TP-LINK TL-WA850RE - zabawna historia - POMOCY!

Witam wszystkich!
Mam problem z tym dziadostwem, a mianowicie wzmacniaczem TP-LINK TL-WA850RE.
W skrócie - mam w domu internet po kablu, podłączony do routera z wifi. Od routera idzie parę kabli do tv i innych urządzeń, a że z laptopem nie chciało mi się przy kablu siedzieć to zafundowałem sobie przed gwiazdką takie magiczne urządzenie. Najśmieszniejsze jest to, że jestem technikiem informatykiem i za rok bronię pracę inżynierską z sieci, ale pomińmy to. Obiecuje, że nigdy zawodowo sieciami nie będę się zajmował więc proszę bez wrzutów :slight_smile:
Walczyłem ze wzmacniaczem dziś od jakiejś 15. Najpierw nie mogłem skonfigurować za żadne skarby. Później nie łączył się w ogóle z routerem aż wkońcu mi się udało!
W czym więc problem? W tym, że mam 2 laptopy i internet przez wifi działa tylko na jednym. Najpierw działał na HP, a na Lenovo wyskakiwał błąd z DNS-ami. Później skonfigurowałem wszystko według tego


tematu i na Lenovo zniknął problem natomiast po połączeniu z HP nie otwiera stron. Przed chwilą wyskoczyła wiadomość systemowa (nie pamiętam dokładnie jak to leciało, ale mniej więcej tak), że jest jakaś sprzeczność z adresem innego systemu. Jak wyskoczy znowu to wstawię zaraz.
Czy ktoś mógłby mi pomóc?
Zaznaczam iż nie mam netiaspota tylko też jakiś router tp-link i nie mam netii tylko internet z kablówki więc nie wiem czy te dnsy z tamtego tematu mogą u mnie działać ale wpisałem i jednak coś się zmieniło :smiley:
Mam treść chmurki: "System Windows - błąd systemu. Istnieje konflikt adresów IP z innym systemem w sieci"

Należało by zacząć od tego aby ogarnąć główną sieć którą chce się rozszerzyć.
Co to za router ten "jakiś router"?
Jaki jest adres IP tego routera oraz jaki ma zakres adresów IP przypisywanych przez DHCP?
W jakim trybie masz ustawionego WA850RE oraz jaki ma on adres IP ( LAN IP)?
W jakim trybie DHCP jest ustawiony na WA850RE?

Ten jakiś router to: d-link di-524