Tp-link Archer mr200 problemy z routingiem poczty


(Jacek Marczewski) #1

Niedawno kupiłem router Archer MR200. Mieszkam na wsi, Internet od Orange na kartę. Co pewien czas nie mogę odebrać firmowej poczty mimo, że ściąganie WWW idzie jak burza. Pomaga reset routera. Log serwera pocztowego nie wykazuje połączenia. Ale ping na IP serwera działa. Serwis TP-link podesłał poprzedni firmware ale jest to samo. Problem z diagnozą, bo zdarza się raz na kilka dni. Dotyczy wszystkich komputerów w domowej sieci (XP, Win 7 i 10). Klient poczty Thunderbird (przez WWW mogę pocztę ściągnąć). Firewall wyłączony. Jeśli podłączę hot spot z telefonu (także Orange LTE) to wszystko działa OK. Nie mam koncepcji co robić.


(Jakub Danecki) #2
  1. Ustal protokół, po jakim się łączysz. Np. POP3, IMAP, IMAP z SSL...
  2. Wykonaj test połączenia taki, jak robi klient pocztowy, a nie zwykły ping.
    Np. dla IMAP z SSL robi się to tak:
telnet serwer.docelowy.pl 993

Port zależy od protokołu, dla każdego jest inny.
Albo dostaniesz prompt do gadania z drugą stroną, albo jakiś błąd.
Jak pojawi się błąd, to można spróbować wbić się na router i zobaczyć czy są jakieś precyzyjne logi do włączenia MR200 nie znam osobiście).

Ogólnie wcale mnie nie zaskakuje taki problem i ja bym po prostu ustawił resetowanie automatyczne routera codziennie w nocy jak znajdziesz taką opcję.