TP-Link TL-MR3220 v2 - problem z rozmowami poprzez aplikację Messenger

Witam wszystkich :slight_smile:
Jest to mój pierwszy router także bardzo proszę o tłumaczenie jak dla kompletnego laika :wink:
Mój problem wygląda następująco:
Mam router, zrobiona sieć z modemem Huawei E173-u2 z play (karta heyah). Dwa urządzenia podłączone: komputer przez RJ45 i smartfon przez Wi-Fi. Internet na kompie lata jak marzenie, na telefonie także, ale do czasu, gdy kilka sekund porozmawiam na messengerze (rozmowa głosowa) po prostu przerywa rozmowę i tak jakby mam połączenie z routerem a internetu nie mam (na komputerze w tym czasie jest internet nadal i działa jak należy). Na internecie mobilnym nie ma problemu, w szkole na Wi-Fi także. Czyli moje podejrzenia spadły na router.
W czym problem?
Firmware: 3.17.1 Build 140620 Rel.42968n
Pozdrawiam :slight_smile:

Adres IP routera możesz pingować w tym czasie kiesy przerwie dostęp do internetu?

A jak mogę z telefonu spingować?

Pinguje

Sprawdzałeś po rozłączeniu dostępu do internetu?

Tak, na szybko zadzwoniłem do kolegi, potem sprawdzenie, czy nie ma (google.pl w przeglądarce) i leciałem potem pingowaniem

Sprawdź jeszcze w tym czasie ping wp.pl -t i ping 212.77.100.101
Dostęp do internetu wraca po resecie routera czy po ponownym połączeniu?

Nie pinguje, 100% packets lost, tak samo teraz router o dziwo.
Net przywraca się po wyłączeniu/włączeniu wifi w komie.
EDIT: przerywa równo po 30 sekundach od połączenia messenger

Daj obrazek z konfiguracji Wireless Settings routera. Masz wyłączone wszystkie automaty w konfiguracji routera? Dopisz do DHCP Settings jakieś DNS-y.

Oto screen, zaraz spróbuję dopisać jakieś DNSy

Tak jak pisałem wyłącz konfigurację Auto - ustaw konkretne wartości.
Przykład -

Nadal to samo, automaty wyłączone, DNSy wpisane, nie pinguje

Zrobileś Save i Reboot routera?

Tak, dwa razy, raz dla DNSów, drugi dla wyłączenia automatów.
EDIT: po kilku minutach połączenie wraca do telefonu z tym samym problemem

Sprawdził bym jeszcze na innym urządzeniu bezprzewodowym czy w tym samym czasie też masz problem z dostępem. Więcej nic mi do głowy nie przychodzi chyba że masz ochotę pokombinować z alternatywnym oprogramowaniem. Nie znam przyczyny takiego zachowania się sieci bezprzewodowej.

Inne urządzenie czyli inny modem, karta sim, itp.?
Z tym nie będzie problemu, mam jeszcze w zapasie Huawei E1750C :wink:
Ale to dopiero jutro bo dzisiaj mi się już skończył dzienny transfer i strasznie wolno chodzi albo w piątek jak będę miał aero2 :stuck_out_tongue:

Nie, mówię o drugim równolegle działającym urządzeniu po wifi, czy też straci dostęp do internetu.

Może napisałem trochę chaotycznie w pierwszym poście, ale napiszę teraz bardziej sensownie: w szkole na Wi-Fi nie występuje ten problem, przez całą przerwę 15 minut gadam i wszystko działa jak należy :wink:

Zdaję sobie z tego sprawę ale szukam przyczyny takiego dziwnego zachowania. Tu masz inny punkt dostępowy w szkole także. Dobrze było by podłączyć jakiś komputer z wifi do tego routera i załączyć test:

No i równolegle zacząć rozmawiać przez aplikację w telefonie.
Znając przyczynę takiego zachowania wiesz jak temu przeciwdziałać. Teraz działamy po omacku.