TP-LINK a statyczne IP

Jako nowy forumowicz witam serdecznie Administrację i użytkowników :slight_smile:
Od dłuższego czasu walczę z pewnym problemem więc pozwolę sobie od razu przejść do rzeczy.

Chodzi mianowicie o konfigurację zdalnego połączenia z rejestratorem DVR poprzez statyczne IP i router.
System wygląda następująco:

  1. dostawcą internetu jest Multimedia Polska (modem kablowy, statyczne IP przydzielone do adresu MAC routera po WAN-ie);
  2. router TP-LINK TL-WR841ND (port 80 przekierowany za pośrednictwem funkcji Virtual Server na IP rejestratora - w moim przypadku jest to: 192.168.0.108);
  3. rejestrator DVR HIKVision DS-7204HFI-SH (skonfigurowany tak jak trzeba).

I teraz zaczynają się schody... Mam połączenie z rejestratorem przez WIFI w sieci lokalnej, ale internetu już nie mam (brak połączenie z internetem przez WIFI) o wejściu na DVR z zewnątrz przy użyciu statycznego IP (XX.XXX.XXX.XX:80) już nie mówiąc. Natomiast internet z modemu kablówki po skrętce wchodzi, ale z routera już nie wychodzi, więc o co tu chodzi? :smiley:

Przyszedł informatyk i stwierdził, że router martwy więc kupiłem kolejny i po przypisaniu statycznego IP do WAN MAC-a routera przez Multimedia mam analogiczną sytuację :frowning:
Bardzo proszę o wskazówki co należy zrobić w takiej sytuacji lub co robię nie tak.
Z góry dziękuję za wszystkie sugestie i pozdrawiam :slight_smile:

Rejestrator jest wpięty kablowo do tp-linka? Daj obrazek z zakładki Status i DHCP Settings TP-linka. Osobiście zmienił bym ten port web-owy na 85 bo port 80 toteż serwer web-owy routera. Tu masz przykład podobnej konfiguracji -

@Administrator
Tak, DVR jest wpięty do routera kablem. Screen'y mogę dać dopiero koło środy ponieważ nie mam tego na miejscu. Powiem jedynie, że router IP dostaje, ale pakietów już nie puszcza. Port był wcześniej na 88 (zmieniłem na 80 w desperacji bez rezultatów - po weekend'zie dam 85 i zrzuty ekranu). Puki co zbieram informację... Pozdrawiam, J. :slight_smile:
ps. Temaz z załączonego linku opracowałem wczoraj - bez rezultatów.

Bez podania tych informacji trudno coś więcej powiedzieć czy zweryfikować. Gdzieś robisz błąd pytanie tylko gdzie. Chodzi ci o dostęp do rejestratora przez przeglądarkę czy także przez jakąś aplikacje dedykowaną?

Generalnie chodzi o to, że po przypisaniu statycznego IP do WAN MAK-a routera przez Multimedia nie mam netu przez WIFI oraz o dostęp do DVR z zewnątrz przez przeglądarkę.
Koło środy podeślę co trzeba - puki co dziękuję :slight_smile:
ps. W moim rejestratorze nie ma ustawień TCP i UDP więc wszystko leci na protokole ALL.

To znaczy nie masz w ogóle dostępu do internetu? Ten statyczny adres IP masz wykupiony u operatora czy tak sam sobie go wpisujesz zgodnie z tym co widzisz? Bo wtedy jest mała różnica? Mówimy o publicznym adres IP? Co to za urządzenie od dostawcy?

IP statyczne jest wykupione w Multimedia (nic sam nie wpisuję). Urządzenie to ich modem kablowy. Kazali podać MAK routera (WAN nie LAN) i przypisali do niego to IP. Po tym fakcie netu brak (przynajmniej przez WIFI).

Sprawdzałeś w zakładce status TP-linka zgodność adresu fizycznego z tym który podałeś? Po konfiguracji TP-linka warto zrobić restart prądowy samego modemu od dostawcy nie ruszając routera WAN-owego. Dla testu podłączył bym komputer w miejsce TP-linka, zmienił adres fizyczny karty i sprawdził czy masz dostęp do internetu na tym adres IP.

Tak, MAK-i się zgadzają, restarty też robiłem ale czy sam modem to już naprawdę nie pamiętam. Idąc za poradą sprawdzę bez routera na kompie i dam znać w tygodniu co i jak :slight_smile:

Nie znam konfiguracji sieci Multimedii ale warto sprawdzić czy adresacji nie załapie w DHCP przy zarejestrowanym mac-u. No chyba że w specyfikacji jest coś przeciwnego (Static IP).

Będę walczył dalej w tygodniu. Podeślę screen'y i dam znać co ustaliłem. Puki co na mnie już pora więc znikam. Udanego weekend'u :slight_smile:

Jak będziesz na miejscu to zapraszam do uzupełnienia informacji w temacie. Masz kilka testów do zrobienia. No i jeszcze telefon na infolinie czy usługa jest już aktywna :wink:

Zapewniam, że usługa jest aktywna :smiley:

Tak tylko prewencyjnie bo mnie już nic nie zdziwi na forum :wink: