP-LINK TD-W8951ND, czy taka instrukcja istnieje, czy mogę sobie podarować wszelkie próby, bo na tym routerze takiej instrukcji po prostu nie ma i nic nie zdziałam.
pozdrawiam