Witam wszystkich Specyfikacja:
TP-LINK TD-8816 kupiony 11 sierpnia 2014
Firmware: 8.0.0 Build 140311 Rel.32357
CRC: 0
Internet: Neostrada 10mb/s (zmiejszona do 4 przez techników, sprawdzają, czy to pomoże), PPPoA/PPPoE VC-Mux 0/35 Problem:
Utraty połączenia z internetem. Technicy stwierdzili, że linia dobra i działa poprawnie. Ponoć modem wyrzuca połączenie z internetem przez błędy. Według nich modem pod wpływem zbyt dużej ich ilości sam się restaruje.
Chciałbym wiedzieć, czy można to jakoś naprawić w sposób programowy.
Wg parametrów dało by radę do około 8Mb/s
Wymiana instalacji to dobry pomysł jeśli to co jest teraz jest wykonane starym kablem, łączone kilka razy lub jest podłączone do kilku gniazdek telefonicznych.
Jak potrzebujesz mieć też instalację telefoniczną to pociągnij nowy kabel od skrzynki do gniazdka koło routera i do tego gniazdka podłącz resztę starej instalacji telefonicznej przez filtr adsl.
Z tego co się orientuję powinien być wpierw modem, potem telefon. A jak na razie mam stary kabel do telefonu na parterze i później modem na piętrze Kabel prawdopodobnie z około 2000 roku. Technicy twierdzą, że raczej to nie pomoże, aczkolwiek im jakoś specialnie nie ufam. Kazali wymienić telefon stacjonarny, a okazało się, iż w/na centrali coś było nie tak.
Błędy biorą się ze słabej/uszkodzonej/zaszumionej linii ewentualnie od sprzętu ( np uszkodzony zasilacz, router po burzy.)
Parametry linii z parteru są gorsze niż z piętra. Aby sprawdzić czy instalacja nadaje się do wymiany musiał byś podłączyć modem bezpośrednio do puszki odłączając swoją instalację telefoniczną. Jeśli będzie poprawa to warto wymienić instalację w domu.
Możesz zgłosić zrywanie łącza wtedy technik wymieni Ci instalację do pierwszego gniazdka w domu.