Ubee EVW3226 wifi


(jaa121) #1

Witam!
Niedawno przeszedłem do Upc i dali mi modemorouter Ubee. I mam problem na nim z wifi. Laptop mam oddalony od niego o ok.5 metrów i kilka razy dziennie zanika mi internet. Są wszystkie kreski ale jest napisz "brak dostępu do internetu" a jak coś pozmieniam w ustawieniach np. zmienię kanał to dopiero zaczyna działać (na telefonie jest tak samo). I tak kilka razy dziennie. Na infolinii mówią żebym pozmieniał kanały ale to nic nie dało. A jak podłączyłem swój stary router do Ubee to przez 5 dni wszystko dobrze działało. W czym może tkwić problem i jak ten problem rozwiązać. Na drugim komputerze jest połączony kablem i wszystko działa.
PS. Polecili mi też przestawić z Trybu "N" na "G" i tak jakby działa. Co to może być ,że na "g" w miarę działa(jest internet ale bardzo słaby) a na "N" nie chcę. ;/


(Marcin) #2

Na początek zrób diagnostykę sieci bezprzewodowej w miejscu gdzie korzystasz z internetu


(jaa121) #3

PS. Moja sieć to "UPC3123270"


(Marcin) #4

Twoja nazwa sieci to 3270? Jeżeli tak to sam widzisz jaki w funkcji czasu poszarpany jest ten sygnał. Zakłócenia od innych sieci wprowadzają taki niestabilności.


(jaa121) #5

To co mogę zrobić żeby to naprawić? To wina Modemo-routera czy moja?


(Marcin) #6

Wina leży po stronie zakłóceń (pewnie jakiś blok) gdzie jest mnóstwo sieci.
Co możesz zrobić? To trudno coś polecić na 100%, możliwości jest kilka:

  • zmienić pasmo na 5GHz (zakup routera i pewnie karty bezprzewodowej)
  • zmiana położenia routera
  • tu widzę że idzie szeroko twój sygnał może jeszcze go zawęzić do 20MHz (nie wiem czy jest taka możliwość na tym Ubee)
  • może zmiana samej karty bezprzewodowej (lub jej konfiguracji w systemie).
    Nie ma jednoznacznej odpowiedzi w twoim temacie że to czy tamto zadziała na 100% oprócz przejścia na 5GHz.

(jaa121) #7
  • Pasmo 5GHz odpada bo laptop takiej nie obsługuje (na telefonie sprawdzałem to jeszcze gorzej)
  • Router stoi na środku mieszkania(ok.5-6 metrów do laptopa)
  • Zmieniłem szerokość pasma na 20/40 MHz i też nic to nie dało
  • To nie dzieje się tylko na laptopie. Jak nie ma internetu na laptopie to nie ma też na żadnym telefonie, dopiero po zmianie np. kanału w ustawieniach albo wyłączeniu i włączeniu Ubee włącza się internet.
    Miałem ostatnio przez ok. 4 dni podłączony stary router TP-Link TL-WR543g. Wczoraj na samym Ubee zmieniłem na "g" i działało dobrze tylko na tym "n" coś nie chce działać.

(Marcin) #8

To tylko potwierdza problem z zakłóceniami. Tryb 802.11n potrzebujesz do stabilnego działania szerszego pasma częstotliwości (więcej kanałów) niż 802.11g a tym samym jest mniej podatny na ich ilość w eterze.


(jaa121) #9

To pomoże wymiana na inny sprzęt? Czy jestem skazany na ten słabszy tryb 802.11g?


(Marcin) #10

Wymiana sprzętu ale w sensie twojej karty sieciowe. UBee to co słyszałem na forach zbiera pozytywne opinie posiada punkt dostępowy na 5GHz


(jaa121) #11

Ale to wifi nie zrywa tylko na laptopie ale też na dwóch różnych telefonach w tym samym czasie.


(Marcin) #12

Zgłoś problem u dostawcy niech wymienią ci urządzenie będzie miał 100% pewności że to nie wina routera. Wtedy wyeliminujesz wątek uszkodzenia Ubee i będziesz mógł kombinować z 5GHz.


(jaa121) #13

Mam właśnie umówioną wizytę techników na poniedziałek i zobaczymy co powie. Dzwoniłem też na infolinie i mi kazali zmienić na tryb 802.11g ale na tym mam bardzo słaby internet waha się między 8-15 Mb/s a chciałbym wyciągnąć jak najwięcej się da :stuck_out_tongue: (mam 60Mb/s kupione). Później może też posprawdzam tym programem jak to działa na 802.11g.


(Marcin) #14

W trybie 802.11g więcej nie osiągniesz niż 20Mb/s.


(jaa121) #15

Wiem przerabiałem to w innym temacie na tym forum :d Zobaczę co mi powie technik w poniedziałek.

PS. A może mieć na to wpływ kabel wmurowany w ścianie łączący skrzynkę z gniazdkiem w moim mieszkaniu. Bo ostatnio coś robili i mi mówili że ten kabel będzie trzeba wymienić bo za stary jest (19 lat) i ostatnio kanały zwrotne podskoczyły do "51" a potem spadły.


(Marcin) #16

To nie wina kabla koncentrycznego. Może mieć on tylko wpływ na całkowitą prędkość internetu a mówisz że po kablu (ethernet) jest ok.


(jaa121) #17

No to zobaczę co powie technik w poniedziałek. Jakby co to dam znać :stuck_out_tongue:


(Marcin) #18

Mam taką nadzieje że podzielisz się opinią technika.


(jaa121) #19

Technik przyszedł sprawdził wszystkie parametry i nie znalazł przyczyny zrywania internetu. (Może dlatego że jak był to wszystko działało). Ale wymienił router. Na razie nie ma mnie w domu i nie wiem czy już wszystko działa.
Ps. Właśnie sie dowiedziałem, że wczoraj znowu zerwało internet :confused: Macie jakieś nowe pomysły co to może być? Czytałem gdzieś, że komuś telefon tak zrywał internet może być u mnie tak samo?


(Marcin) #20

Ja już się wypowiedziałem.Problemem w sieci lokalnej są zakłócenia radiowe. Nic więcej nie przychodzi mi do głowy, poza 5GHz lub użyciem dodatkowego routera.