Utrata połączenia z internetem, TP-LINK TD-8816

Witam wszystkich :wink:
Specyfikacja:
TP-LINK TD-8816 kupiony 11 sierpnia 2014
Firmware: 8.0.0 Build 140311 Rel.32357
CRC: 0
Internet: Neostrada 10mb/s (zmiejszona do 4 przez techników, sprawdzają, czy to pomoże), PPPoA/PPPoE VC-Mux 0/35
Problem:

Utraty połączenia z internetem. Technicy stwierdzili, że linia dobra i działa poprawnie. Ponoć modem wyrzuca połączenie z internetem przez błędy. Według nich modem pod wpływem zbyt dużej ich ilości sam się restaruje.
Chciałbym wiedzieć, czy można to jakoś naprawić w sposób programowy.

W tej chwili też zrywa połączenie? Nie widać żadnych błędów CRC!?

Spróbuj zmienić modulację na ADSL (g.dmt) lub ADSL2 i sprawdź działanie.

Synchronizacja wskazuje na mniej niż 3mbit/s

CRC jest czyste cały czas. Ostatnio wyrzuciło o 17. Z tego co zauważyłem średnio co 2 godziny traci połączenie.
Już zmieniam.

EDIT:

Tracisz synchronizację czy tylko dostęp do internetu?

Tylko dostęp do internetu.

Czyli dioda ADSL pali się cały czas a znika tylko internet?

Być może nie jestem specialistą, ale bez przesady :slight_smile:
Tak, dioda ADSL się świeci, dioda Internet czasami się wyłącza.

Dobrze było by zrobić kopię logów z routera i wrzucić na forum. Najlepiej w okolicach czasowych kiedy przerwie ci dostęp do internetu.

Wstawię, jeśli tylko wyrzuci połączenie.

Postaraj się o zasilacz 9V1A i podłącz.

Niestety takowego nie posiadam. Jak na razie przełączyłem na ADSL2 i od wczoraj nie wyrzuciło. Zobaczymy co czas pokaże.

EDIT: Nie wiem, o co chodzi, ale faktycznie działa dobrze na ADSL2 ??? Tematu jednak proszę jeszcze nie zamykać.

Przełączyłem ponownie na ADSL2+. Widzę jednak, że spowolnili internet do 3mb/s. Jest możliwe, że instalacja w domu nie jest w stanie więcej utrzymać?

Zastanawiam się, czy pociągnąć nowy kabel do skrzynki tylko dla internetu.

Wg parametrów dało by radę do około 8Mb/s
Wymiana instalacji to dobry pomysł jeśli to co jest teraz jest wykonane starym kablem, łączone kilka razy lub jest podłączone do kilku gniazdek telefonicznych.
Jak potrzebujesz mieć też instalację telefoniczną to pociągnij nowy kabel od skrzynki do gniazdka koło routera i do tego gniazdka podłącz resztę starej instalacji telefonicznej przez filtr adsl.

Z tego co się orientuję powinien być wpierw modem, potem telefon. A jak na razie mam stary kabel do telefonu na parterze i później modem na piętrze :slight_smile: Kabel prawdopodobnie z około 2000 roku. Technicy twierdzą, że raczej to nie pomoże, aczkolwiek im jakoś specialnie nie ufam. Kazali wymienić telefon stacjonarny, a okazało się, iż w/na centrali coś było nie tak.

Czy pomoże możesz sprawdzić jak odłączysz telefon i podłączysz router w pierwszym gniazdku. Wklej parametry łącza jak to tam podłączysz.

Log z utraty połączenia:

1/31/2015 13:59:34> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804317dc
1/31/2015 13:59:35> Last errorlog repeat 5 Times
1/31/2015 13:59:36> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804317dc
1/31/2015 13:59:36> Last errorlog repeat 5 Times
1/31/2015 13:59:37> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804317dc
1/31/2015 13:59:47> Last errorlog repeat 14 Times
1/31/2015 13:59:52> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804317dc
1/31/2015 13:59:58> Last errorlog repeat 2 Times
1/31/2015 13:59:59> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804317dc
1/31/2015 14:0:10> Last errorlog repeat 2 Times
1/31/2015 14:0:53> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804317dc
1/31/2015 14:0:54> Last errorlog repeat 2 Times
1/31/2015 14:0:54> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804317dc
1/31/2015 14:1:5> Last errorlog repeat 2 Times```

EDIT: Parametry łącza z parteru:

I aktualne tam, gdzie się znajduje modem:

Czy rounter podpięty do modemu wpływa w jakikolwiek sposób na niego?
EDIT: Ponownie log z 18:00, oczywiście sam internet:

1/31/2015 15:24:1> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804317dc
1/31/2015 15:24:2> Last errorlog repeat 38 Times
1/31/2015 15:24:3> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804317dc
1/31/2015 15:24:3> Last errorlog repeat 1 Times
1/31/2015 15:24:3> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804317dc
1/31/2015 18:0:7> Last errorlog repeat 1764 Times
1/31/2015 18:0:8> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804317dc
1/31/2015 18:0:10> Last errorlog repeat 7 Times
1/31/2015 18:0:10> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804317dc
1/31/2015 18:0:10> Last errorlog repeat 2 Times
1/31/2015 18:0:10> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804317dc
1/31/2015 18:0:11> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804317dc
1/31/2015 18:0:13> Last errorlog repeat 15 Times
1/31/2015 18:0:14> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804317dc

Widać 1764 błędów. Z czego one mogą się brać i jak temu zaradzić?

Błędy biorą się ze słabej/uszkodzonej/zaszumionej linii ewentualnie od sprzętu ( np uszkodzony zasilacz, router po burzy.)
Parametry linii z parteru są gorsze niż z piętra. Aby sprawdzić czy instalacja nadaje się do wymiany musiał byś podłączyć modem bezpośrednio do puszki odłączając swoją instalację telefoniczną. Jeśli będzie poprawa to warto wymienić instalację w domu.
Możesz zgłosić zrywanie łącza wtedy technik wymieni Ci instalację do pierwszego gniazdka w domu.

Czyli reasumując wina leży raczej po stronie instalacji :slight_smile: Dziękuję wszystkim za pomoc.
Temat do zamknięcia.

Może być to też wina sprzętu, ale raczej linia.