TP-Link W8960N v6


(Ted74) #1

Witam, od niedawna jestem posiadaczem routera z tematu, ma dziwne objawy. Przy otwieraniu wielu stron jednocześnie router tak jak by się zapychał lub zrywał ADSL, dzieje się tak na kablu jak i na wi-fi. Poprzedni sprzęt jaki miałem to był TP-Link TD-8816 i nic takiego się nie działo. Zauważalnym też że wideo rozmowę na Skype podtrzymuje stabilnie a ze stronami dzieją się takie rzeczy.
Ma ktoś jakiś pomysł na ten problem? Morze mam coś źle ustawione, łącze jest ADSL PIoE.
Pozdrawiam.


(TytusXP) #2
  1. Czy miga dioda ADSL (druga od lewej) w czasie występowania problemów?
  2. Pokaż parametry linii z zakładki Device info
    ---> Statistics
    ---> xDSL, wklej CAŁĄ tabelkę, bo nie mieści się ona na ekranie.
  3. Możesz się przyznać na ilu kartach problem występuje?

(CHACA) #3

Robiłeś aktualizację oprogramowania routera.


(Ted74) #4

Odpowiadając na pytanie:
1.Dioda ADSL świeci się cały czas podczas występowania problemu.
2.Tabela wklejona.
3.Trudno mi powiedzieć na ilu kartach bo w domu jest tylko jeden laptop.
Aktualizacja zrobiona do wersji: 1.1.1 Build 160426 Rel.31104 czyli najnowszej.


(TytusXP) #5

Pytam ile kart masz otwartych w przeglądarce naraz i (jeśli możesz) jakie najczęściej to są karty (YouTube, pobieranie plików, Onet czy inne). Problemem może być niska prędkość Neostrady, ledwie 5Mb/s synchronizacji, co przy Twoich parametrach nie powinno mieć miejsca. Masz SNR i tłumienie pozwalające na pełne 10Mb/s, a nawet pełne 20Mb/s. Skoro Skype działa bez zarzutu, to problemu upatrywałbym w niskiej prędkości łącza niewystarczającej na jednoczesne szybkie wczytywanie wielu kart ze stronami internetowymi, zwłaszcza zawierającymi klipy wideo (np. YouTube, czy VoD lub TVNPlayer)
Wstaw jeszcze wynik ze strony speedtest.net to zobaczymy, czy masz przeciążenia i wyciągasz jeszcze mniej niż pozwala synchronizacja (pozwala na 4-4,5Mb/s).
Sprawdź też w zakładce Device Info
---> DHCP czy nie masz jakiegoś sąsiada wpiętego do Twojej sieci Wifi (poznasz to po ilości i nazwach urządzeń w tabeli)
Wstępnie uważam, że nadaje się to do zgłoszenia do Operatora w celu restartu DLM (stabilizatora linii) jako że parametry linii masz wyśmienite. Musiałbyś prosić o napisanie zlecenia do Centrum Kreowania Usług (Konsultanci na infolinii NIE MOGĄ restartować DLM, a jedynie port Centrali, a to nie to samo) Można zgłaszać problem przez formularz na portalu Mój Orange, jako załącznik wstawiając parametry linii i powołując się na nie w swoim zgłoszeniu.


(Ted74) #6

Moje łączę to 2Mb/s, dostawca łącza to lokalny operator TZG Wieluń, łącze na kablu ADSL, Statyczne IP, Maska, Brama, DNS. Tak jak wspomniałem wcześniej, na TD-8816 nie było tego problemu, strony się wolniej otwierały, ale się otwierały. Teraz nie zawsze się otwierają i pisze ze nie odnaleziono serwera, dzieje się to na rożnych stronach. Podam taki przykład z przed chwili, pobieram właśnie ze swojego dysku w chmurze duży plik, nic nie zrywa pobierania. W czasie pobierania przeglądam strony i problem jest, tak samo rozłącza wtyczkę Facebooka na komunikatorze WTW. Wyglądało by na to ze problem był by powiązany ze stronami www, tylko gdzie szukać przyczyny?


(TytusXP) #7

Uruchom Wiersz Poleceń w Windows ( w pasku wyszukiwania Menu Start wpisz:
cmd
i Ci wyszuka ten program. Uruchom go i wpisz polecenie:
pathping www.onet.pl
Poczekaj aż zakończy testy i wklej tutaj wyniki.
Nadal obstawiam, że problem leży po stronie Operatora. Możesz też zmienić jeden z serwerów DNS na routerze na Googl-owski 8.8.8.8 a drugi zostawić od Twojego Operatora.


