TL-WR1043DN - nagle przestał działać

Proszę o podpowiedź fachowców z forum. W kwestii routerów jest z lekka zielony.
Mam router TL-WR1043DN, korzystam na kilku komputerach w domu z WIFI. Ostatnimi czasy znacząco prędkość zwolniła przez router. Przez sam modem z Vectry było bardzo dobrze.
Aż pięknego dnia przestał działać kompletnie. Myślałem że to brak internetu w Vectrze, ale jednak nie, na modemie internet był i jest.
Poczytałem trochę lektury, choć to jest temat dla mnie niezrozumiały doszedłem do etapu aktualizacji FIRMWARE. Ściągnąłem ze strony tplink ostatnią wersję firmware. Wgrałem.
Według instrukcji dokładnie pare razy przebrnąłem przez wszystkie kroki (modem-router-komputer). Ale w efekcie ani nie ma internetu przez kabel, ani nie ma internetu przez wifi. niby wszystkie diody świecą się jak powinny na routerze, ale efektu właściwego nie ma.
Czytałem o jakiś innych firmware, podmianach, zamianach, wgrywaniach, ale nie mogę się w tym połapać zbytnio.
Jako, że w tym temacie jestem cienki bolek, liczę już tylko na Waszą pomoc. Czy to w ogóle będzie żyło Waszym zdaniem, czy to może już jest cegła na budowę, mam sobie dać spokój z tym rzęchem.

Przez przeglądarkę możesz się zalogować?

Pokaż nam jakieś ustawienia z tego routera. Zakładkę Status po podłączeniu do modemu.

Tak mogę, tam przeprowadzałem konfigurację tak jak jest w instrukcji (klonowanie mac, rodzaj ip w WAN i RENEW).

po podłączeniu komp <-> router <-> modem mam tak jak na screenie. Dane co chwile same się odświeżają, ale nic się nie zmienia.

Kontrolka od portu WAN zapala się po podpięciu modemu od Vectry? Po podłączeniu komputera pod sam modem masz dostęp do internetu? Daj obrazek z ipconfig /all kiedy korzystasz z internetu bez TP-linka -

na tplinku niemam kontrolki WAN tylko WLAN, która cały czas miga nawet po odłączeniu wszystkich RJ45 (przy włączonym tylko zasilaniu)
sam modem z Vectry działa, po podłączeniu do niego internet hula.
screeny poniżej

Spójrz dobrze na obudowę masz diodę WAN, USB, QSS po prawej stronie.
Po podłączeniu modemu do TP-linka zrób reset prądowy modemu od dostawcy (wyłącz/włącz). Sprawdź czy na WAN-a dostałeś adresację,

Faktycznie jest.
Ale niestety się diody tam nie świecą. Zrobiłem reset. Wszedłem na ustawienia tplinka i niestety widzę w adresacji tylko same zera :frowning:

Próbowałeś wymienić kabel ethernet łączący modem z tp-linkiem?

Tak, kable zmieniałem

Połącz kablem port WAN z dowolnym portem LAN i sprawdź czy kontrolki zaświecą się.

Zrobiłem jak mówiłeś (router pare godzin był wyłączony).
Zapaliły mi się wszystkie lampki na routerze.
Następnie podłączyłem router z modemem i ... działa, i przez kabel i przez wifi.
Nie bardzo tego rozumiem, ale ważne że działa.
Dzięki wielkie za całą pomoc.

No to super. Temat masz już za sobą. Ten zamykam. W razie ponownego otwarcia proszę o PW. Powodzenia.

W efekcie okazało się że jednak przyczyna leżała po stronie VECTRY.
Najpierw wszyscy dostali informację
(1)
"Otrzymaliśmy bardzo dużo zgłoszeń od abonentów którzy używają routerów TP-Link. Występują problemy z połączeniem do Internetu przez niektóre modele routerów TP-Link. W przypadku problemów należy:
Odłączyć router.
Podłączyć komputer bezpośrednio do modemu Vectry.
Zresetować modem przez odłączenie go od zasilania na 10 sekund i ponowne podłączenie.
Zresetować komputer.
Poniżej link do rozwiązania problemu rekomendowanego przez producenta routera:
http://www.tp-link.com.pl/article/?faqid=361
W przypadku gdy rozwiązanie okaże się nieskuteczne prosimy o kontakt z dostawcą lub producentem sprzętu."

A dzień później o treści:
(2)
"W dniu 19 sierpnia poinformowaliśmy Państwa o problemie z połączeniem do Internetu za pośrednictwem niektórych modeli routerów TP-Link. Pierwsza diagnoza wskazywała, że przyczyną trudności w dostępie do Internetu Vectry były urządzenia tej firmy. W związku z powyższym szybko opracowaliśmy komunikat do Państwa, opisując rozwiązanie. Jednocześnie wnikliwie analizowaliśmy problem i ustaliliśmy, że został on wywołany przez awarię jednego z naszych serwerów DNS. Routery TP-Link nie były bezpośrednio odpowiedzialne za wystąpienie trudności.
Bardzo przepraszamy za pomyłkę oraz za utrudnienia w korzystaniu z naszej usługi.
Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby tego rodzaju sytuacje nie miały miejsca."

Tak dzięki znamy już ten temat i trochę nie profesjonalne podejście dużego dostawcy internetu do sprawy:

Temat można uznać za zakończony. Zamykam. W celu otworzenia proszę o PW.