Tplinklogin.net oraz tplinkextender.net


(Marcin) #1

Oświadczenie TP-Link Polska w sprawie domen tplinklogin.net oraz tplinkextender.net
Drodzy użytkownicy urządzeń TP-Link,
W nawiązaniu do ostatnich publikacji na temat domen tplinklogin.net oraz tplinkextender.net, zapewniamy Was, że Waszym urządzeniom ani Wam nie grozi żadne niebezpieczeństwo.
Wspomniane adresy możecie znać z instrukcji lub naklejek informacyjnych na obudowach naszych urządzeń. Wykorzystujemy je do ułatwienia konfiguracji nowego sprzętu, której można dokonać na kilka sposobów. Najpopularniejszą z nich jest wpisanie adresu IP urządzenia, inną - wymienionych wyżej adresów przypominających link do strony www. Obie metody przekierują Was na panel logowania do Waszego urządzenia. Co najważniejsze, wszystko dzieje się w sieci lokalnej, bez połączenia z internetem.
Takich adresów www mamy łącznie siedem - inny dla każdej serii produktów. Poza wyżej wymienionymi: tplinkwifi.net, tplinkap.net, tplinkmifi.net, tplinkmodem.net oraz tplinkrepeater.net. Każdy z nich działa bez problemów. Również tplinklogin.net oraz tplinkextender.net działają jak zaplanowano, czyli będą otwierać panel logowania do urządzenia.
Dlaczego więc niektórzy z Was widzą coś innego? Powód jest jeden. Nie jesteście podłączeni do sieci tworzonej przy użyciu urządzeń obsługujących jeden z tych dwóch adresów. Być może korzystacie z transmisji danych w smartfonie, być może Wasz router czy wzmacniacz używa do konfiguracji jednego z pozostałych pięciu adresów? Dlatego zachęcamy do sprawdzenia w instrukcji, bądź na naklejce na spodzie obudowy jaki adres używany jest do konfiguracji Waszego sprzętu.
Istnieje również inne rozwiązanie. Każdym urządzeniem sieciowym możecie zarządzać przechodząc bezpośrednio do panelu sterowania wpisując w pole adresu przeglądarki odpowiedni ciąg cyfr. W przypadku routerów jest to 192.168.0.1 (modele z modemem ADSL: 192.168.1.1), w przypadku wzmacniaczy - 192.168.0.254. Oczywiście są to wartości domyślne, ale zakładamy, że jeśli je zmienialiście to świetnie wiecie jak się dostać do panelu. Wybrane sprzęty są kompatybilne również z aplikacją mobilną TP-Link Tether dostępną na urządzenia z iOS i Androidem.
W razie pytań zapraszamy do kontaktu z naszym działem pomocy technicznej (tel. 22 360 63 63). Rozwiejemy wszelkie dodatkowe wątpliwości, ale - tak jak widzicie - nie ma się czego obawiać, a tym bardziej mówić o niebezpieczeństwie. Gwarantujemy, że korzystając z domen przeznaczonych dla Waszego sprzętu nie natraficie na żadne problemy.
Dziękujemy za Wasze zaufanie,
TP-Link Polska


(szopen) #2

jest jeszcze jeden powód dla którego te domeny czasem nie działają - jest nim KAŻDA konfiguracja w której używane urządzenie NIE jest już lokalnym serwerem DNS