Witam!
Jakieś 3 tygodnie temu zakupiłem w/w model routera przerzucając się ze starego SpeedTouch 330 (na neostradzie 10 mb). Wszystko chodziło spoko. Parę dni po tym przedłużyłem umowę z Orange, a po paru następnych dniach - internetu nie było. Nie świeciła dioda ADSL, myślałem, że to chwilowa awaria tym bardziej, że nic nie zmieniałem np. w ustawieniach routera, ale to już trwa minimum tydzień. Dzwoniłem kilkakrotnie na infolinię, a nawet byli u mnie technicy - internet wrócił tylko na czas ich obecności, 3 minuty po wyjściu już go bezpowrotnie nie było. Najciekawsze jest to, że na starym SpeedoTouchu internet działa (obecnie z niego korzystam). Na infolinii powiedzieli, że możliwe, że przez kilka dni połączenie będzie się synchronizować, i dlatego będzie je zrywać, ale na starym modemie dzieje się to dużo rzadziej (korzystanie jest całkiem stabilne), a do tego takie zrywanie jest mozliwe po wejściu w życie nowej umowy, a to się stanie... 1 października.
Zastrzegam, że w tych kwestiach jestem laikiem, więc bardzo proszę o wskazówki jak do 5-letniego dziecka
Screeny z konfiguracji:
W polu Enkapsulacja powinno być PPPoA VC-MUX.
Jednak nie jest to wina gaśnięcia diody ADSL. Podaj parametry linii ADSL ze statusu na dole strony.
Wpisałem PPoE LLC na podstawie danych, które dostałem z infolinii na temat mojego połączenia:
Annex A
protokol PPoE
enkapsulacja LLC
autentykacja PAP/CHAP
VPI: 0
VCI:35
DNS: 194.204.159.1, 194.204.152.34
Zmiana na PPoA VC-MUX nie pomogła.
Ustawienia dla 10Mb masz dobre. Spróbuj zalogować się nie na swoim loginie tylko na rejestracja@neostrada.pl hasło rejestracja.
Próbowałem już wczoraj - teraz też bez rezultatu
Poczekaj na ustabilizowanie linii. Jak nie pomoże to bombarduj ich do skutku. Inna opcja to wygenerowanie innego hasła. Login zostaje ten sam.
Dzięki za pomoc
Może jutro uda mi się dostać nowe hasło albo wymóc wizytę techników. W oczekiwaniu na ustabilizowanie kabel telefoniczny musi być podpięty do routera? Bo wolałbym w czasie tego oczekiwania jednak miec net (na starym modemie)
Hasło jak i konfiguracja nie gra roli. Najważniejsze to mieć synchonizację
Co masz w Ustawienia zaawansowane - ADSL? bo tylko tam można zmieniać parametry synchronizacji.
Jak wygląda u Ciebie instalacja telefoniczna? Filtry przy telefonach założone poprawnie?
Tryb ADSL: auto synchronizacja
Typ ADSL: Aneks A/I/J/L/M
Zaznaczone: włacz funkcje bitswap i funckje SRA
Modem podpięty bezpośrednio, a telefon przez filtr. Myślę, że poprawnie, bo gdyby było niepoprawnie, to pewnie nawet na starym modemie by to nie działało.
Ustawiałeś na ADSL2+ lub ADSL2? Oczywiście Save i Reboot?
Zmieniam na ADSL2 lub ADSL2 -> zapisuję -> wyłączam i włączam router -> nadal bez skutku.
Modem ST330 działa tylko w zwykłym adslu a dokładniej w g.DMT.
Użyj innego kabla telefonicznego może ten nie chce dobrze działać z routerem.
Jaką prędkość internetu osiągasz na modemie?
Nawet na auto synchro powinno załapać. Pozostaje ich bombardować. Próbowałeś jeszcze z odłączonym całkowicie telefonem od linii? Jeszcze jedno- ten TD-W był kupiony jako nowy czy używany? Masz możliwość sprawdzenia go na innej linii telefonicznej?
Użyj innego kabla telefonicznego może ten nie chce dobrze działać z routerem.Już wcześniej to robiłem, wykorzystałem kabel dołączony do routera, teraz ponowiłem próbę i dalej nie działa.
Jaką prędkość internetu osiągasz na modemie?Dziś prędkości rzędu 4,5-5,8 mb/s, wczoraj nawet 1,5 mb/s, z reguły 3-6 mb/s.
Próbowałeś jeszcze z odłączonym całkowicie telefonem od linii?Tak.
eszcze jedno- ten TD-W był kupiony jako nowy czy używany?Kupiony w Avansie, więc myślę, że nowy.
Masz możliwość sprawdzenia go na innej linii telefonicznej?Być może jutro mi się uda. Jeśli nie, to będę czekał, a jeśli to nie pomoże, to wybiorę się do sprzedawcy, żeby upewnić się, że to nie wina samego routera.
[quote="Heinz, post:2, topic:6749"]W polu Enkapsulacja powinno być PPPoA VC-MUX.
Jednak nie jest to wina gaśnięcia diody ADSL. Podaj parametry linii ADSL ze statusu na dole strony.[/quote]
U mnie działa tylko PPPoA VCMux albo PPPoE VCMux, więc spróbuj tego.
W każdym razie masz na niego gwarancję sprzedawcy.
Nic to nie dało
W najbliższym czasie pewnie podskoczę do Avansa w tej sprawie.
Zanim jednak to zrobisz postaraj się sprawdzić go na innej linii. Jeżeli zadziała znaczy jest dobry modem. Nie raz trafiały się nowe sztuki z uszkodzonym modemem.
Wydaje mi się, że modem jest w porządku, wczoraj przy technikach zadziałał bardzo ładnie, ale odkąd panowie technicy sobie pojechali, to już nie ma z nim współpracy... Postaram się go jakoś sprawdzić.
Podobny temat do Twojego.