Uciekający router (TL-WR845N i TD-W8961N ADSL2+)

Dzień dobry. Piszę, ponieważ sieć zaczęła nam świrować i nie mamy pojęcia co robić. Otóż kilka razy dziennie znika internet, a Orange jest bezradne (winą obarczyło sprzęt). Czasami są to przerwy chwilowe, czasami dłuższe. Pomaga jedynie reset routera ADSL. Dziwne jest to, że taka sytuacja występuje od jakiegoś czasu. Wcześniej się to nie zdarzało i długi czas funkcjonowało dobrze. Nie przypominamy sobie, żebyśmy podłączali nowe sprzęty - za wyjątkiem dwóch drukarek (ale nawet ich wypięcie nie pomaga)

Co wydaje mi się istotną informacją to to, że router ADSL po prostu ginie w całej sieci, ale dalej pracuje i jest połączony z internetem. Mogę się z nim połączyć przez WiFi i wszystko śmiga jak należy. Nie widzi po prostu pozostałej części sieci, a sieć go. Technik Orange kazał nam odłączać po kolei urządzenia i komputery gdy znikał internet, bo niby któryś z nich ma winę. Obarczyliśmy w ten sposób winą każdy sprzęt. Mianowicie odłączenie pomagało - ale na krótko. Problem wracał za każdym razem.

W załączeniu przesyłam "mapkę sieci" oraz log z routera ADSL. Urządzenia oznaczone na mapce to drukarki, terminal płatniczy (stałe IP), rejestrator nagrań (stałe IP), skanery, drukarka fiskalna, dysk wirtualny. Wszystkie PC i urządzenia (za wyjątkiem w/w) ustawione mają dynamiczne IP. Tylko router ADSL ma włączone DHCP na IP powyżej 192.168.1.100. Oba routery mają IP odpowiednio 192.168.1.2 i 192.168.1.1.

Bardzo proszę o pomoc.

4/15/2021 9:33:25> bridge only stop
4/15/2021 9:33:25> SNMP TRAP 3: link up
4/15/2021 9:33:25> Quick bridge not allow multi-channel
4/15/2021 9:33:25> bridge only stop
4/15/2021 9:33:25> SNMP TRAP 3: link up
4/15/2021 9:33:25> Quick bridge not allow multi-channel
4/15/2021 9:33:25> bridge only stop
4/15/2021 9:33:25> SNMP TRAP 3: link up
4/15/2021 9:33:25> Quick bridge not allow multi-channel
4/15/2021 9:33:25> bridge only stop
4/15/2021 9:33:25> SNMP TRAP 3: link up
4/15/2021 9:33:25> Quick bridge not allow multi-channel
4/15/2021 9:33:25> bridge only stop
4/15/2021 9:33:25> SNMP TRAP 3: link up
4/15/2021 9:33:25> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=8048e7d8
4/15/2021 9:33:46> Last errorlog repeat 115 Times
4/15/2021 9:33:46> CHAP Authentication Successful
4/15/2021 9:33:46> ppp_ready: ch:804b1504, iface:804101c8
4/15/2021 9:33:47> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=8048e7d8
4/15/2021 9:33:47> PPP get IP Address:83.23.4.87
4/15/2021 9:33:47> PPP gateway:83.1.5.87
4/15/2021 9:33:47> PPP subnetmask:255.255.255.255
4/15/2021 9:33:47> PPP primary DNS:194.204.159.1
4/15/2021 9:33:47> PPP secondary DNS:194.204.152.34
4/15/2021 9:33:47> SNMP TRAP 3: link up
4/15/2021 9:33:47> Accept() fail
4/15/2021 9:33:47> Last errorlog repeat 1 Times
4/15/2021 9:33:47> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=8048e7d8

Ustaliłem dla wszystkich urządzeń stałe IP i ustawiłem DNSsy Orange. Nie pomaga ...

Nie podałeś modelu routera, ale najczęściej w takich konfiguracjach po prostu nie daje rady procesor/pamięć w routerze z Orange. Najzdrowiej przełączyć go w bridge i użyć czegoś rozsądnego na router, co wytrzyma generowaną przez sieć liczbę połączeń.

Próbowałem na routerze TD-W8961N ADSL2+ i Funboxie (chyba 3.0). Ostatecznie po Pańskim poście zdecydowałem się na coś "z wyższej półki" i zakupiłem konkurencyjnego ASUSa DSL-AC68U. Obecnie wszystko działa jak należy (myślę, że to nie kwestia marki, lecz faktycznie tamte były zbyt słabe). Dziękuję bardzo za pomoc i pozdrawiam