TP LINK TD-W8961ND brak dostepu do internetu


(Johny1206) #1

Witam wszystkich,
mój problem polega na tym, ze pomimo tego, ze mam polaczenie szerokopasmowe do Netii i działa na komputerze, to jednak nie dziala mi WIFI poprzez TP LINK (tzn. jest siec, ale nie ma internetu np. telefonie, tablecie itd). Najlepiej jak dodam zdjęcie z sieci, bo sam nie za bardzo wiem w czym problem. Dodam, ze wcześniej wszystko pieknie dzialalo, po prostu od wczoraj nagle przestał działać internet przez WIFI pomimo, ze sygnał jest i łapie na innych urządzeniach bez problemu. Próbowalem już resetowac ustawienia, przywracanie systemu itd i dalej jest ten sam problem jak na załączonym screenie - tj. brak dostępu do internetu na TP LINK 3DF136.
Z góry dziękuje za pomoc. :slight_smile:


(CHACA) #2

Łapie tylko sygnał z routera? Po kablu działa dobrze?


(Johny1206) #3

Zgadza się. Wcześniej wszystko pięknie działało. Próbowałem jeszcze podmienić router (na oryginalny z Netii), ale efekt był tylko taki, że nawet WIFI nie działa, więc powróciłem do TP LINKA. Wcześniej zmieniałem też adres IP + parę innych zmian np. na adres dynamiczny IP, ale też nic nie pomogło. Windowsowe rozwiązywanie problemów również. :slight_smile: Ale możliwe, że coś w ustawieniach karty sieciowej jest nie tak. Ciężka sprawa.


(szopen) #4

masz połączenie PPPoE zestawiane przez komputer, a nie przez router (czyli jesteś jakby w trybie połączonego TYLKO i wyłącznie tego komputera z siecią operatora)
masz albo źle skonfigurowany router (np. tryb bridge zamiast trybu routera), albo fizycznie źle podłączony albo i jedno i drugie (i może coś jeszcze)
potrzeba trochę więcej danych - połączenie masz w trybie xDSL czy ETTH (jaki kabel gniazdo operatora "telefoniczne" czy "komputerowe")?


(Johny1206) #5

Jeżeli chodzi o tryb bridge, to faktycznie jest tak ustawione. Poniżej zaprezentowane ustawienia wydają mi się standardowe, ale całkiem możliwe, że musze coś w tej konfiguracji pozmieniać. Tylko niestety nie za bardzo wiem co; wcześniej próbowałem zmieniać tryb bridge na PPPoE albo inne, ale efekt był żaden.

Jeżeli chodzi o gniazdo, to raczej telefoniczne, jest rozdzielane na telefon i na internet (filtry) (ale nie wiem jaka jest różnica z "komputerowym" i czy w ogóle rozumiem o co chodzi).


(szopen) #6

OK więc masz ADSL - popatrz na wtyki "telefoniczne" (RJ11) - mają one inny (mniejszy) rozmiar od wtyków "komputerowych" (RJ45)
modemo-routera ADSL nie da się skonfigurować "na pałę" musisz znać przynajmniej takie parametry jak:
VPI
VCI
oraz oczywiście login i hasło do usługi (te które obecnie używasz w komputerze do łączenia się przez PPPoE)
zgaduję w ciemno, że ta właściwa kombinacja jest na innym obwodzie niż PVC0 (jak w niego klikniesz to pokaże się lista)
zastanów się jeszcze ze 3 razy co zmieniałeś w zakładce "interface setup/Internet" bo to tam jest coś źle ustawione przynajmniej na 90%
PS czemu zacząłeś zmieniać konfigurację - czy było to związane ze zmianą umowy z dostawcą?