(Ted74) #8

Po wpisaniu polecenia w cmd, wyszło coś takiego:

C:\Windows\system32>pathping www.onet.pl
Tracing route to www.onet.pl [213.180.141.140]
over a maximum of 30 hops:
  0  DESKTOP-M359VL8.Home [192.168.1.100]
  1  TP-LINK.Home [192.168.1.1]
  2  192.168.12.254
  3  ip-91.231.248.1.tzg.pl [91.231.248.1]
  4  KaliR005MM01.kali.bdi.inetia.pl [81.210.36.17]
  5  87.204.226.98
  6  87.204.226.0
  7  87.204.226.100
  8  83.238.250.128
  9  WarsC001RT06-WarsH002RT22.inetia.pl [83.238.251.166]
 10  WarsH002RT22-WarsH002RT41.inetia.pl [83.238.251.53]
 11  213-17-134-238.static.ip.netia.com.pl [213.17.134.238]
 12  j.dab-BR2.z.j.dab-BR1.net.onet.pl [213.180.143.1]
 13  sdr1.m2d1.z.dab-BR1.net.onet.pl [213.180.151.43]
 14  sg1.any.onet.pl [213.180.141.140]
Computing statistics for 350 seconds...

DNS jeszcze nie dodałem, na pewno dodam i dam znać.


(szopen) #9

to wskazuje na problem z DNS


(Ted74) #10

Wszystko możliwe, zmieniłem DNS z tej strony: http://ioerror.pl/post/alternatywne-serwery-dns/ Norton Standardowy, zobaczę co będzie się działo, jak na razie to objawów brak.


(jaryn) #11

Odbiegnę od tematu te routery nie pokazują super ramek, błędy super ramek pokazują. Czy łącze musi być całe w przeplocie to tylko wtedy pokażą?


(Ted74) #12

Witam po kilku dniach, sytuacja na dzień dzisiejszy wygląda następująco. Napisałem do serwisu TP-LIN, w odpowiedzi otrzymałem poradę że mam ustawić sobie DNS podstawowy i alternatywny na googlowski. W miedzy czasie wymieniłem urządzenie na ten sam model, okazało się że z DNS operatora problem nadal występuje. W tedy podmieniłem na DNS googlowski i po dniu testów wydaje się jak by problem zaniknął lub był sporadyczny, w kolejnym dniu zamieniłem na DNS Netii objawy takie same jak na googlowskim, czyli brak lub sporadycznie.
Teraz nie wiem co za przyczyna, czy ten model routera nie współpracuje z siecią mojego operatora czy coś z serwerami mojego dostawcy??
Ma ktoś na to jakieś wyjaśnienie co może być przyczyną?


(szopen) #13

z tego co piszesz wynika, że najprawdopodobniejszym źródłem problemu jest wadliwe działanie serwerów DNS twojego dostawcy


jeśli chcesz sobie porównać wydajność różnych serwerów DNS na twoim łączu proponuję ten test:
https://www.grc.com/dns/benchmark.htm
oczywiście trzeba zrobić kilka ruchów
0. wszystkie testy prowadzić na łączu nieobciążonym

  1. zbudować bazę dostępnych dla Ciebie DNSów (trwa to koło godziny), w tym czasie można normalnie korzystać z internetu, ale bez wysycania łącza
  2. i ewentualnie ręcznie dodać do tej bazy te DNSy, które Cie interesują

na twoim miejscu rozważyłbym ewentualną zmianę dostawcy (no chyba, że nie ma żadnego wyboru lub cena jest zbliżona do zera)


(jaryn) #14

A jakie to są DNS-y i jakie strony się nie otwierają to się spróbuje przetestować. Łącze jest wolne i to zaczyna stawać, można mieć większą prędkość, ale trzeba więcej płacić u tego dostawcy.


(Ted74) #15
  1. Na pewno skorzystam z programu do testowania.
  2. Co do stron to loteria, czasami zawiśnie ta co przed chwila otwarła się normalnie.

(jaryn) #16

Ja mam taki sam router i ten efekt u mnie nie występuje na neostradzie

Pingi są prawidłowe przy tej konfiguracji łącza, 12ms. jest dobrym rezultatem
Ode mnie jest 16ms.

A tyle jest najmniej tak na marginesie


(Marcin) #17

Też mam tego dostawcę i używam ich DNS-ów jakoś nie zauważyłem problemów z tymi serwerami. Oczywiście inny router może powodować jakieś problemy ale raczej wątpię bo by było o tym głośno u nas na forum.