TP-LINK TD-W8951ND - nie świeci dioda ADSL

Witam!
Jakieś 3 tygodnie temu zakupiłem w/w model routera przerzucając się ze starego SpeedTouch 330 (na neostradzie 10 mb). Wszystko chodziło spoko. Parę dni po tym przedłużyłem umowę z Orange, a po paru następnych dniach - internetu nie było. Nie świeciła dioda ADSL, myślałem, że to chwilowa awaria tym bardziej, że nic nie zmieniałem np. w ustawieniach routera, ale to już trwa minimum tydzień. Dzwoniłem kilkakrotnie na infolinię, a nawet byli u mnie technicy - internet wrócił tylko na czas ich obecności, 3 minuty po wyjściu już go bezpowrotnie nie było. Najciekawsze jest to, że na starym SpeedoTouchu internet działa (obecnie z niego korzystam). Na infolinii powiedzieli, że możliwe, że przez kilka dni połączenie będzie się synchronizować, i dlatego będzie je zrywać, ale na starym modemie dzieje się to dużo rzadziej (korzystanie jest całkiem stabilne), a do tego takie zrywanie jest mozliwe po wejściu w życie nowej umowy, a to się stanie... 1 października.
Zastrzegam, że w tych kwestiach jestem laikiem, więc bardzo proszę o wskazówki jak do 5-letniego dziecka :stuck_out_tongue:
Screeny z konfiguracji:

W polu Enkapsulacja powinno być PPPoA VC-MUX.
Jednak nie jest to wina gaśnięcia diody ADSL. Podaj parametry linii ADSL ze statusu na dole strony.

Wpisałem PPoE LLC na podstawie danych, które dostałem z infolinii na temat mojego połączenia:
Annex A
protokol PPoE
enkapsulacja LLC
autentykacja PAP/CHAP
VPI: 0
VCI:35
DNS: 194.204.159.1, 194.204.152.34
Zmiana na PPoA VC-MUX nie pomogła.

Ustawienia dla 10Mb masz dobre. Spróbuj zalogować się nie na swoim loginie tylko na rejestracja@neostrada.pl hasło rejestracja.

Próbowałem już wczoraj - teraz też bez rezultatu :frowning:

Poczekaj na ustabilizowanie linii. Jak nie pomoże to bombarduj ich do skutku. Inna opcja to wygenerowanie innego hasła. Login zostaje ten sam.

Dzięki za pomoc :slight_smile:
Może jutro uda mi się dostać nowe hasło albo wymóc wizytę techników. W oczekiwaniu na ustabilizowanie kabel telefoniczny musi być podpięty do routera? Bo wolałbym w czasie tego oczekiwania jednak miec net (na starym modemie) :stuck_out_tongue:

Hasło jak i konfiguracja nie gra roli. Najważniejsze to mieć synchonizację
Co masz w Ustawienia zaawansowane - ADSL? bo tylko tam można zmieniać parametry synchronizacji.
Jak wygląda u Ciebie instalacja telefoniczna? Filtry przy telefonach założone poprawnie?

Tryb ADSL: auto synchronizacja
Typ ADSL: Aneks A/I/J/L/M
Zaznaczone: włacz funkcje bitswap i funckje SRA
Modem podpięty bezpośrednio, a telefon przez filtr. Myślę, że poprawnie, bo gdyby było niepoprawnie, to pewnie nawet na starym modemie by to nie działało.

Ustawiałeś na ADSL2+ lub ADSL2? Oczywiście Save i Reboot?

Zmieniam na ADSL2 lub ADSL2 -> zapisuję -> wyłączam i włączam router -> nadal bez skutku.

Modem ST330 działa tylko w zwykłym adslu a dokładniej w g.DMT.
Użyj innego kabla telefonicznego może ten nie chce dobrze działać z routerem.
Jaką prędkość internetu osiągasz na modemie?

Nawet na auto synchro powinno załapać. Pozostaje ich bombardować. Próbowałeś jeszcze z odłączonym całkowicie telefonem od linii? Jeszcze jedno- ten TD-W był kupiony jako nowy czy używany? Masz możliwość sprawdzenia go na innej linii telefonicznej?

Użyj innego kabla telefonicznego może ten nie chce dobrze działać z routerem.
Już wcześniej to robiłem, wykorzystałem kabel dołączony do routera, teraz ponowiłem próbę i dalej nie działa.
Jaką prędkość internetu osiągasz na modemie?
Dziś prędkości rzędu 4,5-5,8 mb/s, wczoraj nawet 1,5 mb/s, z reguły 3-6 mb/s.
Próbowałeś jeszcze z odłączonym całkowicie telefonem od linii?
Tak.
eszcze jedno- ten TD-W był kupiony jako nowy czy używany?
Kupiony w Avansie, więc myślę, że nowy.
Masz możliwość sprawdzenia go na innej linii telefonicznej?
Być może jutro mi się uda. Jeśli nie, to będę czekał, a jeśli to nie pomoże, to wybiorę się do sprzedawcy, żeby upewnić się, że to nie wina samego routera.

[quote="Heinz, post:2, topic:6749"]W polu Enkapsulacja powinno być PPPoA VC-MUX.
Jednak nie jest to wina gaśnięcia diody ADSL. Podaj parametry linii ADSL ze statusu na dole strony.[/quote]
U mnie działa tylko PPPoA VCMux albo PPPoE VCMux, więc spróbuj tego.

W każdym razie masz na niego gwarancję sprzedawcy.

Nic to nie dało :confused:
W najbliższym czasie pewnie podskoczę do Avansa w tej sprawie.

Zanim jednak to zrobisz postaraj się sprawdzić go na innej linii. Jeżeli zadziała znaczy jest dobry modem. Nie raz trafiały się nowe sztuki z uszkodzonym modemem.

Wydaje mi się, że modem jest w porządku, wczoraj przy technikach zadziałał bardzo ładnie, ale odkąd panowie technicy sobie pojechali, to już nie ma z nim współpracy... Postaram się go jakoś sprawdzić.

Podobny temat do Twojego.