TP Link AC1200 problem z sygnałem

Witam,

Ostatnio renegocjowałem umowę ze swoim operatorem internetu (Multimedia) i zwiększyłem prędkość do 300MB.

Internet, to rzecz jasna światłowód, i po kablu osiągam prędkość 310-320MB. Problem pojawia się przy kablu. Dokładnie, to kablu od routera.

Do mojej jednostki PC podpięty jest kablem router, co analogicznie powinno wytwarzać znacznie lepszą jakość sygnału, a co za tym idzie w PC powinienem mieć prędkość niewiele niższą, a niżeli oferowana przez dostawcę. Rzeczywistość jest niestety inna.
Moja poprzednia umowa była na prędkość 120mb i internet po routerze był 94mb, zadowalająca prędkość. W tym momencie oferowana prędkość, to 300mb, a po routerze wciąż jest 94mb.

Model routera: tp link ac1200 dual band

P.S. Router jest jak wspomniałem połączony kablem z PC więc leży blisko jednostki stacjonarnej, na biurku, na otwartej przestrzeni.

Moje pytanie. Dlaczego tak się dzieje. Ja nie oczekuje tych 300mb ale chociaż to 200. Co mogę zrobić aby ten internet miał tą przepustowość taką jaką mieć powinien.

Z góry dziękuje za pomoc.

Prędkość 95Mbit/s sugeruje, że połączenie kablowe gdzieś jest 100Mbit/s zamiast 1 Gbit/s.
Możliwe, że:

  1. Karta sieciowa w komputerze jest 100 Mbit/s (sprawdź model)
  2. Któryś z kabli ethernet jest za niskiej kategorii, z przeplotem (do połączeń bez switcha), nieprawidłowo zaciśnięty (złe pary skręcone) lub po prostu uszkodzony.

Sam router TP-Link obsługuje 1 Gbit/s, więc to nie jest źródło problemu.