TPLINK TD-W8970 - problemy z działaniem routera

Witam Wszystkich!
Jestem (byłem) szczęśliwym posiadaczem routera TD-W8970 ver. 1 oraz neostrady Tp 20mb/s. Od jakiegoś czasu dzieję się sytuacja przekomiczna tzn. pomiędzy godziną tak około 8.30 a 15.30 Internet przestaje działać, prędkość tak spada że nie można nawet poczty sprawdzić, nie ładują się strony www nie wspominając o braku możliwości ściągnięcia jakiegokolwiek pliku. Zadzwoniłem na infolinie techniczną Orange, przysłali techników którzy stwierdzili uszkodzenie linii, coś wymienili na centrali, powiedzieli że "wpieli mnie w 2 slot" i że będzie działać. Niestety, problem następnego dnia ten sam, tzn. prędkość internetu spada, i co jakąś godzinę router rozłącza. Znowu zadzwoniłem i przyjechali technicy, tym razem podpięli swój router (livebox) działa ok, synchro na 20mb/s, speedtest pokazuje 19 mb/s wszystko ok, podpiąłem ponownie swój router i dalej kaszana, dalej nie działa. Zatem problem linii pewnie rozwiązany - przyjąłem że router i na nim się skupiłem. W pierwszej kolejności przywróciłem do ustawień fabrycznych, odłączyłem 3 inne kompy (na kablu) pozostawiłem tylko jednego lapka na wifi - dalej to samo, zaznaczam, że od godz. około 15.30 wszystko wraca do normy, tzn. Internet śmiga na wszystkich kompach bez problemu. Można sprawdzać pocztę, ściągać pliki itp. Po przywróceniu ustawień fabryczny i dalszej klapie, zmieniłem firmware na wcześniejszy (z niego wrzucam screeny) i dalej to samo, do południa nie działa Internet, rozłącza itp. od godz. 15.30 wszystko wraca do normy ?!

Dodatkowo zmieniłem router na starszy TD-W8910G i na nim wszystko śmiga ok, bez najmniejszego problemu.

Pytani podstawowe, czy to może coś nie tak w ustawieniach daje tego routera albo jest gdzieś jakiś "haczyk" w jego ustawieniach? Cały czas nie daje mi spokoju fakt, że od godz. 15.30 tak do 8 rano wszystko działa ok, bez najmniejszego problemu....
Prośba o pomoc, ewentualnie jakieś sugestie czy spostrzeżenia? może ktoś z Państwa spotkał się z podobnym "problemem"?

Poniżej screeny ustawień oraz sys log:
Log z rotuera ( teraz z rana jak się sypie):

