TL-WR720N zrywanie połączenia z routerem po kablu

Problem jak w temacie - mam bardzo niestabilne połączenie z routerem po kablu sieciowym. Aktualizowałem firmware do najnowszej wersji, problem nie ustąpił. Proszę o pomoc.

Na początek, zmień/sprawdź kabel.

A ten "kabel" to jest podłączony do komputera czy może od dostawcy?

Kabel jest ok. Przy bezpośrednim połączeniu modemu i komputera (omijając router) sygnał jest ciągły. Problem występuje, gdy komputer podłączony jest do routera. Przy pingowaniu routera wyraźnie widać, że co jakiś czas zrywa sygnał, czasami na dość długo.
P.S.
Co jest na tyle szczególnego w znaczeniu słowa kabel, że pokusiłeś się o cudzysłów?

Reset routera prawdę Ci powie ...

I właśnie nią się dzielę ...

To jest przewód a nie kabel tak na marginesie a kolega jest elektrykiem więc dlatego wziął to w cudzysłów.

TL-WR720N zrywanie połączenia z routerem po kablu
Co to za modem od dostawcy? WR720N podłączony przez WAN? Daj obrazek ze statusu TP-link kiedy masz problem z połączeniem i dostępem do internetu.

No to się podziel z nami co się dzieje po resecie routera? A dokładnie na temat przewodu chodziło mi o fakt czy jest on oryginalny czy własnej roboty.
Dzięki Admin za szczegółowe wyjaśnienie :wink:

Panowie, nie chodzi o połączenie z internetem, choć na początku sam też tak myślałem. Rozważamy sytuację, gdy router nie jest podpięty do internetu, a jedynie do prądu i połączony kablem sieciowym (czy raczej przewodem?) z komputerem. I w tym przypadku pingując router gubią się pakiety, i to całkiem sporo, a wydaję mi się, że nie powinny w ogóle. Oczywiście router był resetowany, a opisywany przeze mnie wyżej problem miał miejsce zarówno przed, jak i po resecie. Załączam status oraz screen z pingami.

W chwili testu masz tylko połączenie kablowe z routerem?

tak

Nie ma innych połączeń w tym czasie np. bezprzewodowe? Patchcord jest oryginalny czy robiony?

Masz na nim dostęp do internetu? Pingujesz sam router czy z podłączonym sygnałem?

Podczas testów podłączony jestem TYLKO z routerem i tylko jego pinguje. Nie mam włączonego wi-fi, bluetooth, ani nic podobnego. Patchcord firmy Accura, UTP, kat. 5e.
Co ciekawe, pakiety gubią się rzadziej, gdy przeprowadzam podobny test tylko po wi-fi.
Dostęp do internetu posiadam, jak tylko podłącze router do internetu :slight_smile:

Obserwowałeś diody na routerze? Podczas problemów z ping-em dioda (link) na routerze cały czas jest aktywny?

Tak, dioda działa - co jakiś czas mrugnie, ale to niezależnie od tego co akurat dzieje się z pingami.
Dodatkowo druga dioda świeci się cały czas (też raz po raz mruga), nawet gdy router jest podłączony tylko do zasilania.

Co znaczy druga dioda? Mówisz o porcie LAN? Czy systemowej?

Mówię o diodzie odpowiadającej za jeden z dwóch portów LAN.

Port jest aktywny (podłączony)?

Port jest nieaktywny. Nic nie jest do niego podłączone.