TL-WR740N problem z konfiguracją

Witam, mam problem ze swoim ustawieniem internetu. Wszędzie piszą, że podczas szybkiej konfiguracji powinno mi wykryć dynamiczne IP,a mi wykrywa statyczne IP i w takim razie nie wiem, czy to konfigurować, czy co ja mam zrobić? Internet jest w mieszkaniu, który wynajmuję, znam hasło i jaka ma być ustawiona nazwa użytkownika, ale po resecie jak wszystko chcę ustawić to i tak się pokazuje wykrzyknik na żółtym tle i brak dostępu do internetu. Co ja w takim razie robię źle, skoro idę krok po kroku jak wszystkie wskazówki mówią a dalej nie działa? Pozdrawiam.

Jak dostarczany jest internet? WiFi, kabel, modem?

Modem Motoroli jest połączony kablem z routerem, takie coś:

Podłączając komputer bezpośrednio do modemu masz dostęp do internetu?

Wydaje się, że nie, wykrzyknik na żółtym trójkącie.

No to nie będzie tak łatwo. Możliwe że komputer/router jest weryfikowany po adresie MAC.
Widzę że do tego routera można podłączyć się przez USB. Próbowałeś?

Jeśli nie zadziała trzeba będzie skontaktować się z operatorem internetu.

Ogólnie to zresetowałem modem i jednak działa internet, ale teraz nie mogę się połączyć z tą stronką nawet 192.168.0.1 co do tej pory mogłem, ciągle szuka łączności. A przez USB nie próbowałem

Skoro działa internet to przy takim ustawieniu daj wynik z komendy: IPCONFIG /ALL

Potem sprawdzimy jak ustawić WR740N

Widać że modem przydziela zewnętrzne IP. więc zresetuj modem oraz wr740n połącz je razem i powinny zadziałać. Bez żadnej konfiguracji.

Kurde, działa, dzięki bardzo, jakie to proste było :slight_smile: Na jaki adres flaszkę wysyłać? :smiley:

Witam ponownie :slight_smile: Po ok pół roku znowu mam ten sam problem i jak robię to co jest napisane wyżej, tzn. resetuję sprzęty, to i tak jest brak dostępu do internetu i wykrzyknik na żółtym tle, a jak wchodzę w 192.168.0.1 to tam tak mi pokazuje jak na obrazku. Co tu zrobić?

No tutaj jest wszystko dobrze.
Informacji w laptopie (żółty wykrzyknik) nie można wierzyć, ona jest opóźniona i często zniekształcona (próbuje otworzyć stronę internetową specjalną firmy Microsoft).
Może tym razem awaria u operatora?
Zrób ping do bramy operatora:
ping 81.190.152.1
oraz ogólnie do DNS google:
ping 8.8.8.8

Dzięki bardzo, zrobię jak piszesz, ale jakbyś jeszcze napisał dokładnie w których miejscach to zrobić, żebym na pewno wiedział, że dobrze to zrobiłem, to bym był wdzięczny :slight_smile:

Pierwsza z brzegu instrukcja wykonywania ping:
http://pcfaq.pl/windows/do-czego-sluzy-polecenie-ping-co-pokazuje-ping-jak-wykonac-polecenie-ping-diagnoza-internetu/
Tylko wykonaj pingi z komputera do tych adresów IP które podałem wyżej.

11 22 Takie coś mi powyskakiwało.

No to masz normalny dostęp do internetu z punktu widzenia konfiguracji sieci. Jak widać 8.8.8.8 (serwery należące do Google) odpowiadają i to całkiem szybko, więc... tu problemu nie ma.
W konfiguracji połączenia z internetem (na początek w komputerze) możesz w razie czego ustawić sobie DNSy inne, niż te podawane przez operatora (8.8.8.8, 9.9.9.9 oraz 1.1.1.1 - łatwo zapamiętać, różnice między nimi - poczytaj sobie).

Tak więc problem z siecią jest u ciebie gdzieś indziej.

Co dzieje się, gdy próbujesz otworzyć np. stronę wp.pl? Ikonka na pasku nas nie obchodzi, bo to nie jest wiarygodny test.

33

A więc stronka próbuje się wczytać jak na pierwszym zdjęciu, a potem to co na drugim.

Ping do 8.8.8.8 oznacza, że dostęp jest.
Brak wp.pl w przeglądarce oznacza (IP rozwiązany, bo nie ma komunikatu o błędzie DNS):

  1. Albo blokadę u operatora za nieopłacone rachunki (odcina ruch na portach 80 i 443 - głupie, ale zwykle działa, choć to łatwo obejść).
  2. Albo jakąś blokadę (firewall?) na komputerze. Jak się przez WiFi połączyć komórką to jest ten sam problem?

Tak przez komórkę to sam się dzieje, a ja mieszkanie wynajmuję, tv i neta mam z Multimedii, programy chodzą, to raczej rachunki opłacone. Także jeżeli cokolwiek wtedy można zrobić, to bym był wdzięczny za jakieś instrukcje :slight_smile: