TL-WR841N i PPPoE - problem z połączeniem

Witam,
mam problem z połączeniem się z internetem poprzez PPPoE.
Internet mam od małego i niezależnego operatora, do dzisiaj miałem IP wewnętrzne i wszystko śmigało jak trzeba. Jednak potrzebowałem zewnętrzne IP i dzisiaj zostało to zrobione.
Internet jest bezprzewodowy, na dachu mam antenę, która łączy się z routerem TL-WR841N a ten rozdziela internet przez WiFi i kabel.
Dzisiaj antena został przestawiona w tryb bridge a ja sam miałem skonfigurować połączenie na routerze(PPPoE).
Login i hasło są na pewno poprawne, sprawdziłem u dostawcy.
Software Gargoyle routera został dzisiaj zainstalowany. wcześniej próbowałem konfigurować na najnowszym oprogramowaniu z TP linka(TL-WR841N_V8_140724).

Bardzo proszę o pomoc

Sprawdzałeś połączenie szerokopasmowe PPPoE na komputerze? Dostawca nie stosuje przypadkiem filtracji adresów fizycznych (mac) w sieci?

Połączenie sprawdziłem, błąd 678. Komputer jest dość leciwy i nie wiem czy to nie jest wina jego samego.
Co do adresów fizycznych to ustalałem dzisiaj z dostawcą i wydaje mi się, że gdyby tak było to by poinformował mnie o tym(potrzebował by chyba adresu routera bym mógł się połączyć?)

Musisz się dowiedzieć czy twój dostawca filtruje adresy fizyczne bo tak to wygląda jeżeli masz poprawny login i hasło dla PPPoE.
Błąd 678 - jest to błąd sygnalizujący
brak komunikacji pomiędzy klientem a serwerem.
Bardzo często zdarza się tak że klient "podpina" się
pod inny nadajnik radiowy i próbuje uzyskać dostęp do Internetu

O adresy fizyczne się dowiem.
Jak można rozwiązać problem tego błędu?
e: gdy pytałem o poprawność loginu/hasła dostałem odp że na pewno są poprawne i że w logach nie widać bym próbował się połączyć

Właśnie filtracja mac może powodować ten błąd. Brak dostępu do sieci dostawcy.

Sam miałeś skonfigurować sobie połączenie ? Nie ma wsparcia od operatora?

Zadzwoń do dostawcy i zapytaj o filtrowanie MACów. Jak będzie chciał to podaj mu MAC z naklejki z dołu routera.
ps. Jako Gargoyle polecam polską wersję dostępną na eko.one.pl -> [url=http://dl.eko.one.pl/gargoyle-pl/attitude_adjustment/ar71xx/gargoyle-1.6.2.2-ar71xx-tl-wr841n-v8-squashfs-sysupgrade.bin

Jaką masz antenę na zewnątrz? Model ?

Na moim routerze. Kogoś by pewnie przysłali, ale sądziłem, że to będzie rutynowa sprawa.

Nie mam pojęcia, jest zamontowana w takim miejscu że wejście grozi złamaniem karku :wink:
wiem, że pracuje na AirOS.

Właśnie zadzwoniłem do operatora, w dziale technicznym coś tam sprawdzili i jak się okazuje nie mam zewnętrznego IP. Wcześniejsze ustalenia załatwiałem z biurem obsługi przez maila.
Coś namieszali i czekam na telefon zwrotny. Internetu nie mam też pod starymi ustawieniami routera

No to czekamy na jakieś wieści od dostawcy.

Pomoc techniczna kwiczy i leży. Przez ponad 24 godziny nie byli w stanie zlikwidować(a pewnie nawet zidentyfikować) problemu.
Póki co wrócę na stare ustawienia a po skończeniu umowy znajdę po prostu nowego dostawcę.
Dziękuję wszystkim za pomoc i dobre chęci :slight_smile: