Witam. Posiadam router TP-LINK 841N. Otóż mam taki problem, że zazwyczaj pod wieczór nie mam internetu i pojawia się polecanie : "połączenie między punktyem dostępu, routerem, lub modemem kablowym a internetem zostało przerwane" Czasem gdy odłącze modem od zasilania i podłącze z powrotem to internet wraca, lecz nie zawsze to zadziała. Dostawca mówił, abym skonfigurował router. Mógłbym ktoś mnie pokierować jak to zrobić?
Przeniosłem do odpowiedniego działu na forum - Administrator
Trochę mało szczegółów!? Co to za łącze, jaki dostawca? Jak masz to w tej chwili spięte i skonfigurowane?
Jest to Radiówka od Sat-Kol'a. Włożyłem płytkę instalacyjną routera i tam instalator sam skonfigurował.
Masz możliwość sprawdzenia stabilności łącza bez TP-Linka na kablu?
Jedna z możliwych konfiguracji TP-Linka jako AP - podłączenie bez portu WAN -
Lub jako router bezprzewodowy - podłączenie przez port WAN -
Modem podłączony bezpośrednio do komputera nie rozłącza?
Jeszcze nie testowałem bezpośrednio.
Ustawiłem podłączenie bez portu WAN i na razię działa. Jak znów rozłączy to napiszę.
Do tej pory wszystko ładnie działa, za co wielkie dzięki.
Jeszcze chciałbym się zapytać w jaki sposób mogę wejść na stronę routera? Zawsze wpisywałem "192.168.0.1", ale ten poradnik:
nakierował mnie abym zmienił i zmieniłem na "192.168.0.250", lecz po wpisaniu tego IP strona nie działa. W cmd wpisałem Ipconfig aby się upewnić i tam chyba jest poprawny IP, ale po wpisaniu wyświetla się inna strona logowania, "RouterOS v6.23", Mikro TIk" - coś takiego i nie mogę się zalogować standardowym hasłem i loginem.
Jeżeli masz ustawione jako AP bez DHCP to nie zalogujesz sie. Spróbuj przypisać ręcznie adresację do karty sieciowej 192.168.0.100 i połącz. Odepnij Micro Tika.
Micro Tik to jest ten modem czy co?
Antena ISP.
Był spokój przez 2 dni, ale dzisiaj znów problem zaczął się pojawiać Macie jeszcze jakieś metody ?
Co z połączeniem bezpośrednim?
Testowałem dzisiaj bezpośrednio kablem i zdarzyło się dwa razy rozłączenie internetu, ale nie ma tego komunikatu. Po prostu daję "rozwiąż problem" i po chwili internet wraca.
Czyli prawdopodobnie wina ISP.
Co powinienem zrobić w takiej sytuacji ? Kolega ma to samo, tylko, że inny router i też mu to czasem wyskakuje
Dzwońcie do dostawcy z problemem. Router masz dobrze skonfigurowany.
A w jaki sposób mogę teraz zmienić ustawienia routera, skoro nie mogę wejść w konfigurację routera? Chodzi mi o to, aby powrócić do poprzedniej konfiguracji.
Ustawić adres IP router z podsieci głównego routera lub na chwilę zmienić adres IP na karcie sieciowej na taki z podsieci TP-Linka.
Mógłbym prosić, abyście wytłumaczyli mi to krok po kroku ?
Z czym dokładnie masz problem? Bo ja pisałem o dwóch metodach!? Pamiętasz jaki adres IP ustawiłeś na TP-linku?