Witam
Chciałbym poprosić o pomoc w konfiguracji ww. Tplinka 4300. Problem polega na nieprawidłowym działaniu telefonu voip z urządzenia FRITZbox!Fon 7150 Sinus W500V. Bramka FRITZ!Fon 7150 Sinus W500V (jest to router z bramką voip i słuchawką w jednym) podpięta jest kablem do portu Lan routera. Internet z Vectry przez modem Thomsona następnie do portu Wan TpLinka. Sieć po kablu- podpięty pod inny port lan TpLinka komputer po kablu oraz sieć WiFi działa prawidłowo.Operatorzy Voip to 12Voip i tlenofon. Kiedy dzwonię z komputera wszystko działa prawidłowo , natomiast z FRITZboxa nie słyszę rozmówcy, ja jestem słyszalny. Kiedy do modemu Vectry podepnę bezpośrednio FRITZboxa wszystko jest OK. Chciałbym zaznaczyć , że jestem zielony w temacie , jednak mam nadzieję , że z Waszą pomocą uda się rozwiązać problem.
Wygląda na to że NAT routera jest problemem. Ustal w DHCP router konkretny adres IP dla bramki i taki wpisz do DMZ. Wszystko na TP-linku.
Wpisałem w DMZ 192.168.0.100 (adres Fritza} i niestety dalej to samo.
Co masz w statusie routera?
Może coś ktoś podpowie??
Wyłącz jeszcze NAT programowy na TP-linku -
http://www.tp-link.com.pl/article/?faqid=540 i sprawdź efekty. Bramka ma cały czas adres 192.168.0.100
Teraz adres bramki to końcówka 101. Wyłączałam Nata ale nie działał mi internet.
Więc musisz wpisać adresację na stałe do bramki lub w DHCP wymusić nadawanie cały czas tego samego adresu IP aby DMZ ci działało. Dopisz też do DHCP TP-linka DNS-y 8.8.8.8 i 8.8.4.4
Nie gdzie wpisać adres bramki
Te DNS-y mają być takie same ? 8.8.8.8 lub ....
Poprawiłem swój post.
Niestety dalej to samo.
Gdzieś masz błąd, daj obrazek z konfiguracji bramki (adresacja), w DMZ masz 192.168.1.100?
mam 192.168.0.101 i taki jest adres bramki
Niestety nie znam niemieckiego, masz tam jakąś zakładkę Status?