Tp-link ac1200 - problem z działaniem

Cześć,

pisze do Was z problemem odnośnie mojego routera Tplink AC1200.

Zakupiłem router kilka dni temu i od początku zauważyłem dziwne zachowanie.

Otóż korzystając z routera:

  • niektóre strony internetowe są dla mnie niedostępne (przykład: chciałem rozliczyć podatek przez podatki.gov.pl, ale nie moge sie zalogować, wygląda na to, że moje połączenie jest postrzegane jako niezabezpieczone).
  • pracuje zdalnie z domu i nie mogę zalogować się do służbowego intranetu.

To jest z pewnością wina routera, gdyż podłączam się do routera sąsiadów wszystko działa poprawnie. Próbowałem przekonfigurować przez panel admina, ale bez spodziewanego skutku.

Co trzeba zauważyć, gdy dodatkowo uruchomię swojego VPN (NordVPN) i podłącze się do polskiego serwera, wszystko działa bez problemu.

Dajcie proszę znać co myślicie. Już nie mam pomysłów co robić i zastanawiam się czy nie oddać routera na gwarancji. A to będzie już drugi raz, bo to mój drugi AC1200 w ciągu miesiąca.

Dzięki z góry za odpowiedź
Pozdrawiam

Aby mieć pewność, że to wina routera, musisz spróbować podłączyć się bez jego pośrednictwa do swojego łącza, a nie do innego.
Jaki dokładnie komunikat się pojawia przy próbie wejścia na podatki.gov.pl? Sprawdź certyfikat. Sprawdź czas ustawiony w komputerze.
Obstawiam, że to albo jakaś dziwna konfiguracja, albo coś u operatora (nie podałeś co za jeden), albo router zaatakowany jakimś wirusem (nie wiem dokładnie która to wersja sprzętowa i firmware, więc nie mam jak sprawdzić czy jest podatność).