Witam,
Posiadam router TP-LINK TD-W8961ND, a dostawcą internetu jest Neostrada (router został wymieniony około rok temu). Mój problem to notoryczne zrywanie połączenia, zarówno WiFi jak i po kablu. Sytuacja jest o tyle dziwna, że są lepsze i gorsze dni pracy tego routera. W najlepszym przypadku, połączenie zrywa się kilka razy w ciągu dnia. W najgorszym, kilka razy na godzinę. Wydaję mi się również, że moment zerwania połączenia następuje w trakcie zwiększonej transmisji danych (YouTube, czy spotkanie online na Webex Meetings). Identycznie jest w momencie gdy w domu pojawi się więcej urządzeń z dostępem do WiFi (np. powrót domowników z pracy).
Czytałem tu już kilka podobnych wątków i zastosowałem kilka rozwiązań:
- zmiana zasilacza na 12V 1A
- ustawienie na sztywno kanałów na routerze (wybrałem 5, bo po sprawdzeniu InSSIDerem ten był całkowicie nieużywany)
- wyłączenie UPnP
- firmware update
Niestety to nie przyniosło żadnego pozytywnego efektu!
Uruchomiłem też w dwóch terminalach ping:
- IP routera 192.168.1.1
- DNS google.pl
W momencie gdy zerwane zostało połączenie, ruch do routera odbywał się cały czas poprawnie (żadnej straty pakietów), natomiast jak można się było spodziewać, google.pl odpowiadał timeoutem. Niestety moja wiedza o sieciach nie pozwala mi na dalszą inwestygację. Przesyłam screen z routera. Bardzo proszę o pomoc, bo w takich warunkach nie jestem w stanie pracować zdalnie.