TP-LINK Archer C1200 brak internetu po wznowieniu zasilania

Witam wszystkich.
Mam od jakiegoś czasu problem z routerem Archer C1200, który polega na braku internetu poprzez WIFI po przywróceniu zasilania spowodowanego przerwa w dostawie - na routrze nie swieci się ikona sieci bezprzewodowej.
Próbowalem poczatkowo robić restarty ale nie pomaga. Jednak rozwiązuje problem nastepujaco - przekładam wtyczke kabla internetowego z gniazda WAN do LAN czekam aż zapali się ikona LAN, nastepnie przekładam spowrotem do WAN i ikona po chwili sią zapala a router działa bez zarzutów do natępnej przerwy w dostawie zasilania.
Czy ktoś z kolegów/kolezanek miał podobny problem lub czy jest w stanie coś poradzić aby za kazdym razem nie przekładac kabla a czasami bywa taki okres, że co dwa dni jest krótka przerwa w dostawie zasilania.
Nie wiem czy problem nie pojawił sie przypadkiem po aktualizacji.

Pozdrawiam Adam

Nie spotkałem się z takim problemem, ale potrzeba dodatkowych testów:

  1. Uściślij, która dioda nie świeci - LAN, czy WLAN?
    Wiem, że te wszystkie nazwy są podobne (LAN, WAN, WLAN), ale to ma znaczenie.
  2. A czy jest dostęp do internetu przez LAN (po kablu ethernet) jak jest występuje ten problem?
  3. A jak odłączysz kabel WAN i zostawisz niepodłączony podczas resetu to problemu nie ma?
    Do czego z drugiej strony podłączony jest ten kabel WAN? jaki operator/urządzenie?

Po zaniku zasilania bądź przy restarcie routera nie działa wifi ( nie swieci dioda WLAN) przewód od dostawcy wpięty jest w gniazdo WAN. Po przełożeniu przewodu w gniazdo LAN po chwili zapala sie dioda LAN nastepnie z powrotem przekładam przewód do gniazda WAN i również po chwili zaczyna działac WLAN (nie wiem co to znaczy ale sie wzbudza i działa do kolejnego zaniku zasilania bądź restartu).

Nie wiem czy jest dostep przez LAN gdyż nie mam co wpiąć do routera ale podejrzewam, że wogóle jest brak. Wyczytałem gdzies w sieci, że moze być problem z usyskaniem adresu IP przez router ale nie jestem w stanie tego rozkminić a nie chce narobić głupot.

A możesz zrobić eksperyment: po prostu wyłącz i włącz zasilanie samego routera i zobacz, czy też trzeba robić hocki-kiocki z kablem, żeby zadziałało.
Mam podejrzenie, że to problem częściowo z operatorem.