2016-02-12 08:55:45 [5] Httpd: Clear log.
2016-02-12 09:02:19 [6] PPP: ppp1 rcvd [LCP TermReq id=0x2] 00 00 00 00 00 00 8d 09 52 a5 86 cd 53 1f 7e c4 27 11 50 47 00 54
2016-02-12 09:02:19 [3] PPP: ppp1 LCP down
2016-02-12 09:02:19 [4] PPP: ppp1 LCP down
2016-02-12 09:02:19 [6] PPP: ppp1 sent [LCP TermAck id=0x2]
2016-02-12 09:02:22 [3] PPP: ppp1 User request
2016-02-12 09:02:22 [3] PPP: ppp1 
2016-02-12 09:02:42 [6] PPP: ppp1 sent [LCP ConfReq id=0x1 <mru 1480> <magic 0x5abab58e>]
2016-02-12 09:02:43 [6] PPP: ppp1 rcvd [LCP ConfReq id=0xab <mru 1540> <auth chap MD5> <magic 0x1f8c13f7>] 00 00 00 00 00 00 
2016-02-12 09:02:43 [6] PPP: ppp1 sent [LCP ConfAck id=0xab <mru 1540> <auth chap MD5> <magic 0x1f8c13f7>]
2016-02-12 09:02:43 [6] PPP: ppp1 rcvd [LCP ConfAck id=0x1 <mru 1480> <magic 0x5abab58e>] 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
2016-02-12 09:02:43 [6] PPP: ppp1 sent [LCP EchoReq id=0x0 magic=0x5abab58e]
2016-02-12 09:02:43 [6] PPP: ppp1 rcvd [LCP EchoRep id=0x0 magic=0x1f8c13f7] 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
2016-02-12 09:02:43 [6] PPP: ppp1 rcvd [CHAP Challenge id=0x7e <ecddb5e39d0b381aa2fb66be07e610f2f051a8eba0ccab>, name = "JUNO
2016-02-12 09:02:43 [6] PPP: ppp1 sent [CHAP Response id=0x7e <cdd577869b8174776d130ced0418b3ef>, name = "mójlgon@neostrada.p
2016-02-12 09:02:43 [6] PPP: ppp1 rcvd [CHAP Success id=0x7e ""] 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
2016-02-12 09:02:43 [6] PPP: ppp1 sent [IPCP ConfReq id=0x1 <compress VJ 0f 01> <addr 0.0.0.0> <ms-dns1 0.0.0.0> <ms-dns2 0.0
2016-02-12 09:02:43 [6] PPP: ppp1 rcvd [IPCP ConfRej id=0x1 <compress VJ 0f 01>] 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
2016-02-12 09:02:43 [6] PPP: ppp1 sent [IPCP ConfReq id=0x2 <addr 0.0.0.0> <ms-dns1 0.0.0.0> <ms-dns2 0.0.0.0>]
2016-02-12 09:02:43 [6] PPP: ppp1 rcvd [IPCP ConfNak id=0x2 <addr 178.43.121.125> <ms-dns1 194.204.152.34> <ms-dns2 194.204.1
2016-02-12 09:02:43 [6] PPP: ppp1 sent [IPCP ConfReq id=0x3 <addr 178.43.121.125> <ms-dns1 194.204.152.34> <ms-dns2 194.204.1
2016-02-12 09:02:43 [6] PPP: ppp1 rcvd [IPCP ConfReq id=0x3a <addr 83.1.4.251>] 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
2016-02-12 09:02:43 [6] PPP: ppp1 sent [IPCP ConfAck id=0x3a <addr 83.1.4.251>]
2016-02-12 09:02:43 [6] PPP: ppp1 rcvd [IPCP ConfAck id=0x3 <addr 178.43.121.125> <ms-dns1 194.204.152.34> <ms-dns2 194.204.1

I tak się dzieje w cyklach około 10 min, przez ten czas 10 min Internet mega zwalnia, nie można otworzyć żadnej strony, sprawdzić poczty, po czym LCP down i tak od początku, poniżej ustawienia routera:

Czy z parametrami linii dzieje się coś w czasie dnia? Czy pojawiają się jakieś błędy CRC? Ile masz urządzeń podłączonych do tego router?

Witam,
Z parametrami linii w ciągu dnia nic się dzieję, technicy z Orange jak byli za drugim razem przez ponad godzinę mieli to podłączone do swojego lapka i jakiegoś tam cuda i żaden problem z linią nie wyszedł podobnie brak było błędów CRC (dlatego stwierdzili że muszę mieć coś z routerem).
Do routera jest podłączone 3 lapki na wifi, 4 telefony na wifi, 2x tablety oraz jeden komp na lanie, do tego wpięte są jeszcze 2 kable lan - ale one pozostają puste, tzn. nic do nich nie jest wpięte.
pzdr!

W celu 100% potwierdzenia uszkodzenia routera sprawdził bym go w innej lokalizacji jeżeli masz taką możliwość. Podłączył gdzieś u rodziny lub znajomych.

Na obrazku widać, że Max Rate jest mniejszy od Current Rate jeśli chodzi downstream jest to zastanawiające. A jak się muliło to wychodzące też się muliły?

witam
Tak muliło wszystko nie można było nic ściągnąć jak i wysłać...