(Johny1206) #7

Zmieniałem tylko kilka parametrów, żeby sprawdzić, czy to rozwiąże problem, ale niestety nie przyniosło to żadnych rezultatów, więc potem przywróciłem domyślne ustawienia.
Jedyna szansa, jaką jeszcze widzę, to całkowite usunięcie wszystkich połączeń sieciowych, tak aby móc zainstalować internet "na czysto", Problem jest taki, że kiedy usuwam sieć w ustawieniach karty sieciowej, to zostaje owa sieć TP LINK 3DF136, i jej sie nie da usunąć, bo jest sprzężona z kartą Ethernet.
Co zrobić, aby "wyczyścić" te sieci i móc zainstalować internet na nowo? Wykluczam oczywiście reinstalke systemu, chociaż jeśli nie będzie innego wyjścia...


(szopen) #8

sorry nic nie zrozumiałem
jeśli w komputerze masz kartę WiFi to jest normalne, że ona widzi sieć WiFi routera o tej nazwie
problem najprawdopodobniej nie leży w komputerze tylko w którejś ze zmian, których dokonałeś w konfiguracji routera…
więc proponowałbym przywrócić mu (routerowi) ustawiania fabryczne (jeśli nie wiesz co namieszałeś) i skonfigurować go całkowicie od nowa (konieczna jest do tego znajomość wszystkich parametrów dostarczanych przez operatora, o których pisałem wyżej)
reinstalacja systemu jest porównywalna z wyzłomowaniem samochodu w sytuacji, gdy skończyło się paliwo i trzeba go zatankować…
swoją drogą konfiguracje routera też by się pewnie dało poprawić bez całkowitego resetu, musisz tylko dostarczyć więcej screenshotów (głównie w tej chwili ważny jest status i inne wybory obwodów wirtualnych niż PVC0, który PVC to będzie pewnie widać ze statusu)


(Johny1206) #9

Rozumiem, co masz na myśli, ale:
Zmieniałem tylko kilka parametrów, żeby sprawdzić, czy to rozwiąże problem, ale niestety nie przyniosło to żadnych rezultatów, więc potem przywróciłem domyślne ustawienia.
Dodam jeszcze, że zacząłem zmieniać dosłownie kilka parametrów dopiero PO tym, jak pojawił się problem z internetem. Ale tak jak pisałem, cofnąłem te zmiany i wpisałem ponownie to co było domyślnie (tzn. to co było zawsze i internet działał bez żadnych problemów).
Ale w porządku, posprawdzam jeszcze te ustawienia i zresetuje wszystko całkowicie, po czym skonfiguruje. Niebawem załącze dodatkowe screeny.


(szopen) #10

no właśnie w tym może tkwić problem, że wpisałeś np. coś z literówką i już nie jest w 100% identycznie z tym jak było
jeśli przygotujesz screenshoty, to z pewnością ktoś będzie w stanie je zweryfikować (zazwyczaj swoich błędów się nie widzi)


(Johny1206) #11

Nie wiem za bardzo, co jeszcze można by podesłać, ale może to wystarczy.


(Heinz) #12

Pewnie masz netię na linii orange. Więc przejdź do zakładki interface setup - internet.
Wybierz z Virtual Circuit - PVC2
ISP: PPPoA/PPPoE
Username: login do netii
Password: hasło do netii
Encapsulation: PPPoA VC-mux
Reszty zmieniać nie trzeba. Zapisz ustawienia. Na komputerze usuń połączenie szerokopasmowe. Sprawdź czy działają telefony na wifi.

ps. Masz dobre tłumienie linii jednak prędkość synchronizacji jest zaniżona. Sprawdź linię telefoniczną w domu. jeśli masz płaski kabel to wymień go na YTKSY. W ten sposób pozbędziesz się też błędów CRC.


(Johny1206) #13

Zmiana ustawień pomogła - wszystko już działa jak należy. Dziękuję użytkownikom forum, @szopen i @Heinz za pomoc i udzielone wskazówki/porady. Na pewno wyciągnę z nich lekcję na przyszłość. Pozdrawiam! :smiley: