Tl-wr1043nd_v2_150717

;D
W końcu po 2 miesiącach meczenia Tp-Linka
TL-WR1043ND V2 150717
wr1043v2_en_3_19_32_up_boot(150717).bin

Modifications and Bug Fixes	
New Features/Enhancement:
 1. Added support for Tether APP version 2.2.0 and above.
 2. Enhanced the security mechanism.
Bug Fixed
 1. Fixed the security bug caused by overflowing of kcodes buffer.
 2. Fixed the bug that PPPOE dial-up abnormal when enabled hardware NAT in Romania.
Notes	
1. For TL-WR1043ND_V2
 2. Old firmware’s configuration file can’t be imported into this new firmware.
 3. Your device’s configuration will be lost after upgrading, it's recommended to backup configuration settings before upgrading

Firmware ten zniknął z polskiej strony TP-Link i kilku zagranicznych, które sprawdziłem. Ciekawe czy ma to jakiś związek z problemem opisanym przeze mnie?

Niestety nic mi na ten temat nie wiadomo. Proszę o kontakt ze wsparciem technicznym może chłopaki udzielą dokładniejszych informacji w tej sprawie:

Wszystkie problemy z oprogramowaniem można też zgłaszać bezpośrednio i producenta -
http://ticket.tp-link.com/index.php?/Core/Default/Index

Skoro ten firmware został wycofany, to już nie ma o co kruszyć kopii. Zobaczymy co przyniesienie następny, o ile zostanie wydany.

No i chyba jednak będę musiał coś do nich skrobnąć. Dzisiaj jeszcze przed południem pojawił się nowy http://www.tp-link.com.pl/download/TL-WR1043ND_V2.html#Firmware i problem cały czas występuje :confused:

Co dokładnie się dzieje?

Co się dzieje, to już własciwie opisałem:

Dla uzupełnienia dodam jeszcze, że próba uruchomienia Firefox Portable kończy się na wyświetleniu spalash screen. Dla przykładu poniżej pokazuję skutki próby uruchomienia AutoMapy dla PC i ChomikBoxa
AutoMapa

i dalej komunikat

ChomikBox

i dalej komunikat

Problemów takich nie nastręczał firmware opublikowany 13.06.2014, natomiast oba późniejsze, w tym ten usunięty, dają taki wątpliwy efekt jak już opisałem we wcześniejszym poście, a w tym uzupełniłem ten opis.

Dla mnie dziwne żeby firmware w routerze miał bezpośredni wpływ na automape czy chomikboxa. Wcześniej stawiał bym na problem ze starym systemem operacyjnym.
Wysłane przez aplikację Tapatalk z telefonu.

taaaaaa, to, że z firmawre z 13.06.2014 wszystko działało to zasługa routera i i jego firmware, a że z późniejszymi nie działa, to pewnie wina komputerów i ich systemów operacyjnych, które na działanie wymienionych programów wpływu nie mają, tak samo jak na wskazywanie wielkości zamapowanego dysku :confused: To, że się zmienił tylko firmware w routerze, to tylko zbieg okoliczności. Odwracalny zbieg, bo powrót do starego firmware przywraca wszystko do działania.
Jak znajdę trochę więcej czasu, to sprawdzę jeszcze jak będzie z Vistą i jeszcze może z Win 98 i Win Me. Szkoda, że nie odzywa się nikt z użytkowników tego routera żeby zweryfikować to co napisałem. Na marginesie, wierzysz w nieomylność twórców oprogramowania? A co legło u podstawy wycofania firmware wr1043v2_en_3_19_32_up_boot(150717)?

Kolego nie neguje tego że w oprogramowaniu mógł się pojawić jakiś błąd (bug) bo to się zdarzało i będzie się zdarzać. Dziwi nas tylko to że zmiana oprogramowania i sam router ma wpływ na działanie twoich aplikacji.

Kolego powiedzmy sobie że te systemy są już stare lub bardzo stare i nie miarodajne bo są pełne błędów i dziurawe jak sito.
Temat przesłałem do kolegów z polskiego wsparcia technicznego więc proszę o chwilę cierpliwości.

Też mnie to dziwi, tym bardziej, że bez pośrednictwa routera albo z nim ale z firmware z 13.06.2014 działają bez pudła.

Stare? Za stroną http://www.tp-link.com.pl/products/details/cat-9_TL-WR1043ND.html#specifications
Wymagania systemowe
Microsoft® Windows® 98SE, NT, 2000, XP, Vista™ lub Windows 7, MAC® OS, NetWare®, UNIX® lub Linux.
Sprawdzanie z Win 98 darowałem już sobie, bo nie chciało mi się już szukać odpowiednich sterowników.
I jeszcze garść zrzutów ekranu, bez rozpisywania detali, tylko jaki OS + jaki firmware. I przypomnę tylko, że dyskiem sieciowym jest pendrive 16GB
Win Vista + firmware z 23.10.2015

Win Vista + firmware z 13.06.2014

To nie stary system jest źródłem problemu jak sugeruje jimasek, bo z dysków "niesieciowych" wszystko się uruchamia, tylko pośrednictwo routera z nowym firmware w uruchamianiu programów z dysku sieciowego.
Mała prośba do kolegi autora, wrzucaj zdjęcia przez naszą stronę bo za chwilę mogą zniknąć i będzie pustka w poście - Administrator

Chyba się nie zrozumieliśmy, masz problem z aplikacjami które otwierają się z dysku sieciowego czy też z tymi które masz zainstalowane lokalnie na dysku twardym komputera?

Mam problem z aplikacjami, które nie uruchamiają się z dysku sieciowego. Ale dotyczy to sytuacji kiedy firmware routera jest nowszy niż ten z 13.06.2014. Dokładnie te same aplikacje bez problemu uruchamiają się z dysków lokalnych komputerów. Problemem też jest wskazywanie wielkości dysku sieciowego z nowym firmware routera. Dla przypomnienia, mowa cały czas o wersji v2 routera. Mam nadzieję, że teraz już wszystko jest jasne :slight_smile:

Teraz wszystko jest jasne, tak jak pisałem sprawa (ten wątek) jest wysłana do chłopaków z supportu więc proszę się uzbroić w cierpliwość.

Dziękuję, jestem cierpliwy, nigdzie mi się nie spieszy :wink: Zrzuty poprzenoszone

Odpowiedź z supportu TP-Linka:
"Nie posiadamy rozwiązania tego problemu. Obecnie mogę zalecić jedynie korzystanie ze starszej wersji firmware."
Tylko tyle mogę powiedzieć w tej kwestii.

Spodziewałem się rozłożenia rąk, ale braku deklaracji, że przekażą sprawę tfurcom (nie poprawiać) firmware, już nie :confused: W ten sposób jest bardzo prawdopodobnym, że będą oni żyli w błogiej nieświadomości i powielać problem w następnych wersjach firmware, o ile takie się ukażą. Świetna rada żeby korzystać ze starszej wersji firmware. Sam na to wpadłem natychmiast po wykryciu buga. BTW, można wozić się na starszej wersji bez straty czegokolwiek, jeśli pominąć zmieniony ekran logowania, bo deklarowany w opisie nowej wersji "New Features/Enhancement Added SpeedBoost function, improved the wireless speed to 450Mbps" to bzdura, bo to było wersji TL-WR1043ND_V2_140613, a może nawet we wcześniejszych, czego nie chce mi się sprawdzać. Tylko jakoś automagicznie zniknął ten ficzer z wersji TL-WR1043ND_V2_150717, ale i ten firmware też zniknął. Krótko: "Daliśmy Wam, to co już mieliście". Normalnie łaskawcy :smiley:

Kolego sam możesz zgłosić problem u producenta -
http://ticket.tp-link.com/index.php?/Core/Default/Index
Niestety wylewanie żalów na naszym forum mija się z celem, bo sami nie piszemy oprogramowania a staramy się tylko pomagać w konfiguracji urządzeń jak sam zresztą widzisz. Forum jak widzisz jest nieoficjalne.
Pozdrawiam Administrator!

Chętnie bym to zrobił gdyby moja znajomość angielskiego była na odpowiednim poziomie

Nie musisz znać angielskiego by zadać pytanie do polskiego supportu. Z pewnością chłopaki przekażą sprawę dalej.