Tak samo dzieje się na kablu z routera? Daj jakieś obrazki bo trudno się odnieść do twoich słów. No i według poradnika były trzy pingi w tym samym czasie.
tak wyglada spingowanie adresu ip podanego w WAN ( nie ma zadnych problemow jak widać)
a tak wyglada spingowanie adresu DNS ktory mam wpisany w ustawieniach routera : ( pojawiaja sie timed out sporadycznie )
ide podlaczyc na kabel go do routera i robie ten sam test
Czyli wygląda że WAN routera nie "dogaduje" się z modem od dostawcy. Sprawdził bym jeszcze MTU na WAN-ie w rożnych konfiguracjach -
http://www.tp-link.com.pl/article/?id=190 - wartość trzeba dobrać doświadczalnie.
podłączylem kabel do routera i jest dokladnie to samo. teraz ostatni test - podlaczam PC bezposrednio do gniazdka
edit
strona ta sama www.wp.pl spingowana bezpośrednio przez kabel z pominięciem routera nie dała żadnego " timed out "
Tak jak pisałem, spróbuj zmiany konfiguracji MTU. Może strona dostawcy coś o tym mówi.
okej, znalazlem ta wartość o które była mowa na tej stronie - po pingowaniu to 1442 ( +28 = 1470 )
To trzeba teraz sprawdzić w praktyce czyli wpisując w MTU na WAN-ie.
gdzie mogę zmienić wartość MTU? nie widze tego w ustawieniach konfiguracyjnych
Powinno być w Network->WAN (MTU Size).
A przepraszam ty masz PPPoE więc to nie MTU. Więc nie mam więcej pomysłów. Chyba że zadzwonisz do swojego dostawcy może on się spotkał z takim problemem,
moze to cos pomoze :
znajomy przyszedl ze swoim laptopem, ma te same timed out.
podlaczylem ten sam router pod calkiem inny internet na 2 koncu miasta - rowniez timed out.
podlaczam sie pod inny router - w mieszkaniu innym - wszystko okej ( wiec to nie wina karty sieciowej )
dostalaem od nich nowy, lecz ten sam model routera - dalej timed outy....
Czyli wygląda na uszkodzony model routera.
to sugerujesz że wszystkie WR841N są wadliwe? jutro znajomy przynosi swój router który podpinam pod mój internet i to już zakończy wszystkie testy. jeśli będzie okej a na 99% będzie okej, to znaczy że coś nie tak jest z tym modelem routera TP link. może nie każdy to zauważa ( przeciętni użytkownicy przeglądający strony, ogladający filmy itd. ).
Nie umiem ci odpowiedzieć na pytanie co jest przyczyną takiego zachowania łącza. Problem jest na linii komunikacji modem <->WAN routera.
Mówię o twoim modelu (jednostce), której używasz.
rozumiem ale tą jednostkę wymieniłem na nową i jest to samo.
Tak jak pisałem, wskazany kontakt z dostawcą. Możliwe że już się spotkał z takim problemem. Z twoich danych wynika że problem leży w komunikacji modem a WAN routrera. Jak, nie mam pojęcia.
Sprawdził bym jeszcze jak zachowuje się router na alternatywnym oprogramowaniu - Gargoyle -
kontaktowalem się z dostawcą oni pierwszy raz słyszą o czymś takim. sprawdzę potem do alternatywne oprogramowanie, oraz za 2 dni przetestuje calkiem inny router ( inna firma etc ) na tym internecie.
kontaktowalem się z dostawcą oni pierwszy raz słyszą o czymś takimTeż mam podobnie, pierwszy raz słyszę o takim problemie z PPPoE.