TP-Link TL-WR841N + modem Technicolor CGA2121 (Multimiedia)

Witam. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem kompletnym laikiem.

Mój problem wygląda tak: Router strasznie zaniża prędkość internetu (Internet u dostawcy 300mb, na kablu się zgadza, po routerze max nieco powyżej 100, nie wiem, albo po prostu jest stary [chociaż jest napisane, że do 300mb], albo się coś zepsuło). Wpadłem na pomysł, żeby w modemie na LAN oddzielnie podłączyć komputer i router. Niestety u mojego dostawcy, internet jest tylko na jednym wyjściu i obsługuje albo router, albo PCta. Poszukałem w necie i na mój chłopski laikowy rozum, zrozumiałem, że aby móc korzystać z wszystkich wyjść LAN, muszę mieć tryb "bridge", który załącza dostawca internetu? Jeśli się mylę, to mnie poprawcie. A jeśli tak jest, to czy istnieje metoda, żeby to obejść?

Sorry, że tak niespójnie, ale jak pisałem, jestem laikiem i jeśli trzeba coś dopowiedzieć, żebyście zrozumieli to mówcie. Z góry dzięki.

To router z ethernetem 100 Mbit/s, więc tak, zaniża z natury rzeczy własnie do 100Mbit/s lub nieco mniej.

Bridge mode - odwróciłeś znaczenie.
Tryb Bridge = tryb mostu - oznacza, że TYLKO jedno urządzenie na raz może być podłączone do routera, w tym trybie adres IP przydzielony przez operatora przechodzi na urządzenie po drugiej stronie modemu, w tym wypadku na twój własny router lub komputer, ale masz zwykle pełen dostęp do sieci ze wszystkimi przyjemnościami jak możliwość bezpośredniego ataku z sieci na twój komputer/router. I na poziomie TCP/IP to ty musisz teraz zrobić funkcje routera (i tzw. NAT), jak chcesz więcej urządzeń mieć w sieci.
Modem od operatora staje się "głupim urządzeniem", które nie widzi internetu, a jedynie przepycha konwertuje sygnał z sieci dostawcy (ADSL/DOCSIS/światłowód itd.) do twojego routera/komputera.